خواص شگفت انگیز توت خشک  از درمان سفیدی مو تا جلوگیری از سرطان
توت سفید دارای آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین و رزوزاترول است که هر دو حاوی خواص ضد التهابی، کاهش فشار خون و جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری های قلبی عروقی، بهبود جریان خون و جوان سازی پوست هستند. در ادامه می خواهیم به خواص بی نظیر توت خشک اشاره کنیم

خواص شگفت انگیز توت خشک


توت خشک  یکی از میوه های پر انرژی و غنی از اکسیدان و املاح مواد معدنی می باشد. توت سفید از خشکبار های های خوش طعم و شیرین محسوب می شود. توت سفید را  در اواسط بهار و در آغاز تابستان چیده می شود. توت خشک از خشکبارهای پرطرفدار است که می توانید در تمام فصل سال به آن دسترسی داشته باشید. 

توت سفید دارای آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین و رزوزاترول است که هر دو حاوی خواص ضد التهابی، کاهش فشار خون و جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری های قلبی عروقی، بهبود جریان خون و جوان سازی پوست هستند. فیبر موجود در توت یک منبع عالی برای حفظ سلامت بدن مخصوصا سیستم گوارش، کاهش قند خون و مانع از ابتلا به دیابت و چاقی است. اگر دچار کم خونی یا کمبود انرژی برای انجام فعالیت های روزانه خود هستید می توانید با مصرف مرتب این میوه به ویژه نوع خشک مشکل خود را رفع نمایید. توت خشک سرشار از آهن و پروتئین است و می تواند در رفع کم خونی و نیز افزایش انرژی مورد نیاز بدن بدون نگرانی از چاقی و افزایش وزن موثر باشد.


در ادامه می خواهیم به خواص بی نظیر توت خشک اشاره کنیم:

ضد سرطان

توت سفید به دلیل داشتن مقدار بسیار زیادی روتین از طریق پزشکان متبحر و زبردست اثبات شده است که می تواند مانع از سرطان روده شود. روتین موجود در این میوه خشک موجب می شود که خون خنک شود، خونریزی را متوقف می کند، سبب کاهش تورم می شود. همچنین موجب برطرف شدن ویروس ها نیز می شود.


تقویت کبد و کلیه

از خواص درمانی توت خشک می توان به حفظ سلامت کبد و کلیه ها اشاره کرد. برای تقویت خون، بهبود ترشح بزاق یا مایعات بدن و خشکی بدن بسیار مفید است. از این میوه خشک می توان برای رفع تشنگی و نیز کمبود مایعات و خشکی روده استفاده کرد. بنابراین برای جلوگیری از یبوست که در اثر کمبود مایعات بدن و خون در کبد و کلیه ایجاد می شود کمک بسیاری می کند.


رفع افسردگی و استرس

توت سفید به سبب داشتن انواع ویتامین های گروه B در برطرف کردن افسردگی، استرس و کاهش و رفع ترس، عصبانبت، اضطراب بسیار مفید است.


درمان اختلال جنسی

مصرف این میوه خشک برای تنظیم کارکرد کبد و کلیه بسیار موثر است. بدیت ترتیب می تواند به صورت قابل توجهی کیفیت زندگی جنسی مردان را بهبود ببخشد. علاوه براین مصرف توت خشک به درمان اختلال نعوظ، زود انزالی، ضعف اسپرم و سایر اختلالات جنسی کمک می کند.


افزایش طول عمر

توت سفید سرشار از رزوراترول است که منجر به افزایش طول عمر افراد می شود. براساس تحقیقات انجام شده مشخص شده رزوراترول موجود در توت ها سبب افزایش مدت زمان عمر موش ها شده است. پس بهتر است این خوراکی خوشمزه میوه خشک را در برنامه غذایی خود قرار دهید.


درمان سفید شدن زودرس موها

توت سفید خشک به سبب داشتن مواد معدنی به خوبی می تواند مانع از سفید شدن موها شود. علاوه براین توت سفید می تواند از کم خونی و کاهش وزن جلوگیری کند. این میوه خشک املاح فراوانی دارد و مصرف آن مانع از سفید شدن زودرس موها می شود. جالب است بدانید، در بسیاری از کشورها از توت ها برای درمان و علاج سفید و یا خاکستری شدن زودرس موها استفاده می کنند.


پیشگیری از کم خونی

توت خشک دارای مقداربسیار بالایی از آهن و پروتئین می باشد و مصرف آن برای جلوگیری و درمان کم خونی موثر است. بنابراین مصرف منظم این میوه خشک، انرژی مورد نیاز برای فعالیت های روزانه را تامین و خستگی ناشی از کمبود آهن را رفع می کند.


پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی

توت ها به سبب داشتن آنتی اکسیدان برای کاهش کلسترول بد خون و مانع از ابتلا شدن به بیماری های قلبی و عرئوقی می شود.


تقویت سیستم ایمنی بدن

هر وعده توت خشک شده دارای 190% از ویتامین C مورد نیاز بدن می باشد. بنابراین افرادی که توت سفید استفاده می کنند سیستم ایمنی قوی تر در مقایسه با دیگر افراد دارند. اگر می خواهید خودتان در مقابل سرماخوردگی و آنفولانزا مقاوم کنید، این میوه خشک را حتما مصرف کنید.


بهبود قدرت بینایی

توت سفید دارای مقدار قابل توجهی ویتامین A  می باشد. این میوه خشک قدرت بینایی را تقویت می کند و فشارهای چشمی را نیز کاهش می دهد. همچنین مصرف این خوراکی خوشمزه از چشم ها در مقابل رادیکال های آزاد موجود در هوا محافظت می کند و مانع از کاهش قدرت بینایی و انحطاط شبکیه می شود.


پیشگیری از پوکی استخوان و تقویت دندان‌ها

مصرف توت خشک برای استحکام استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان بسیار موثر است. توصیه می شود برای تقویت دندان ها مصرف این توت خشک را در برنامه غذایی خود قرار دهید.


خرید اینترنتی توت خشک در فروشگاه مواد غذایی اوناتس

خرید انواع توت خشک اعلا و ارگانیک اوناتس به صورت فله در بسته بندی های بهداشتی ،ارسال به سراسر کشور و ارسال رایگان در تهران

تلفن تماس : 09173318640


برچسب ها: توت خشک خشکبار توت سفید

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام