بهترین روش برای نگهداری پسته

بهترین روش برای نگهداری پسته

تاریخ انتشار : 1399/03/11 13:06:01
از آنجایی که پسته را در اواخر ماه های مرداد و شهریور برداشت می کنند، آن را به صورت خام نگهداری می کنند. اگر هوا گرم باشد برای نگهداری پسته از سردخانه استفاده می کنند.در این مقاله توضیحات بیشتری درباره نگهداری پسته در شرایط مختلف داده ایم با ما همراه شوید..

بهترین روش برای نگهداری پسته

پسته از آجیل های بسیار پرطرفدار و خوشمزه ای هست که برای نگهداری آن باید دقت داشت از آنجایی که پسته را در اواخر ماه های مرداد و شهریور برداشت می کنند، آن را به صورت خام نگهداری می کنند. اگر هوا گرم باشد برای نگهداری پسته از سردخانه استفاده می کنند.

برای نگهداری پسته شور برای مدت زمان طولانی سعی کنید پسته را با پوست درون ظرف های دربسته قرار دهید. پسته شور را نباید در کنار مواد غذایی همچون سیر و پیاز نگهداری کنید، چرا که سریع موجب تغییر طعم آن می گردد. برای نگهداری در محیط باید از ظرف های شیشه ای یا پلاستیکی با درب محکم استفاده شود.

بهتر است ظرف خشک، تمیز و هیچ گونه بوی خاصی نداشته باشد. همچنین باید ظرف پسته شور در مکان تاریک و خنک قرار گیرد. در دمای اتاق و در بسته بندی مناسب مغز پسته تا سه ماه قابل نگهداری می باشد اما اگر پوست آن را جدا کنید، عمر نگهداری آن افزایش می یابد. 

نگهداری  پسته شور تازه چیده شدن در یخچال، امکان زنده ماندن به تخم حشرات را نمی دهد. دمای مناسب برای نگهداری در یخچال چهار درجه یا کمتر می باشد. نگهداری مغز پسته تا یک سال در یخچال در بسته بندی مناسب امکان پذیر است. امکان نگهداری پسته ها با پوست و بدون پوست در فریزر وجود دارد. نگهداری پسته شور در فریزر بهترین روش برای نگهداری برای در زمان طولانی می باشد. امکان نگهداری مغز پسته در بسته بندهای مناسب تا سه سال امکان پذیر است.


2 روش فوق العاده برای نگهداری پسته تازه


1 - منجمد کردن پسته تازه

پسته های تازه را می توانید در انواع مختلفی درون ظروف پلاستیکی یا شیشه ای قرار داده و درون فریزر نگهداری کنید. همچنین برای مصرف می توانید نیم ساعت قبل از مصرف آن را از فریز خارج نموده تا از حالت انجماد خارج شود. طعم و مزه پسته در این روش تا حدی حفظ می شود.

2 - خشک کردن پسته تازه

برای نگهداری پسته تازه ابتدا پوست پسته ها را جدا کرده، این کار باید تا قبل از 24 ساعت بعد از چیدن پسته ها صورت گیرد، زیرا اگر زمان بیشتری بگذرد روی پوست پسته لکه هایی ایجاد می شود.

در زمان گرفتن پوست تازه پسته باید دستکش استفاده نمایید و با دست آلوده خود هیچ گونه تماسی با چشمان خود نداشته باشید چون که پوست پسته برای چشم بسیار حساسیت زا می باشد. اگر در زمان جدا کردن پوست پسته از دستکش استفاده نمی کنید باید بعد اتمام کار حتما دست های خود را با روغن مایع و سپس از مایع ظرفشویی استفاده کنید. 

برای جدا کردن پوست پسته باید پسته ها را درون آب قرار دهید، در این صورت پسته های پوچ و خالی روی آب شناور می شوند و پسته های دارای مغز زیر آب می مانند. در ادامه برای خشک کردن پسته ها آن ها را ترجیحا در آفتاب بگذارید تا آن هایی که کمتر خندان هستند کامل خندان شوند.

در زمان خشک کردن در محیط باز باید مراقب پرنده ها نیز باشید. برای خشک شدن پسته ها به صورت کامل سه روز لازم است. اندازه رطوبت پسته تازه حدود 20 درصد است اما این میزان باید به 5 درصد برسد. برای تست کردن آن، اگر پسته کاملا ترد باشد پسته خشک است. پسته خشک ثابت است و مستعد گندیدگی و پوسیدگی نیست.

نکته:

برای  حفظ کیفیت پسته خام بهتراست که پسته در پوسته سختی محافظت شود و تا حد امکان برای نگهداری در یک مدت زیادی از پسته خام مغز شده استفاده نشود. نگهداری با پوسته سخت این امکان را فراهم می کند که در سرمای یخال یا فریزر بین یک الی 3 سال از نگهداری شود. از دیگر راه های نگهداری پسته خام از پاکت های کاغذی استفاده شود چرا که کیسه های نایلونی مناسب نگهداری این محصول نمی باشد. 


نکات مهم در نگهداری پسته خشک

نگهداری پسته خشک در مقایسه با پسته تازه ساده تر است به دلیل این که دارای رطوبت کمتری می باشد. برای این که مجددا رطوبت جذب آن نشود باید آن ها را درون شیشه یا ظروف پلاستیکی دربسته که امکان نفوذ هوا وجود ندارد نگهداری شود.

برای این که پسته را در مدت زمان طولانی ( چند ماه) نگهداری  کنید، به منظور جلوگیری از بوی کهنگی آن را در ظروف دربسته و در فریزر قرار دهید. این کار سبب کند شدن روند اکسیداسیون پسته می شود و طعم تازگی آن طولانی تر می شود.


خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه اینترنتی اوناتس

خرید پسته و انواع آجیل و خشکبار با قیمتی باورنکردنی و کیفیت عالی را از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس تهیه کنید. 












برچسب ها: پسته خواص پسته آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام