کدام میوه های خشک  بیشترین پروتئین را دارند؟
مزیت میوه های خشک این است که حجمش به شدت کمتر از میوه تازه است و زمان ماندگاری طولانی مدتی دارند. میوه های خشک به سبب داشتن مقدار فراوانی مواد مفید و ضروری برای بدن، یک میان وعده مناسب می باشد.در این مقاله از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس به میوه های خشکی که بالاترین پروتئین را دارند اشاره می کنیم با ما باشید.

کدام میوه های خشک  بیشترین پروتئین را دارند؟

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : بسیاری از ما فکر می کنیم که فقط میوه ها و سبزیجات عناصر لازم یک برنامه غذایی سالم هستند و اغلب به میوه های خشک همانند شیرینی نگاه می شود تا میان وعده هایی سرشار از مواد مغذی.

میوه های خشک در واقع همان میوه ی است که از طریق نور خورشید و یا دستگاه های میوه خشک کن آب آن ها را گرفته اند و خشک کرده اند. معمولا در طی فرآیند خشک کردن مقداری از ویتامین C موجود در میوه های خشک از بین می رود ولی مینرال ها، آنتی اکسیدان، فیبر و دیگر اسیدهای ارگانیک جای خود می مانند.

مزیت میوه های خشک این است که حجمش به شدت کمتر از میوه تازه است و زمان ماندگاری طولانی مدتی دارد. میوه های خشک به سبب داشتن مقدار فراوانی مواد مفید و ضروری برای بدن، یک میان وعده مناسب می باشد.


مطالعه کنید : کدام یک از آجیل ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است؟


گلابی خشک شده

گلابی میوه ای است که در هر فصل نمی توان در دسترس داشت اما با خشک کردن آن می توانید در هر زمانی به این میوه خشک دسترسی داشته باشید. گلابی خشک شده می تواند به کاهش فشار خون، استحکام استخوان ها و به گردش خون بهتر در بدن کمک کند. گلابی خشک در ازای هر فنجان 3 گرم پروتئین دارد. همچنین مقدار فیبر آن نیز در یک فنجان 13 گرم و مقدار کالری آن 70 کالری می باشد. علاوه بر این گلابی سرشار از ویتامین های C و K می باشد.


سیب خشک شده

از آنجایی که سیب نسبت به سایر میوه ها دارای کالری کمتری می باشد، اما برای کاهش وزن و لاغری بسیار مناسب است. از مزیت های سیب خشک می توان به پایین آوردن فشار خون و کمک به هضم غذا اشاره کرد. سیب خشک شده همانند گلابی خشک به ازای هر فنجان 3 گرم پروتئین دارد. بنابراین مقدار کالری این میوه برابر 207 کالری و برای فیبر 7 گرم می باشد. همچنین سیب خشک شده دارای ویتامین های C  و B می باشد.


مطالعه کنید فواید میوه خشک برای درمان و سلامتی


انجیر خشک شده

یکی از میوه های خشک که در تقویت مفاصل و پایین آوردن فشار خون معجزه می کند، انجیر خشک است. این میوه ی خشک در ازای هر فنجان 5 گرم پروتئین دارد یعنی تقریبا دو برابر گلابی و سیب خشک دارای مقدار زیادی پروتئین در این میوه مغذی است. همچنین کالری این میوه ی خشک برابر 370 و فیبر آن 15 گرم می باشد. علاوه بر این انجیر خشک دارای پتاسیم، منیزیم، کلسیم و ویتامین K می باشد.


آلو خشک شده

از دیگر میوه های خشک که برای درمان یبوست و استحکام استخوان ها استفاده می شود، آلو خشک است. به ازای هر یک فنجان آلو خشک حاوی 5 گرم پروتئین می باشد و مقدار کالری آن برابر 400 و فیبر آن 12 گرم می باشد. همچنین آلو خشک شده دارای ویتامین های C و K می باشد.


هلو خشک شده

هلو خشک یکی از میوه های خشک که برای سلامت سیستم گوارش، درمان دیابت و منشا آهن می باشد. هلو خشک دارای  5.3 گرم پروتئین است که بیشترین پروتئین را نسبت به میوه های خشک را دارد. همچنین دارای 385 کالری و مقدار فیبر آن 14 گرم است. ضمن این که ویتامین های A و C  را نیز دارا می باشد.


مطالعه کنید : خواص میوه خشک برای کودکان


زردآلو خشک

از آنجایی که زردآلو خشک دارای فیبر فراوانی می باشد، در نتیجه برای رشد و بهبود گوارش مناسب است. این میوه ی خشک به ازای هر یک فنجان زردآلو خشک شده دارای 4.4 گرم پروتئین می باشد و کالری آن برابر با 300 و فیبر آن 9 گرم می باشد. این مقدار زردآلو خشک شده بیش از 40 درصد از نیاز روزانه ی شما به پتاسیم و 20 درصد از آهن را تامین می کند. همچنین این میوه خشک دارای مقداری بسیاری از ویتامین A و آنتی اکسیدان های کاروتنویید می باشد.


کشمش

برای بالا بردن جریان خون و درمان یبوست می توانید از این میوه ی خشک استفاده کنید. کشمش به ازای هر یک فنجان دارای 4 گرم پروتئین و 5 گرم فیبر می باشد. کشمش دارای مقدار بسیاری از پتاسیم، آهن و منگنز می باشد. از آنجایی که کشمش دارای انرژی بسیاری می باشد باید افرادی که رژیم کاهش وزن و لاغری دارند به شکل متعادل از آن مصرف کنند.


سرخالوی خشک

از آنجایی که سرخالوی خشک در بین میوه های خشک معروف نمی باشد، اما این میوه خشک موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می شود و به سبب پروتئین بالای آن برای رشد و تقویت بدن بسیار موثر است. سرخالوی خشک به ازای هر یک فنجان دارای 6.5 گرم پروتئین می باشد. مقدار بسیار زیادی از ویتامین B که حدود دو و نیم برابر نیاز روزانه  شما را تامین می کند و ویتامین C نیز در این میوه خشک یافت می شود.


خرید آجیل و خشکبار،خرید زعفران ، گیاهان دارویی ، خرید آجیل ، خرید آنلاین آجیل در فروشگاه اینترنتی اوناتس



برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار میوه خشک

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام