23 نوع توت : لیست انواع توت با تصویر و نام آنها
بسیاری از انواع توت سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی دیگر هستند. بعضی از سالم ترین نوع توت ، زغال اخته ، تمشک و توت سیاه است.

انواع توت و تاثیز آنها بر سلامتی بدن

انواع بسیاری توت خوشمزه وجود دارد که کاربردهای بسیاری دارند. بسیاری از انواع توت سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی دیگر هستند. بعضی از سالم ترین نوع توت ، زغال اخته ، تمشک و توت سیاه است. همچنین انواع توت های عجیب و غریب مانند انواع توت گوجی و آسای وجود دارد که به دلیل فواید سلامتی آنها مورد ستایش قرار می گیرند.

اما توت چیست؟ ما معمولاً توت را به صورت انواع میوه های خوراکی کوچک فرض می کنیم. در واقع ،  از نظر گیاه شناسی ، توت "میوه ای ساده با دانه ها و گوشت اطراف دانه ها است که از تخمدان یک گل منفرد تولید می شود." این بدان معنی است که از نظر گیاه شناسی ، انگور ، خیار ، گوجه فرنگی ، پرتقال ، هندوانه ، کدو تنبل و حتی موز را نیز می توان به عنوان انواع توت طبقه بندی کرد. 

با این حال ، طبق تعریف "واقعی" انواع توت ، توت فرنگی ، تمشک و توت سیاه از نظر فنی توت نیستند.

از آنجا که بیشتر مردم انواع توت ها را میوه های کوچک ، گوشتی ، خوراکی  می دانند ، ما در این مقاله به آنها  اشاره خواهیم کرد. این بدان معناست که لیست انواع توت در این مقاله براساس تعریفی که در دنیای واقعیت به توت ها داده شده است می باشد ، نه تعریف گیاه شناسی.


انواع توت ها (با تصویر و نام مشترک)

بیایید با جزئیات بیشتری به برخی از محبوب ترین انواع توت هایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید بپردازیم.

کرانبری

کرانبری نوعی مزه ترش از انواع توت های قرمز است که سرشار از ویتامین C است و سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است.

به صورت وحشی ، کرانبری ها در تاکهای نزدیک سطح زمین در باتلاق ها رشد می کنند. از میوه های کرانبری برای تولید آب میوه ، مربا استفاده می شود و همچنین به عنوان انواع توت خشک نیز به فروش می رسد. از آنجا که کرانبری ها طعم بسیار کمی دارند ، محصولات کران بری اغلب حاوی شکر اضافه شده هستند.

کرانبری سرخ بودن ، توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند فلاوانون ، آنتوسیانین ها و فلاوانول ها است.

یکی از رایج ترین موارد مصرف آب کرانبری برای جلوگیری از عفونت ادراری است. به نظر می رسد که کرانبری اثر ضد باکتریایی خفیفی دارد و ممکن است به رفع مشکلات دستگاه ادراری کمک کند. 

انواع توت - کرانبری

زغال اخته

زغال اخته به دلیل داشتن گوشت آبدار و طعم شیرین ، معمولا در صدر لیست انواع توت های سیاه قرار دارد.

مانند بیشتر انواع توت های تیره مانند توت سیاه ، زغال اخته حاوی مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان است. مطالعات نشان داده اند که آنتوسیانین ها (رنگدانه ای که رنگ به توت ها می بخشد) در زغال اخته باعث تقویت سلامت چشم می شود. زغال اخته همچنین از نظر چربی کم چربی و پر فیبر و همچنین ویتامین C و K است 

همچنین مطالعات نشان داده اند که میوه های توت تیره مانند زغال اخته و توت سیاه تأثیر خوبی در سلامت قلب و عروق دارند. یکی از دلایلی که خوردن زغال اخته برای شما مفید است این است که به کاهش کلسترول کمک می کنند. 

انواع توت -  زعال اخته

هاکلبری

شما به راحتی هاکلبری را با زغال اخته اشتباه می گیرید، زیرا بسیار شبیه به هم هستند. در حقیقت در برخی کشورها به آنها زغال اخته اروپا گفته می شود و به آن زغال اخته نیز گفته می شود.

هاکلبری نوعی توت وحشی است که به ندرت کشت می شود.

تفاوت قابل توجه بین زغال اخته و هاکلبری در تخمها است. در مقایسه با زغال اخته ، هاکلبری نیز قند کمتری و به همین دلیل کربوهیدرات کمتری دارد. با این حال ، درست مانند اکثر انواع توت های تیره ، هاکلبری سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است.

اگر به دنبال کاهش مصرف کربوهیدرات هستید می توانید به جای زغال اخته در رژیم غذایی خود از هاکلبری استفاده کنید.

انواع توت - bilberry

چوک بری

چوک بری Chokeberry (توت آرونیا) نوعی از انواع توت ترش است که به نظر می رسد شبیه به زغال اخته باشد اما دارای رنگ تیره تر و تقریبا سیاه است.

دلیل اینکه چوک بری یکی از انواع توت های با طعم تلخ است به دلیل داشتن مقادیر بالای تانن است. خوردن چند نوع از این نوع توت ها باعث می شود دهان شما را خشک و تلخ کند.

به دلیل طعم قابض آنها ، اکثر مردم چوک بری تازه را نمی خورند. در عوض ، از آنها برای تهیه مربا ، چای ، شربت  استفاده می کنند.

اگرچه چوک بری نوعی از انواع توت ها به رنگ سیاه است ، اما می توانید نوعی چوک بری قرمز را نیز تهیه کنید.

مطابق برخی مطالعات ، چوک بری یکی از سالم ترین انواع توت ها برای بهبود سلامت قلب و عروق است. آنتی اکسیدان های موجود در این توت های تیره به کاهش التهاب ، فشار خون و کلسترول کمک می کند. 

اگر خوردن چوک بری را بیش از حد تلخ برای خوردن می بینید ، می توانید عصاره آن را به شکل پودر خریداری کنید.

انواع توت - چوکبری

الدربری

الدر بری Elderberry نوع توت دیگری در لیست انواع توت های تیره است که سالم برای شما است. با این حال ، بر خلاف بسیاری از انواع توت های سالم دیگر ، این میوه های کوچک سیاه نباید به صورت خام خورده شوند.

الدر بری ممکن است یکی از سالم ترین انواع توت ها برای مصرف باشد. الدر بری سرشار از ویتامین C و A هستند و منبع خوبی از مواد معدنی سالم هستند. 

برای گنجاندن این نوع توت کوچک تیره در رژیم غذایی خود ، می توانید چای الدربری یا شربت درست کنید. در حقیقت شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شربت الدر بری می تواند به درمان سرماخوردگی و سایر عفونتهای تنفسی فوقانی کمک کند. 

مشابه فواید سلامتی سایر انواع توت های تیره ، آنتوسیانین موجود در الدربری برای سلامتی قلب شما مفید است و می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

انواع توت - الدربری

انگور فرنگی 

انگور فرنگی یا خار توت نوعی توت ترش است که در بوته های کوچک رشد می کند و معمولا نوع سبز توت است.

حتی اگر انگور فرنگی یکی از ترش ترین انواع توت ها باشد که می توانید بخورید ، اما هنوز در شکل و میزان ترشی لیمو نیست. همچنین انواع بوته های انگور فرنگی وجود دارد که میوه های توت قرمز ، بنفش ، زرد و سفید را تولید می کنند.

برخی از انواع انگور فرنگی (از لحاظ گیاهی بیدانه) از توت سیاه عبور کرده اند تا یک توت تیره به نام جاستابری تولید شود.

مانند بسیاری از انواع میوه های خوراکی ، انگور فرنگی حاوی فیبر ، ویتامین ها و سایر مواد مغذی است. ارقام انگور فرنگی مختلف نیز منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند ، گرچه انواع تیره انگور فرنگی به طور معمول دارای سطح بالاتری از آنتوسیانین ها هستند.

انواع توت -  انگور فرنگی

لینگونبری

نوع دیگر انواع توت قرمز ، لینگونبری lingonberry است که طعم تلخی دارد و در بوته های کوچک رشد می کند.

به دلیل طعم ترش ، انواع توت های قرمز این نوع ، غلب برای تهیه مربا ، شربت ، کمپوت یا اضافه شدن به اسموتی ها استفاده می شوند. محتوای غنی ویتامین C و مواد معدنی کمیاب آنها می تواند به بهبود محتوای غذایی بسیاری از غذاها کمک کند. 

برای بهره‌مندی از مزایای سلامتی آن ، شما باید به جای مکمل های پودری ، لینگونبری تازه مصرف کنید. مطالعات نشان داده اند که میزان فیبر موجود در لینگونبری به جلوگیری از لکه های قند خون کمک می کند. با این حال ، مکمل های لینگونبری اثر مثبت مشابهی ندارند. 

انواع توت - لینگونبری

بویزنبری

یک توت ترکیبی به نام بویزنبری boyenberry مزه آن بین لوگن بری، توت سیاه ، تمشک و توت فرنگی است.

بویزنبری Boyenberry نوعی از توت قرمز تیره یا مارون است که از نظر شکل شبیه به توت سیاه است. اگرچه این میوه های توت قرمز به اندازه توت سیاه ویتامین ندارند ، اما فیبر آنها به همان اندازه است. Boyenberry همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم ، مواد معدنی ویتامین است. 

مطالعات نشان می دهد که خوردن این نوع توت های قرمز آبدار نرم ممکن است به کاهش فشار خون کمک کرده و به جلوگیری از جذب چربی در دستگاه گوارش کمک کند. 

انواع توت - بویزنبری

دانه قرمز و دانه سیاه

توت دانه قرمز نوعی توت قرمز پر طراوت است که در خوشه هایی مانند انگور رشد می کند.

دانه قرمز ها از نظر اندازه با زغال اخته بسیار شبیه هستند و این انواع توت های قرمز براق دارای طعم ترش هستند که هنوز هم مقداری شیرینی دارد. طعم قابض این گونه های توت فرنگی می تواند احساس دهان شما را تا حدی خشک کند ، گرچه به اندازه دمنوش های شیرینی خشک و تلخ نیست.

منبع خوب آنتی اکسیدان ها ، دانه های قرمز برای سلامتی شما بسیار مفید هستند. با این حال ، مطالعات نشان داده است که دانه سیاه حاوی مقادیر بالاتری از آنتوسیانین ها نسبت به دانه قرمز است.

انواع توت - دانه قرمز -دانه سیاه

میوه های خوشمزه ای که به عنوان انواع توت ها فکر می کنیم

بیایید با جزئیات بیشتری به بعضی از میوه های نرم و کوچک خوشمزه که در دنیای میوه های خوردنی به عنوان انواع توت ها استفاده می کنیم ، نگاهی بیاندازیم .اما در واقع از انواع گیاهان توت نیستند. این میوه های توت از میوه های جمع شده نامیده می شوند زیرا وقتی چندین تخمدان با هم ادغام می شوند از یک گل واحد رشد می کنند.

توت فرنگی

انواع تازه توت فرنگی برخی از محبوب ترین انواع میوه های تابستانی در جهان است. توت فرنگی همچنین  از بزرگترین انواع توت هایی که می توانید خریداری کنید ، می باشد.

توت فرنگی میوه ای است که معمولا به رنگ قرمز است. با این وجود نوعی توت فرنگی سفید به نام پاینبری وجود دارد که در می توانید در ادامه مقاله بخوانید.

بیشتر فواید خوردن میوه های قرمز مانند توت فرنگی ناشی از ویتامین C زیاد است ، به عنوان مثال ، 5 عدد توت فرنگی متوسط ​​می تواند 60٪ از نیاز روزانه ویتامین C شما را تأمین کند. 

توت فرنگی میوه های توت خوشمزه ای است که به عنوان یک دسر از آن استفاده می شود. آنها همچنین انواع توت های خوشمزه ای هستند که در اسموتی ها ، داخل مربا استفاده می شوند . 

اگرچه به عنوان یک نوع توت واقعی طبقه بندی نشده است ، اما برخی از افراد توت فرنگی را در لیست غذاهای فوق العاده قرار می دهند. خوردن توت فرنگی خشک برای کاهش التهاب ، فشار خون و بهبود سلامت قلب و عروق مفید است. 

انواع توت - توت فرنگی

توت سیاه

اگرچه یک توت واقعی نیست ، اما برای بسیاری از افراد توت سیاه یا شاه توت یکی از خوشمزه ترین میوه های توت است که می توانند آن را بخورند.

چه چیزی است که این توت بنفش تیره را به یک میوه فوق العاده تبدیل می کند؟ مشابه با زغال اخته ، توت سیاه منبع شگفت انگیز آنتی اکسیدان ها و ویتامین های سالم است. توت سیاه حاوی تعدادی ترکیبات فنلی است و سرشار از فیبر و ویتامین C است 

بهترین توت سیاه برای خوردن آنهایی است که در طبیعت وجود دارند . مانند بیشتر انواع توت های سیاه و بنفش ، خوردن توت سیاه تأثیر مثبتی بر سلامت قلب و عروق شما دارد. در حقیقت ، در مقایسه با انواع توت ها مانند زغال اخته ، کرانبری و تمشک قرمز ، توت سیاه یکی از سالم ترین انواع توت هایی است که می توانید بخورید.

انواع توت -  توت سیاه

تمشک قرمز ، سیاه ، طلایی و سفید

تمشک یکی دیگر از انواع میوه های توت است که بسیاری از افراد آن را به عنوان یک میوه فوق العاده با فواید سلامتی شگفت انگیز طبقه بندی می کنند.

تمشک قرمز انواع توت های تابستانی پرطرفدار است که از ویتامین C پر شده است و در حقیقت از بین همه میوه هایی که در لیست انواع توت سالم وجود دارد ، تمشک از نظر فیبر رژیم غذایی در صدر قرار دارد. 

مصرف تمشک قرمز با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان ، بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است.  در مورد مزایای سلامتی اثبات شده علمی تمشک می توانید جزئیات بیشتری را در مقاله خود بیابید.

آیا می دانید انواع دیگر تمشک وجود دارد که حتی ممکن است برای شما سالم تر از انواع قرمز باشد؟

انواع توت - تمشک

تمشک سیاه

تمشک سیاه ممکن است مانند توت فرنگی به نظر برسد اما در واقع انواع سیاه تمشک است. همانطور که از نوع توت سیاه انتظار دارید ، آنها غنی از آنتوسیانین هستند. مطالعات نشان داده اند که انواع تمشک سیاه برای کاهش التهاب و کلسترول مفید هستند. آنها حتی با پیشگیری از سرطان در ارتباط بوده اند. 

انواع توت - تمشک رنگی

تمشک طلایی

تمشک طلایی یک نوع غیرمعمول توت طلایی است که دارای خواص درمانی زیادی است. دانشمندان این نوع تمشک را تمشک زرد با فعالیتهای "آنتی اکسیدانی فوق العاده" توصیف می کنند. 

تمشک سفید

یک نوع نادر تمشک انواع تمشک سفید است. اگرچه از نظر فنی وجود تمشک گیاهی کاملاً سفید نیست ، برخی از انواع تمشک زرد ممکن است آنقدر کم رنگ باشند که تقریباً سفید به نظر می رسند.

انواع توت - تمشک طلایی

اولیلیبری

یک میوه ترکیبی به نام  اولیلیبری olallieberry نوعی تیره توت است که مثل توت سیاه یا تمشک سیاه  به نظر می رسد.

با وجود انواع میوه های توت سیاه ، olallieberries احتمالا از نظر آنتوسیانین زیاد است. با این وجود ، هیچ اطلاعاتی در مورد محتوای غذایی آن موجود نیست.

توت سفید و معمولی

توت های معمولی انواع توت ها هستند که مانند تمشک های بلند یا توت های سیاه به نظر می رسند و در رنگ های متنوعی قرار می گیرند. انواع توت شامل انواع توت سیاه ، بنفش ، قرمز و حتی سفید می باشد.

توت معمولی میوه ای از نوع توت نسبتاً شیرین است که مزه کمی قابض و طعم دار دارد. شما می توانید توت ها را تازه بخورید ، یا می توانید از آنها در دستور العمل ها مثل تمشک یا توت سیاه استفاده کنید.

از آنجا که توت معمولی میوه های تابستانی بسیار شکننده اند ، خرید تازه آنها دشوار است. می توانید این نوع توت ها را به صورت خشک بخرید یا می توانید درخت توت را در باغ خود پرورش دهید.

مواد مغذی سالم موجود در این توت ها با بهبود سلامت قلب و عروق ، کمک به مدیریت دیابت نوع 2 و کمک به جلوگیری از چاقی همراه است.

انواع توت - توت معمولی

انواع توت های عجیب و غریب

بیایید به انواع توت های عجیب و غریب ، که بسیاری از آنها به درستی در لیست انواع توت هایی که به عنوان غذاهای فوق العاده طبقه بندی می شوند ، نگاهی بیاندازیم.

توت آسای

انواع توت های آسای توت های کوچک بنفش سیاه است که مانند انگور به نظر می رسند و در درخت نخل آسای رشد می کنند.

اگرچه خرید تازه این نوع توت های فوق العاده دشوار است ، اما نوع توت های آسای به دلیل فواید سلامتی فوق العاده آنها محبوبیت بیشتری دارند . یكی از متداول ترین راه های بهره مندی از این توت تیره ، خرید آن به صورت پودر است.

مطالعات نشان داده اند که پودر توت سیاه آسای دارای سطح بسیار بالایی از پلی فنول ها و سایر آنتی اکسیدان ها است. 

انواع توت - آسای

توت گوجی

انواع توت های گوجی (wolfberry) نوعی قرمز از انواع توت های عجیب و غریب است که در کشورهای غربی بهتر از انواع توت های آسای شناخته شده است.

انواع توت های گوجی از جمله انواع توت ها هستند که به عنوان غذای فوق العاده طبقه بندی می شوند. خرید انواع توت های گوجی تازه دشوار است و آنها معمولا به عنوان انواع توت های خشک قرمز فروخته می شوند. فقط یک اونس (28 گرم) از این انواع توت ها نیمی از نیاز روزانه ویتامین A و 10٪ از فیبر مورد نیاز شما را به شما می دهد. 

از آنجا که توت های گوجی معمولاً به صورت خشک ( توت گوجی خشک ) فروخته می شوند ، مزه بسیار شیرین  و متمایل به کمی تلخی  دارند. برخی افراد برای کاهش قند و افزایش ارزش غذایی از انواع توت های گوجی در محصولات پخته شده استفاده می کنند.

محققان دریافته اند که مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها مانند توت های گوجی می تواند به کاهش سرعت پیری ، تقویت ایمنی و بهبود سلامت خون کمک کند. 

انواع توت - گوجی

فیزیالیس (انگور فرنگی شنل دار)

فیزیالیس Physalis نوعی توت نارنجی است که متعلق به میوه ها در خانواده شبدر است. انواع توت های فیزیالیس Physalis نیز به عنوان زیر زمینی ، توت های طلایی یا انگور فرعی شنل دار نامیده می شوند.

انواع توت های فیزیالیس Physalis دارای چربی کم و فیبر زیادی هستند. فواید سلامتی این نوع توت های طلایی به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی آنها کاملاً چشمگیر است. آنها می توانند به کاهش التهاب ، تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین مواد مغذی برای بینایی کمک کنند.

این میوه های توت پرتقال دارای طعم شیرینی است که به گفته برخی افراد ، میوه های گرمسیری مانند انبه یا آناناس شبیه است. می توانید این توت های نارنجی را به صورت خام بخورید یا می توانید آنها را در اسموتی خرد کرده یا برای مقداری شیرینی به یک سالاد خوش طعم اضافه کنید.

انواع توت - Physalis

انواع غیر معمول توت ها که می توانید بخورید

به غیر از انواع توت های معمولی مانند زغال اخته ، کرانبری و دانه قرمز ، انواع توت های غیر معمول وجود دارد که قطعاً ارزش امتحان کردن دارند.

کلادبری

کلاد بری  توت های زمستانی هستند که شبیه تمشک های نارنجی ریز هستند و طعم تیز دارند. برخی می گویند که توت فرنگی یک چیزی بین دانه قرمز و تمشک قرمز طعم دار است.

یافتن این نوع توت های طلایی رنگ سالم برای فروش در بسیاری از کشورها بسیار نادر است. با این حال ، این نوع توت ها بسیار مغذی هستند که اسکاندیناویها لذت می برند ، جایی که انواع توت ها به طور طبیعی رشد می کنند.

جالب اینجاست که در مقایسه با انواع توت ها ، کلادبری منبع خوبی از پروتئین گیاه است. 

تمام مزیت ها در کلادبری ناشی از محتوای غنی آنتی اکسیدان به شکل ویتامین A ، اسید سیتریک و آنتوسیانین ها است.

انواع توت - کلادبری

پاینبری

پاینبری نوعی توت غیر معمول است زیرا مانند توت فرنگی سفید به نظر می رسد اما مانند آناناس مزه دارد .

پاینبری با گوشت سفید کم رنگ و دانه های قرمز روشن آنها خیره کننده به نظر می رسد. این میوه توت سفید نیز برای شما بسیار مناسب است. آنها از نظر فیبر مشابه توت فرنگی هستند و حاوی مقدار کمی ویتامین و مواد معدنی هستند.

اگر می خواهید این میوه های "آلبالو توت فرنگی" را امتحان کنید ، می توانید یاد بگیرید که چگونه پاینبری خود را در ظروف یا باغ خود پرورش دهید.


انواع توت - پاینبری

سلمونبری


انواع توت - سلمونبری

سلمونبری نوعی میوه توت طلایی یا نارنجی روشن است که مانند تمشک نارنجی به نظر می رسد .

علیرغم ظاهر غیرمعمول آنها ، توت فرنگی برای سلامتی شما بسیار مناسب است. مانند تمام انواع توت ها ، سلمونبری  از نظر کالری و چربی کم اما از نظر فیبر و ویتامین ها بسیار کم است.

 این نوع توت های نارنجی رنگ همچنین طعم شیرین  و گوشتی بسیار آبدار دارند.


منبع: 

23 Types of Berries: List of Berries With Their Picture and Name


خرید اینترنتی میوه خشک در فروشگاه میوه خشک اوناتس


جهت سفارش هر یک از محصولات اوناتس ابتدا در سایت عضو شوید ( عضویت در سایت ) و محصول مورد نظر را در سبد خرید قرار دهید 

همچنین می توانید جهت مشاوره خرید با ما در تماس باشید.

تلفن تماس :09173318640

قیمت میوه خشک 1401 خرید عمده میوه خشک  | بازار فروش میوه خشک |خرید میوه خشک خرید تضمینی میوه خشک فروش میوه خشک ارگانیکانواع میوه خشکمیوه خشک قیمت

همچنین بخوانید:

9 خاصیت چشمگیر درمانی زرشک
خواص توت خشک برای لاغری
10 میوه خشک برای لاغری و کاهش وزن
کدام میوه های خشک بیشترین پروتئین را دارند؟
7 خواص توت فرنگی خشک شده دردرمان و سلامتی
خواص شگفت انگیز توت خشک از درمان سفیدی مو تا جلوگیری از سرطان
10 خاصیت شگفت انگیز توت فرنگی برای سلامتی
میوه خشک: برای سلامتی خوب یا بد است؟

منبع: https://leafyplace.com/types-of-berries/
برچسب ها: توت

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام