10 خاصیت شگفت انگیز توت فرنگی برای سلامتی
توت فرنگی خشک ، یخ زده و یا تازه از خواص بیشماری برخوردار است . آنها غنی از مواد مغذی و مملو از آنتی اکسیدان ها مثل ویتامین C می باشند که از بروز بیماری ها قلبی و سرطان جلوگیری می کنند

چه تازه و چه خشک شده یا یخ زده ، نمی توان انکار کرد که توت فرنگی یک بسته سلامتی را ارائه می کند.

چرا باید توت فرنگی بیشتری به رژیم خود اضافه کنید

اگر از قبل طرفدار توت فرنگی نبودید، باید باشید. آنها نه تنها آبدار ، تابستانی و خوشمزه هستند ، بلکه آنها یک غذای عالی و مورد اطمینان هستند. غنی از مواد مغذی و مملو از آنتی اکسیدان (مانند ویتامین C) ، فواید توت فرنگی بی شمار است و حتی برخی از آنها شما را متعجب خواهد کرد. (پیشگیری از چین و چروک؟ بله!).

در زیر 10 مزیت توت فرنگی آمده است که نباید از دست بدهید:

ایمنی خود را تقویت کنید

مادلین ادواردز ، متخصص تغذیه در تورنتو می گوید: "توت فرنگی منبع عالی ویتامین C است." بیشتر پستانداران - به استثنای انسانها - توانایی تولید ویتامین C به طور طبیعی را دارند ، به همین دلیل تأمین نیاز روزانه شما بسیار مهم است. ادواردز می گوید: "یک وعده حاوی 51.5 میلی گرم ویتامین C است - تقریبا نیمی از نیاز روزانه شما.یک وعده را به یک فنجان دو برابر کنید و 100 درصد دریافت کنید." ویتامین C یک تقویت کننده ایمنی شناخته شده و همچنین یک آنتی اکسیدان قوی و سریع است.


بینایی سالم خود را حفظ کنید

خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در توت فرنگی همچنین می تواند به جلوگیری از آب مروارید - ایجاد لکه در لنز چشم - کمک کند که در سنین بالاتر منجر به کوری می شود. چشم های ما برای محافظت از آنها در برابر رادیکال های آزاد در برابر اشعه ماورا بنفش شدید خورشید ، به ویتامین C نیاز دارند ، که می تواند به پروتئین موجود در لنز آسیب برساند. ویتامین C همچنین در تقویت قرنیه چشم و شبکیه چشم نقش مهمی دارد. 

در حالی که مشخص شده است که دوزهای بالای ویتامین C خطر آب مروارید را در زنان بالای 65 سال افزایش می دهد ، محققان موسسه کارولینسکا در استکهلم خاطرنشان می کنند که این خطر مربوط به ویتامین C است که از مکمل ها به دست می آید و نه ویتامین C از میوه ها و سبزیجات.

از سرطان دور شوید

ویتامین C یکی از آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند ، زیرا سیستم ایمنی سالم بهترین دفاع بدن است. یک ماده شیمیایی شیمیایی به نام الاژیک اسید - که در توت فرنگی نیز یافت می شود - ماده دیگری است. ادواردز می گوید: "نشان داده شده است که اسید الاژیک دارای خواص ضد سرطانی مانند سرکوب رشد سلول های سرطانی است." او می گوید : "توت فرنگی همچنین حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زئاتانسین ها است. آنتی اکسیدان ها پاک کننده رادیکال های آزاد هستند و اثر بالقوه منفی را که می توانند بر سلول های ما بگذارند خنثی می کنند. "

چین و چروک های خود را حفظ کنید

قدرت ویتامین C موجود در توت فرنگی همچنان ادامه دارد ، زیرا برای تولید کلاژن حیاتی است ، که به بهبود کشش و انعطاف پذیری پوست کمک می کند. از آنجا که با افزایش سن کلاژن از دست می دهیم ، خوردن غذاهای غنی از ویتامین C ممکن است منجر به ایجاد پوستی سالم و جوانتر شود. اما ویتامین C تنها ماده ضد چروک موجود در این میوه نیست. محققان دانشگاه هالیم در جمهوری کره به این نتیجه رسیدند که اسید الاژیک پس از قرار گرفتن در معرض اشعه UV-B آسیب رسان به پوست ، به طور آشکاری از تخریب کلاژن و پاسخ التهابی - دو عامل مهم در ایجاد چین و چروک - در سلول های پوستی انسان جلوگیری می کند.

کلسترول خود را کاهش دهید

براساس بنیاد قلب و سکته ، بیماری قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در میان زنان کانادایی است. خوشبختانه ، فواید توت فرنگی شامل تقویت کننده های قدرتمند سلامت قلب است. ادواردز توضیح می دهد: "اسید الاژیک و فلاونوئیدها - یا فیتوشیمیایی - می توانند یک اثر آنتی اکسیدانی ارائه دهند که می تواند از راه های مختلف برای سلامت قلب مفید باشد." او می گوید:"یک راه شامل خنثی کردن اثر لیپوپروتئین با چگالی کم یا LDL - کلسترول بد خون است که باعث جمع شدن پلاک در عروق می شود. راه دوم این است که آنها یک اثر ضد التهابی ایجاد می کنند ، که برای قلب نیز مفید است. "

محققان مرکز تغذیه بالینی و اصلاح فاکتورهای خطر در تورنتو مزایای توت فرنگی را در رژیم کاهش کلسترول مطالعه کردند و نتیجه گرفتند که افزودن آنها به رژیم غذایی باعث کاهش آسیب اکسیداتیو و همچنین چربی خون می شود - هر دو در بیماری های قلبی و دیابت نقش دارند. 

التهاب را کاهش دهید

آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی شیمیایی موجود در توت فرنگی نیز ممکن است به کاهش التهاب مفاصل کمک کند ، که ممکن است باعث آرتروز شود و همچنین منجر به بیماری قلبی شود. مطالعه ای که توسط دانشكده بهداشت عمومی هاروارد انجام شده نشان می دهد زنانی كه در هفته 16 توت فرنگی یا بیشتر می خورند 14 درصد كمتر دچار افزایش سطح پروتئین واكنش C (CRP) می شوند - این نشانه التهاب در بدن است.

فشار خون خود را تنظیم کنید

طبق خدمات بهداشتی آلبرتا ، پتاسیم یکی دیگر از مواد مغذی سالم برای قلب است و با 134 میلی گرم در هر وعده ، توت فرنگی "یک منبع متوسط" محسوب می شود. پتاسیم می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند و حتی ممکن است با عملکرد به عنوان یک بافر در برابر اثرات منفی سدیم ، به کاهش فشار خون بالا کمک کند. به دلیل تأثیر آنها در کاهش LDL ، التهاب و فشار خون بالا ، این فواید توت فرنگی باعث شده این میوه ریز به عنوان یکی از سالم ترین میوه هایی که می توانید بخورید ، باشد. (آووکادو یکی دیگر از میوه های سالم برای قلب است.)

مصرف فیبر خود را افزایش دهید

فیبر برای هضم سالم ضروری است و توت فرنگی به طور طبیعی حاوی حدود 2 گرم در هر وعده است. مشکلاتی که می توانند از کمبود فیبر ناشی شوند شامل یبوست و دیورتیکولیت - التهاب روده است که تقریباً 50 درصد افراد بالای 60 سال را درگیر می کند. فیبر همچنین می تواند در مبارزه با دیابت نوع 2 کمک کند. ادواردز می گوید: "فیبر به کاهش جذب قندها (به عنوان مثال ، گلوکز) در خون کمک می کند."او ادامه می دهد: "در نتیجه ، بزرگسالانی که دیابت را کنترل می کنند می توانند از توت فرنگی - به میزان متعادل - در رژیم خود لذت ببرند.

کمک به مدیریت وزن

حفظ وزن سالم یکی از بهترین موارد دفاعی در برابر دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی است ، البته نیازی به ذکر نیست که برای سلامتی کلی شما نیز مفید است. ادواردز می گوید: "توت فرنگی به طور طبیعی کم کالری است (حدود 28 کالری در هر وعده) ، فاقد چربی و سدیم و قند کم است." او ادامه می دهد:"توت فرنگی حاوی قندهای طبیعی است ، اگرچه قندهای کل با 4 گرم در هر وعده نسبتاً کم است - و مقدار کل کربوهیدرات معادل کمتر از نیم برش نان است. وعده خود را به 1.5 فنجان سه برابر کنید و میان وعده ای کمتر از 100 کالری و بسیار سالم تر از آن میان وعده های 100 کالری دیگر داشته باشید! "

به افزایش سلامت قبل از زایمان کمک کنید

فولات یک ویتامین B است که برای زنان باردار یا تصمیم به باردار شدن توصیه می شود و توت فرنگی با 21 میلی گرم در هر وعده منبع خوبی است. فولات در مراحل اولیه بارداری برای کمک به رشد مغز ، جمجمه و نخاع کودک لازم است و اسید فولیک موجود در توت فرنگی می تواند به جلوگیری از برخی نقایص هنگام تولد ، مانند نخاع بیفیدا کمک کند.


عرضه انواع میوه خشک در فروشگاه اینترنتی اوناتس :


منبع: www.besthealthmag.ca
برچسب ها: سلامتی توت فرنگی میوه خشک

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام