9 خاصیت پسته برای سلامتی  و تناسب اندام
پسته منبع عالی چربی های سالم ، فیبر ، پروتئین ، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین B6 و اثرات سلامتی آنها ممکن است شامل کاهش وزن ، کاهش کلسترول و قند خون و بهبود سلامت روده ، چشم و رگ ها باشد.

9 خاصیت پسته برای سلامتی  و تناسب اندام


آجیل پسته نه تنها خوشمزه و سرگرم کننده است بلکه بسیار سالم نیز هست.

این دانه های خوراکی درخت پسته حاوی چربی های سالم بوده و منبع خوبی از پروتئین ، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند.

علاوه بر این ، آنها حاوی چندین ماده مغذی ضروری هستند و می توانند به کاهش وزن و سلامت قلب و روده کمک کنند.

جالب اینجاست که مردم از 7000 سال قبل از میلاد مسیح پسته می خورند. امروزه ، پسته ها در بسیاری از غذاها از جمله بستنی و دسر بسیار محبوب هستند  .

در این مقاله از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس درباره 9 خاصیت پسته برای سلامتی  و تناسب اندام توضیح خواهیم داد با ما باشید..


1. با مواد مغذی پر شده است

پسته بسیار مغذی است و در یک اونس (28 گرم) حدود 49 پسته حاوی موارد زیر   است:

  • کالری: 159
  • کربوهیدرات: 8 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • پروتئین: 6 گرم
  • چربی: 13 گرم (90٪ چربیهای اشباع نشده)
  • پتاسیم: 6٪ از میزان مصرف روزانه مرجع (RDI)
  • فسفر: 11٪ از RDI
  • ویتامین B6: 28٪ از RDI
  • تیامین: 21٪ از RDI
  • مس: 41٪ از RDI
  • منگنز: 15٪ از RDI

نکته قابل توجه ، پسته یکی از غذاهای سرشار از ویتامین B6 در اطراف است.

ویتامین B6 برای چندین عملکرد بدن از جمله تنظیم قند خون و تشکیل هموگلوبین ، مولکولی که اکسیژن را در گلبولهای قرمز حمل می کند بسیار مهم است.

پسته همچنین سرشار از پتاسیم است که یک اونس حاوی پتاسیم بیشتر از نیمی از موز بزرگ است .

خلاصه
پسته از نظر پروتئین ، فیبر و آنتی اکسیدان ها سرشار است. آنها همچنین دارای چندین ماده مغذی مهم دیگر از جمله ویتامین B6 و پتاسیم هستند.

مطالعه کنید : خواص پسته | 10 خاصیت بی نظیر پسته برای سلامتی


2- سرشار از آنتی اکسیدان ها است

آنتی اکسیدان ها برای سلامتی شما حیاتی هستند.

آنها از آسیب سلولی جلوگیری می کنند و نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به بیماری مانند سرطان دارند.

پسته حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سایر آجیل ها و دانه های دیگر است. در حقیقت ، فقط گردو و گردوی آمریکایی حاوی آنتی اکسیدان بیشتر   است.

در یک مطالعه 4 هفته ای ، شرکت کنندگان که یک یا دو وعده پسته در روز می خوردند، در مقایسه با شرکت کنندگان که پسته نمی خورند ، دارای سطح بیشتری از لوتئین و γ-توکوفرول بودند .

در بین آجیل ها ، پسته دارای بیشترین مقدار لوتئین و زاكزانتین است كه هر دو آنتی اکسیدان های بسیار مهمی برای سلامت چشم هستند .

آنها چشم شما را از آسیب های ناشی از نور آبی و انحطاط ماکولا وابسته به سن محافظت می کنند ، شرایطی که بینایی مرکزی شما دچار اختلال یا از بین رفتن می شود .

علاوه بر این ، دو گروه از آنتی اکسیدان های فراوان موجود در پسته - پلی فنول و توکوفرول - ممکن است به محافظت در برابر سرطان و بیماری های قلبی کمک کنند .

جالب اینجاست که آنتی اکسیدان موجود در پسته در معده بسیار قابل دسترسی است. بنابراین ، آنها احتمالاً در هنگام هضم جذب می شوند .

خلاصه
پسته از جمله آجیل حاوی آنتی اکسیدان اطراف است. پسته ها دارای مقدار زیاد لوتئین و زاكزانتین هستند که هر دو باعث تقویت سلامت چشم می شوند.


3. کالری کم و در عین حال پروتئین بالا

در حالی که خوردن آجیل و خشکبار فواید سلامتی زیادی دارد ، اما به طور معمول کالری بالایی دارند.

خوشبختانه پسته جزو آجیل های کم کالری است.

یک اونس (28 گرم) پسته حاوی 159 کالری است ، در مقایسه با 185 کالری موجود در گردو و 193 کالری در گردوی آمریکایی.

پروتئین ها که حدود 20٪ از وزن آنها را تشکیل می دهند ، درمورد پروتئین  در درجه دوم بعد از بادام قرار دارند  .

آنها همچنین نسبت بالایی از اسیدهای آمینه ضروری - بلوک های ساختاری پروتئین - نسبت به هر آجیل دیگر دارند.

این اسیدهای آمینه به دلیل اینکه بدن شما قادر به ساختن آنها نیست ، ضروری تلقی می شوند ، بنابراین باید آنها را از رژیم غذایی خود دریافت کنید.

در همین حال ، اسیدهای آمینه دیگر نیز نیمه ضروری به حساب می آیند ، به این معنی که بسته به سلامتی فرد ، در شرایط خاص ممکن است ضروری باشند.

یکی از این اسیدهای آمینه نیمه ضروری L-arginine است که 2٪ از اسیدهای آمینه موجود در پسته را تشکیل می دهد. این ماده که در بدن به اکسید نیتریک تبدیل می شود ، ترکیبی است که باعث رقیق شدن رگ های خونی شما می شود و به جریان خون کمک می کند .

خلاصه
پسته حاوی کالری و پروتئین بیشتری نسبت به سایر آجیلها است. همچنین میزان اسید آمینه ضروری آنها نسبت به سایر آجیل ها بیشتر است.


4- ممکن است به کاهش وزن کمک کند

علیرغم اینکه یک غذای پر انرژی است ، آجیل یکی از غذاهای مناسب برای کاهش وزن است.

در حالی که مطالعات اندکی در مورد تأثیرات پسته بر وزن بررسی شده است ، اما موارد موجود امیدوارکننده است.

پسته سرشار از فیبر و پروتئین است ، که هر دو احساس سیری بودن را افزایش می دهند و به شما كمک می كنند كه كمتر غذا بخورید .

در یک برنامه کاهش وزن 12 هفته ای ، افرادی که روزانه 1.9 اونس (53 گرم) پسته به عنوان میان وعده بعد از ظهر میل می کردند ، دو برابر کاهش وزن بدنی داشتند ، در مقایسه با کسانی که روزانه 2 اونس (56 گرم) بیسکویت چوب شور می خورند. 

علاوه بر این ، یک مطالعه 24 هفته دیگر در افراد با وزن اضافی نشان داد افرادی که 20٪ کالری از پسته مصرف می کردند 0.6 اینچ (1.5 سانتی متر) بیشتر از خط کمر خود را نسبت به افرادی که پسته نمی خورند از دست دادند  .

یکی از عواملی که احتمالاً در کاهش وزن با مصرف پسته مؤثر است این است که ممکن است محتوای چربی آنها به طور کامل جذب نشود  .

در حقیقت ، مطالعات نشان دهنده جذب نشدن چربی های آجیل است. این امر به این دلیل است که بخشی از محتوای چربی آنها درون دیواره سلولی آنها گیر کرده است و از هضم آن در روده جلوگیری می کند .

علاوه بر این ، پسته های با پوست برای خوردن مفید هستند ، زیرا کندن پوست آجیل به زمان نیاز دارد و سرعت خوردن را کند می کند. پوسته های باقیمانده همچنین یک سرنخ تصویری از تعداد آجیلهایی که خورده اید به شما می دهد  .

یک مطالعه نشان داد که افرادی که پسته های با پوست می خورند ، نسبت به افرادی که پسته های بدون پوست یا مغز پسته می خورند ، 41٪ کالری کمتری مصرف کرده اند .

خلاصه
خوردن آجیل پسته ممکن است به کاهش وزن کمک کند. پسته های با پوست به خصوص مفید هستند ، زیرا باعث هوشیاری در خوردن می شوند.


5- انتشارباکتری های سالم روده از خاصیت پسته می باشد

پسته دارای فیبر زیادی است و یک وعده آن حاوی 3 گرم است  .

فیبرها از طریق دستگاه گوارش شما غالباً غیر قابل هضم هستند و بعضی از انواع فیبرها توسط باکتریهای خوب موجود در روده شما هضم می شوند و به عنوان پروبیوتیک عمل می کنند.

باکتری های روده سپس فیبر را تخمیر کرده و آن را به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می کنند ، که ممکن است چندین فایده برای سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به اختلالات گوارشی ، سرطان و بیماری های قلبی داشته باشد.

بوتیرات شاید مفیدترین این اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه باشد.

نشان داده شده است که خوردن پسته باعث افزایش تعداد باکتریهای بوتیرات در روده به میزان بیشتری نسبت به خوردن بادام می شود .

خلاصه
پسته سرشار از فیبر است ، که برای باکتری های روده شما مفید است. خوردن پسته ممکن است تعداد باکتری هایی که اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه مفید مانند بوتیرات تولید می کنند را افزایش دهد.


6. خواص پسته درکاهش کلسترول و فشار خون 

پسته ممکن است به طرق مختلف خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

علاوه بر سرشار بودن از آنتی اکسیدان ها ، پسته ممکن است کلسترول خون را کاهش داده و فشار خون را بهبود بخشد ، بنابراین خطر بیماری قلبی شما را کاهش می دهد .

در حقیقت ، مطالعات متعددی اثرات کاهش دهنده کلسترول پسته را نشان داده اند  .

بسیاری از مطالعات در مورد پسته و چربی خون با جایگزینی بخشی از کالری ها در رژیم غذایی با پسته انجام می شود. تا 67٪ از این مطالعات كاهش كلسترول کلی وکلسترول LDL (بد) و افزایش در كلسترول HDL (خوب) را نشان داده اند .

در همین حال ، هیچ یک از این مطالعات مشاهده نکردند که خوردن پسته به پروفایل چربی خون آسیب می زند .

در یک مطالعه 4 هفته ای در افراد مبتلا به کلسترول بالای LDL ، شرکت کنندگان 10 درصد کالری روزانه خود را از پسته مصرف می کردند.

این مطالعه نشان داد که رژیم غذایی ،9 درصد کلسترول LDL را کاهش داد. علاوه بر این ، رژیم غذایی متشکل از 20 درصد کالری موجود در پسته ، کلسترول LDL را 12 درصد کاهش داده است  .

در یک مطالعه دیگر ، 32 مرد به مدت 4 هفته رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال کردند. سپس پسته ها به جای مقدار چربی اشباع نشده اش به آن رژیم اضافه شدند و درمجموع حدود 20٪ از کالری دریافتی روزانه آنها.

بعد از گذشت 4 هفته از رژیم غذایی ، کاهش 23٪ كلسترول LDL   ، 21٪ كلسترول كل و 14٪ كاهش در تری گلیسیریدها را تجربه كردند  .

علاوه بر این ، به نظر می رسد پسته فشار خون را بیش از سایر آجیل ها کاهش می دهد.

با بررسی 21 مطالعه ، مشخص شد که خوردن پسته باعث کاهش فشار خون در حد بالای 1.82 میلی متر در جیوه و حد پایین توسط 0.8 میلی متر در جیوه   می شود.

خلاصه
مطالعات نشان می دهد که خوردن پسته ممکن است به کاهش کلسترول خون کمک کند. همچنین ممکن است فشار خون را بیش از سایر آجیل ها کاهش دهد.

مطالعه کنید : مصرف روزانه پسته چه فوایدی دارد؟


7. خاصیت پسته درایمنی ، ارتقا وسلامت رگ های خونی 

اندوتلیوم ،پوشش داخلی رگهای خونی است.

مهم است که به درستی کار کند ، زیرا اختلال عملکرد اندوتلیال یک عامل خطر برای بیماری های قلبی است  .

گشاد شدن عروق وسیع تر یا گشاد کننده رگ های خونی است. اختلال عملکرد اندوتلیال با کاهش عروق کاهش می یابد ، که باعث کاهش جریان خون می شود.

اکسید نیتریک ترکیبی است که نقش مهمی در گشاد شدن عروق دارد. باعث می شود رگ های خونی با سیگنال کردن سلول های صاف موجود در اندوتلیوم به آرامش برسند.

پسته منبع بسیار خوبی از اسید آمینه L-arginine است ، که در بدن به اکسید نیتریک تبدیل می شود. بنابراین ، این آجیل های ریز ممکن است نقش مهمی در ارتقاء سلامت رگ های خونی داشته باشند.

یک مطالعه در 42 بیمار که به مدت 3 ماه 1.5 اونس (40 گرم) پسته در روز مصرف کرده اند ، نشان دهنده پیشرفت در نشانگرهای عملکرد اندوتلیال و سفتی عروقی است  .

در یک مطالعه 4 هفته ای دیگر ، 32 جوان سالم رژیم غذایی متشکل از 20٪ کالری حاصل از پسته مصرف کرده اند. دريافت كه دفع عروق وابسته به اندوتليوم 30٪ ، در مقايسه با زماني كه آنها رژيم مديترانه اي را دنبال كردند ، بهبود يافت .

جریان خون مناسب برای بسیاری از کارکردهای بدن از جمله عملکرد نعوظ از اهمیت برخوردار است.

در یک مطالعه ، مردان با اختلال نعوظ بعد از خوردن 3/5 اونس (100 گرم) پسته در روز به مدت 3 هفته ، بهبودی 50 درصدی در پارامترهای عملکرد نعوظ را تجربه کردند  .

گفته می شود ، یک وعده 100 گرم پسته بسیار بزرگ است و حاوی حدود 557 کالری است.

خلاصه
آجیل پسته ممکن است نقش مهمی در ارتقاء سلامت رگ های خونی داشته باشد. دلیل آن این است که آنها سرشار از L-arginine هستند ، که در صورت تبدیل شدن به اکسید نیتریک ، به رقیق شدن رگ های خونی شما کمک می کند.

مطالعه کنید : 8 خاصیت پسته در دوران بارداری


8- کمک به کاهش قند خون 

با وجود داشتن کربوهیدرات بالاتر از اکثر آجیل ها ، پسته از شاخص گلیسمی پایینی برخوردار است ، به این معنی که باعث ایجاد قند خون زیاد نمی شود.

شاید جای تعجب باشد، مطالعات نشان داده اند که خوردن پسته می تواند به افزایش سطح قند خون سالم کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که وقتی 2 اونس (56 گرم) پسته به یک رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات اضافه شد ، پاسخ قند خون افراد سالم پس از وعده غذایی 20 تا 30 درصد کاهش یافت  .

در یک مطالعه 12 هفته ای دیگر ، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش 9٪ قند ناشتا را بعد از خوردن 0.9 اونس (25 گرم) پسته به عنوان میان وعده دو بار در روز نشان دادند (33 منبع معتبر). 

علاوه بر اینکه سرشار از فیبر و چربی های سالم است ، آجیل پسته سرشار از آنتی اکسیدان ها ، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی است که همگی برای کنترل قند خون مفید هستند .

بنابراین ، صرفاً اضافه کردن پسته به رژیم غذایی شما ممکن است در طولانی مدت به مدیریت قند خون کمک کند.

خلاصه
پسته از شاخص گلیسمی پایینی برخوردار است ، که می تواند سطح قند خون را پایین بیاورد.


9. خوردن پسته خوشمزه و سرگرم کننده است

از پسته به روش های مختلفی می توان لذت برد.

از جمله این موارد می توان به عنوان میان وعده ، چاشنی سالاد یا پرتقال پیتزا یا حتی در پخت ، اضافه کردن رنگ سبز زیبا یا بنفش به دسرها و غذاهای مختلف اشاره کرد.

برخی از دسرهای خوشمزه و به رنگ سبز شامل ژلاتو پسته یا کیک پنیر است.

بعلاوه ، مانند سایر آجیل ها ، می توان از آنها برای تهیه پستو  یا کره آجیل استفاده کرد.

حتی می توانید آب آنها را روی ماهی پخته شده مورد علاقه خود بپاشید ، آنها را به  صبحانه گرانولا اضافه کنید ، یا دسر خود را درست کنید.

در آخر اینکه ، از پسته به تنهایی می توان به عنوان یک میان وعده مناسب ، خوشمزه و سالم لذت برد.

خلاصه
علاوه بر این که یک میان وعده عالی است ، از پسته می توان در پخت و پز   استفاده کرد و رنگ سبز یا بنفش را به دسرهای مختلف اضافه کرد.

نکته آخر

پسته منبع عالی چربی های سالم ، فیبر ، پروتئین ، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین B6 و تیامین است.

اثرات سلامتی آنها ممکن است شامل کاهش وزن ، کاهش کلسترول و قند خون و بهبود سلامت روده ، چشم و رگ ها باشد.

علاوه بر این ، آنها خوشمزه ، همه کاره و سرگرم کننده برای غذا خوردن هستند. برای اکثر افراد ، از جمله پسته در رژیم غذایی خود ، یک راه عالی برای بهبود سلامت عمومی است.


با خرید اینترنتی آجیل و خشکبار از فروشگاه آنلاین اوناتس لذت خرید اینترنتی را تجربه کنید


تعدادی از محصولات فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار اوناتس :


خرید پسته ارزانمرکز خرید پسته|قیمت پسته 1401|قیمت پسته در بازار تهران|قیمت پسته فندقی امروز|خرید پسته ارزان|قیمت پسته اکبری اعلا|قیمت پسته تازه|قیمت پسته کیلویی|قیمت یک کیلو پسته|قیمت پسته در بازار تهران|قیمت روز پسته کیلویی|فروش پسته در تهران









برچسب ها: پسته خواص پسته آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام