خواص پسته تازه در طب سنتی

خواص پسته تازه در طب سنتی

تاریخ انتشار : 1397/09/12 22:29:22
پسته از خانواده درخت عناب Anacardiaceae است . این گیاه یک درخت با اندازه متوسط ، پهن می باشد، که به نظر می رسد اولین بار در محدوده های کوهستانی غرب آسیا و منطقه ترکیه (آناتولی) دیده شده داده است. درختان نر و ماده (دو تایی) جداگانه رشد می کنند. چند رقم وجود دارد با این حال، محبوب ترین رقم برای اهداف تجاری، نوع کرمان است که یکی از پسته های پرطرفدار و با کیفیت بالا از منطقه کرمان کشور ایران است.

خواص پسته تازه در طب سنتی | فواید معجزه گر پسته بر سلامتی بدن


خواص پسته تازه در طب سنتی : پسته از محصولات آجیل  و خشکبار  که فوق العاده خوشمزه است ،از زمان های قدیم به عنوان نمادی از سلامتی شناخته شده است. مصرف مغز پسته که دارای مواد مغذی بیشمار است،  برای سلامت ضروری است.

پسته از خانواده درخت عناب Anacardiaceae است . این گیاه یک درخت با اندازه متوسط ، پهن می باشد، که به نظر می رسد اولین بار در محدوده های کوهستانی غرب آسیا و منطقه ترکیه (آناتولی) دیده شده داده است. درختان نر و ماده (دو تایی) جداگانه رشد می کنند. چند رقم وجود دارد با این حال، محبوب ترین رقم برای اهداف تجاری، نوع کرمان است که یکی از پسته های پرطرفدار و با کیفیت بالا از منطقه کرمان کشور ایران است.

پسته ها در تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد بهتر رشد می کنند. آنها در حال حاضر در مقیاس وسیع در ایالات متحده آمریکا، ایران، سوریه، ترکیه و چین کشت می شوند. پس از کاشت، حدود هشت تا ده سال طول می کشد تا گیاه اولین محصول اصلی خود را تولید کند. پس از شروع باردهی، تولید میوه ها برای سال های زیادی اتفاق می افتد.

در هر فصل، درخت خوشه های سنگین میوه ای تولید می کند که تا حدودی شبیه به یک خوشه انگور است. در واقع، میوه پسته یک میوه آلویی است (میوه با یک بذر بزرگ و مرکزی)، و این دانه بذر است که در واقع "پسته" است. در بیرون از آن، پوسته سخت و سفید رنگی است که باز می شود و نور هسته سبز مایل به سبز روشن و درون آن ظاهر می شود. هسته پسته حدود 2 سانتی متر طول و عرض 1 سانتی متر و وزن آن حدود 0.7 الی1 گرم است.

مطالعه کنید : بهترین روش برای نگهداری پسته


فواید سلامتی و خواص پسته تازه در طب سنتی 

پسته ،آجیل  درختی خوشمزه ای است که به دلیل داشتن خواص غذایی سالم آنها به خوبی شناخته شده است. آنها به همراه گردو ، بادام و بادام زمینی ، منابع خوبی از پروتئین ، چربی ها و مواد معدنی را به ساکنان ساکن در مناطق گرم و خشک مناطق مرکزی ، غربی و جنوبی آسیا ارائه می دهند.


پسته منبع غنی انرژی است؛ 100 گرم مغز 557 کالری دارد.


علاوه بر این ، آنها مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب اشباع نشده مثل اسید اولئیک و آنتی اکسیدان ها را تشکیل می دهند. مصرف منظم پسته در رژیم غذایی ممکن است به کاهش کلسترول بد LDL و کلسترول کلی، افزایش سطح کلسترول خوب HDL در خون کمک کند.


مطالعات انجام شده حاکی از آن است که رژیم غذایی مدیترانه ای که سرشار از فیبر رژیم غذایی ، اسیدهای چرب اشباع نشده و آنتی اکسیدان ها است با کمک به پروفایل لیپید خون سالم می تواند به کاهش بیماریهای قلبی عروقی و خطر سکته مغزی کمک کند.


مطالعه کنیدپسته خام چه فرقی با پسته بو داده دارد؟


یکی دیگر از خواص پسته تازه در طب سنتی  این است که منبع غنی بسیاری از مواد آنتی اکسیدانی فیتوشیمیایی مانند کاروتن ، ویتامین E و ترکیبات آنتی اکسیدانی پلی فنلی است. مطالعات تحقیقات حاکی از آن است که این ترکیبات ممکن است به حذف رادیکالهای آزاد سمی از بدن انسان کمک کرده و از این طریق ، آن را در برابر بیماری ها ، سرطان ها و عفونت ها محافظت کنند.


پسته منبع عالی ویتامین E است. به خصوص غنی از γ توکوفرول؛ حدود 23 گرم در 100 گرم. ویتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در لیپیدهای قوی برای حفظ یکپارچگی مخاط و پوست است. همچنین ، ویتامین E به عنوان ماده محافظ رادیکالهای مضر اکسیژن آزاد عمل می کند.



آجیل ها ( بادام هندی ، تخمه ، فندق ، گردو ) دارای بسیاری از گروه های مهم ویتامین های گروه B مانند ریبوفلاوین ، نیاسین ، تیامین ، اسید پانتوتنیک ، ویتامین B-6 و فولات ها هستند.


آنها منبع مواد معدنی مانند مس ، منگنز ، پتاسیم ، کلسیم ، آهن ، منیزیم ، روی و سلنیوم هستند. 100 گرم آجیل 144٪ از مقدار توصیه شده روزانه مس را تأمین می کند. مس یک ماده معدنی ضروری است که در انتقال عصبی ، متابولیسم و ​​همچنین تولید گلبولهای قرمز (RBC) مورد نیاز است.


مطالعه کنید خواص پسته | 10 خاصیت بی نظیر پسته برای سلامتی


روغن پسته که از مغز پسته گرفته می شود یکی از سالم ترین روغن های پخت و پز است. دارای عطر و طعم مطبوع و خاصیت نرم کننده عالی است. به حفظ پوست در برابر خشکی کمک می کند. علاوه بر این در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد ، در داروهای سنتی در ماساژ درمانی ، آروماتراپی ، در صنایع دارویی و آرایشی نیز به عنوان "روغن حامل یا روغن پایه" مورد استفاده قرار می گیرد.


مصرف روزانه پسته ،برای تامین آنتی اکسیدان های فنلی ، مواد معدنی ، ویتامین ها و پروتئین  توصیه می شود.


خرید آجیل ارزان در فروشگاه مواد غذایی اوناتس محصولات ما : 


جهت خرید هر کدام از محصولات اوناتس ابتدا در سایت عضو شوید ( عضویت در سایت ) و یا با ما در تماس باشید ( تماس با ما )




قیمت پسته کیلوییقیمت پسته در بازار تهرانقیمت پسته سال 1401 قیمت پسته اکبری اعلا | پسته احمدآقایی قیمت | قیمت بادام هندی کیلویی|قیمت بادام هندی عمده |قیمت فندق با پوستقیمت مغز فندق تازه | قیمت روز آجیل و خشکبار | فروش عمده پسته در تهران








ترجمه از سایت 

https://www.nutrition-and-you.com/pistachio.html

برچسب ها: پسته مواد مغذی در پسته خواص پسته فواید پسته طب سنتی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام