آیا پسته برای کاهش وزن مناسب است؟

آیا پسته برای کاهش وزن مناسب است؟

یکی از آجیل هایی که می تواند در کاهش وزن شما موثر باشد، پسته می باشد. با توجه به این که پسته سرشار از پروتئین و چربی های مفید است با مصرف آن به افراد کمک می کند که برای زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشند.
ادمین اصلی
1399/02/01

آیا پسته برای کاهش وزن مناسب است؟

یکی از آجیل هایی که می تواند در کاهش وزن شما موثر باشد، پسته می باشد. با توجه به این که پسته سرشار از پروتئین و چربی های مفید است با مصرف آن به افراد کمک می کند که برای زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشند. از آنجایی که پسته دارای کالری کمتری نسبت به دیگر آجیل ها ( فندوق ، بادام هندی ، تخمه ، گردو ) می باشد و شما می توانید تعداد بیشتری از آن را مصرف کنید در این صورت می تواند تاثیر بیشتری در کاهش وزن داشته باشد. مغز آجیل ها به عنوان خوراکی های سرشار از چربی محلول محسوب می گردند که فیبر بالایی دارند و اگر به میزان مناسبی مصرف شوند می توانند در کاهش وزن و لاغری موثر واقع شوند. برخی متخصصان تغذیه برای رژیم لاغری به افراد چاق آجیل را توصیه می کنند.

بسیاری از افرادی که دارای اضافه وزن هستند به سبب ترس از اضافه شدن وزن خود به صورت کامل آجیل را در گروه غذایی خود حذف می کنند و خود را از فواید مغزهای آجیل ها محروم می کنند. در صورتی که پسته به عنوان یک ماده غذایی مقوی به کاهش وزن می تواند کمک به سزایی کند و سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می برد و هوس فرد را برای خوردن غذاهایی با چربی مضر از بین می برد.

براساس بررسی های انجام گرفته افرادی که در در طول هفته 2 بار، پسته و آجیل مصرف می کنند، مسبت به دیگر افراد افزایش وزن کمتری دارند. برای رهایی از چربی های شکمی و لاغری و داشتن تناسب اندام استفاده از پسته می باشد.


آیا پسته خام چاق کننده است؟

از آنجایی که پسته خام سرشار از مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد، مصرف این آجیل برای کودکان، ورزش کاران، نوجوانان، زنان باردار و زنان شیرده به شدت توصیه می گردد. در صرتی که پسته خام دارای کالری بالایی می باشد و مصرف بی رویه آن می تواند در بدن مشکلاتی را به وجود آورد. همان طور که مشخص است پسته دارای فیبر بالایی می باشد و همین فیبر یک ماده عالی برای کاهش وزن و عملکرد بهتر روده محسوب می شود. فیبر غذایی مانع از پر خوری شده و در بهبود هضم و تحریک روده ها به خوبی عمل می کند. کلید کاهش وزن احساس سیری و کارکرد درست روده ها می باشد. مصرف این آجیل باید کنترل شده و متعادل باشد و می تواند در جهت کاهش وزن و کاهش تری گلیسرید خون موثر باشد. ارزش غذایی پسته خام بیشتر از پسته شور می باشد و برای افرادی که ناراحتی قلبی دارند بسیر مناسب است.

مصرف پسته خام در آجیل ها، نوشیدنی های معجون و دسرها، یک روشی عالی برای رساندن فیبر به بدن است. در صورتی که هر چقدر عملکرد روده ها و عمل خروج مواد زائد سریع تر انجام گیرد، می تواند تاثیر بیشتری در کاهش وزن و لاغری افراد داشته باشد. هر یک عدد پسته دارای 8 کالری می باشد بنابراین مصرف روزانه 50 گرم پسته خام مفید بوده و سبب تجمع چربی های زائد در بدن نخواهد شد. در صورت مصرف بی رویه در یک وعده با ورزش های هوازی، بازی های گروهی و پیاده روی می توانید تعادل را برقرار نمایید.


احساس سیری از خواص پسته برای لاغری

مصرف پسته می تواند برای مدت طولانی احساس سیری را در شما ایجاد کند و اشتها را نیز کاهش می دهد. بدین ترتیب غذای کمتری را مصرف نموده و چربی های اضافی در بدن انباشته نمی شود. و از خاصیت های مرتبط با پروتئین و چربی های مفید این آجیل است. پسته  منبع اصلی پروتئین است و به خوبی می تواند احساس سیری را در شما ایجاد کند. علاوه براین چربی های امگا و اسیدهای چرب غیر اشباع در این آجیل به ندرت یافت می شود. چربی های موجود در آجیل از بهترین و مفید ترین چربی ها برای بدن هستند و در جذب ویتامین های K و E نقش موثری دارند. برای بهره مندی از خاصیت های پسته نباید مغز پسته را در مدت زمان طولانی نگهداری نمود. سعی کنید همیشه پسته های تازه و مرغوب را خریداری کنید. استفاده بی رویه  از هر ماده غذایی درست نیست و می تواند منجر به  بروز مشکلات زیادی شود، پس در مصرف آجیل و پسته زیاده روی نکنید.

فروشگاه اینترنتی اوناتس عرضه کننده بهترین و با کیفیت ترین پسته در سراسر کشور از جمله :

پسته احمد آقایی لوکس

پسته احمد آقایی لوکس شور

پسته احمد آقایی لوکس خام


برچسب ها: پسته خواص پسته آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.