8 خاصیت پسته در دوران بارداری

8 خاصیت پسته در دوران بارداری

تاریخ انتشار : 1399/03/09 12:15:41
یکی از آجیل هایی که حاوی ماده ای مقوی است و برای بدن بسیار مفید است، پسته می باشد. پسته ها شامل آنتی اکسیدان ها هستند که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس درباره خاصیت پسته می پردازیم با ما باشید

8 خاصیت پسته در دوران بارداری

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : یکی از آجیل هایی که حاوی ماده ای مقوی است و برای بدن بسیار مفید است، پسته می باشد. همچنین یکی از سالم ترین آجیل و خشکبار ها با خواص بسیار در دوران بارداری توصیه می شود.

اما نکته مهم میزان مصرف این آجیل است تا هم شما و هم جنین بیشترین بهره را از آن ببرد. علاوه بر این دارای خواص فراوانی نیز می باشد که از بروز بیماری های قلبی و اعصاب جلوگیری می کند و در کاهش فشار خون نیز نقش کلیدی دارد.


1 - کمک به رشد جنین

پسته دارای پروتئین بسیاری می باشد که برای رشد بافت و ماهیچه های جنین لازم است. بنابراین با تنظیم اندازه قند خون، وزن شما را کنترل می کند. در نتیجه نوزادان سالم تر از مادرانی که تغذیه سالم و مناسبی داشته اند به دنیا می آیند.


2 - کنترل سطح چربی

اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در این آجیل سبب کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خود در بدن و در نتیجه تعادل لیپیدها می شود.


3 - افزایش بهبود سیستم ایمنی بدن

پسته ها شامل آنتی اکسیدان ها هستند که این آنتی اکسیدان ها عبارتند از: کاروتن، ویتامین C، مواد پلی فنولیک ویتامین A که سبب کمک به سیستم ایمنی بدن فرد می شود. براساس مطالعات صورت گرفته  پسته یک رژیم غذایی سالم برای قلب محسوب می شود که احتمال بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. پسته سرشار از آنتی اکسیدان لوتین است.

معمولا لوتین در سبزیجات سبز رنگ و میوه های رنگ روشن پیدا می شود. پسته در بین دیگر آجیل ها در سطح غذایی بالاتری قرار دارد. لوتین پسته از کلسترولی که سبب بسته شدن شریان ها می گردد، پیشگیری می کند.


4 - جلوگیری از کم خونی

پسته منشا آهن و سایر مواد معدنی لازم است که به شکل گیری گلبول های قرمز کمک می کند.

قرار دادن مقدار کافی از پسته در رژیم غذایی به پیشگیری از کم خونی در دوران بارداری که بدن به میزان مناسبی نیاز به سلول های خونی دارد کمک می کند.


5 - درمان یبوست

پسته منشا فیبر است که کمک می کند غذا به آسانی هضم شود و حرکات روده تنظیم شود.

همچنین می تواند از یبوست به سبب تغییرات هورمونی در اوایل بارداری ایجاد می شود، جلوگیری کند.


6 - خاصیت ضد التهابی

پسته ها دارای خاصیت ضد التهاب و ضد ورم هستند می تواند در بهبود دردهای مفصلی کمک کند  و از ورم در دوران بارداری جلوگیری کند.

این آجیل در مبارزه با دردهای مفاصل و تورم بسیار موثر است.


7 - بهبود رشد مغز جنین

پسته داری مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا3 همانند اسیدهای لینولئیک و اولئیک است که برای رشد مغز کودک بسیار مفید است.

امگا 3 در روند رشد مغز چنین بسیار موثر است در نتیجه این آجیل نه تنها سبب بهبود سلول های مغز جنین می شود بلکه موجب می شود کودکانی باهوش تر و سالم تری داشته باشید.


8 - جلوگیری از عفونت در طول بارداری

پسته حاوی مقدار زیادی ویتامین A و ویتامین E می باشد که خواص آنتی اکسیدان تولید می کند که در دوران بارداری از عفونت جلوگیری می کند.


پسته را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

توصیه ما به شما برای مصرف پسته که بتوانید به رژیم غذایی و برنامه غذایی خود اضافه کنید این است که مقداری پسته را در یک ظرف میوه خود ریخته و آن را تازه مصرف کنید. پسته های خرد و ریز شده را به وعده های غذایی مانند ماست اضافه و میل نمایید.

از این آجیل می توانید به همراه شیر استفاده کنید. در پایان این که هیچ گونه نگرانی در رابطه با مصرف پسته نداشته باشید و آن را به برنامه غذایی خود اضافه کنید، مگر این که پزشک شما آن را منع کرده باشد.


میزان مصرف پسته در بارداری

یکی از موارد مهم و قابل توجه میزان مصرف پسته می باشد که باید کنترل شود و به صورت روزانه باید بین 10 الی 20 عدد پسته بیشتر مصرف نشود.

در غیر این صورت سبب کالری اضافی در بدن شده و در نهایت موجب چاقی مخصوصا چاقی شکم می گردد. همچنین مصرف زیاد این آجیل سبب دل درد و اسهال و یا نفخ شده که می تواند برای خانم های باردار مشکل ایجاد کند.

یک نکته بسیار مهم در مصرف این آجیل این است شور و بوداده نباشد و از طرفی مصرف آن به خانم های بارداری که به پسته حساسیت دارند به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. به دلیل این که ممکن است تاثیر منفی بر روی جنین شما بگذارد.

خرید آجیل و خشکبار ( خرید آجیل ارزان تر و با کیفیت تر از بازار سنتی  ) در فروشگاه اینترنتی اوناتس


خرید انواع پسته  های :










برچسب ها: پسته خواص پسته آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام