آیا پسته باعث چاقی می شود؟

آیا پسته باعث چاقی می شود؟

تاریخ انتشار : 1399/02/06 01:55:53
در روز به طور میانگین مصرف پسته معادل 20 الی 25 عدد می تواند مفید باشد. در رابطه با میوه های خشک از جمله توت، انجیر خشک و کشمش می تواند هر قاشق آن برابر یک واحد میوه یعنی 60 کالری محسوب گردد.

آیا پسته باعث چاقی می شود؟

از آنجایی که آجیل ها، مغزها و میوه های خشک جز غذاهای سالم محسوب می گردند ولی باید از مصرف آن زیاده روی نکنید. در روز به طور میانگین مصرف پسته معادل 20 الی 25 عدد می تواند مفید باشد. در رابطه با میوه های خشک از جمله توت، انجیر خشک و کشمش می تواند هر قاشق آن برابر یک واحد میوه یعنی 60 کالری محسوب گردد. در صورت رعایت اعتدال در مصرف پسته، این مواد می توانند سرشار از اسیدهای چرب مفید، پروتئین ها، ویتامین های محلول در چربی و کلسیم برای افراد باشند. برای سوزاندن چربی ها می توانید از ورزش های هوازی، پیاده روی با دور تند، بازی های دسته جمعی در محیط های باز و ایروبیک می تواند مفید باشد. در بین آجیل های شب عید با توجه به میزان کالری آن ها، چاق کننده ترین آجیل ها به پسته و فندق اختصاص دارد.

از نظر متخصصان تغذیه میزان کالری در بین آجیل ها با یکدیگر تفاوت آنچنانی ندارند و دارای کالری بالایی هستند. پسته در 100 گرم دارای کم ترین کالری نسبت به دیگر آجیل ها قرار دارد و فندق بالاترین کالری را به خود اختصاص دارد. از آنجایی که پسته دارای رطوبت مفید برای بدن است این رطوبت منجر به تولیدن خون می شود و موجب طول عمر و سلامتی می گردد. اگرچه پسته دارای خاصیت بسیاری می باشد اما این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف بی رویه آن موجب عوارضی از جمله چاقی، فشار خون بالا، بیمارهای روده ای و معده ای می گردد. در نتیجه مصرف روزانه پسته بوداده و نمک زده ممکن است ابتلا به فشار خون را افزایش دهد. 


آیا پسته باعث چاقی می شود یا برای لاغری مفید است؟

از آنجایی که پسته جز مواد غذایی بسیار سالم محسوب می شود و منبع غنی از ترکیبات مغذی و آنتی اکسیدان ها می باشد و برای بدن دارای فواید زیادی می باشد و ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را کاهش می دهد. اگر چه آجیل منبع چربی و کالری هست و از عوامل افزایش وزن و چاقی می باشد البته در صورتی که از مصرف زیاد آن جلوگیری به عمل نیاید. به همین دلیل بسیاری از افراد از مصرف بیش از اندازه این آجیل به شدت ترس دارند.


تاثیر پسته خام در چاقی

برخی از افراد فکر می کنند که پسته خام در مقایسه با پسته بوداده دارای فواید و انرژی بیشتری می باشد. در صورتی که هیچ فرقی بین پسته خام و دیگر پسته ها از نظر کالری وجود ندارد و هر دو به یک میزان برای بدن مفید هستند. پسته خام سرشار از پروتئین و مواد مغذی می باشد. از آنجایی که پسته خام دارای فیبر بالایی می باشد می توانند موجب سیر نگه داشتن طولانی مدت فرد گردد، در نتیجه فرد کمتر احساس گرسنگی می کند و غذای کمتری می خورد و به لاغر شدن کمک بیشتری می تواند کند. همچنین مصرف این آجیل می تواند به تعادل وزن و ذخیره انرژی بدن کمک بیشتری کند. 

اگر در مصرف پسته خام همراه با دیگر آجیل ها توجه نکنید این امکان وجود دارد که با افزایش وزن روبه رو شوید. به عبارتی دیگر می توان گفت که مصرف این آجیل می تواند فرد را چاق یا لاغر کند. زمانی با مصرف پسته خام دچار چاقی می شوید که حد تعادل را رعایت نکنید و در طول روز بیش از حد مجاز مصرف کنید.


پسته اشتها را کاهش می دهد

اضافه کردن پسته به برنامه غذایی خود می تواند ارتباط تنگاتنگی با کمتر شدن گرسنگی و احساس سیری در مدت زمان بیشتری داشته باشد.

براساس مطالعات انجام شده مصرف آجیل به عنوان یک میان وعده می تواند در کاهش گرسنگی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. به نظر می رسد که تاثیر کاهش اشتها در آجیل به علت افزایش تولید هورمون های پپتید YY ویا کلک سیتوکین رخ می دهد که هر دو می توانند نقش بسیاری در تنظیم اشتها داشته باشند. از سوی دیگر 54 تا 104 درصد کالری دریافت شده از آجیل ها با کاهش اشتها ناشی از مصرف این مواد غذایی خنثی می شود. به عبارتی دیگر با مصرف پسته به عنوان یک میان وعده موجب افزایش احساس سیری و در نتیجه کاهش مصرف مواد غذایی و کاهش دریافت کالری می باشد.

انواع محصولات فروشگاه اینترنتی اوناتس

پسته خام احمد آقایی

پسته شور احمد آقایی 

پسته خام اکبری

پسته شور اکبری

پسته خام فندقی

پسته شور فندقی

پسته خام کله قوچی

پسته شور کله قوچی

بادام هندی درشت

بادام هندی خام

زعفران یک گرمی استوانه ای

زعفران یک مثقالی استوانه ای 

زعفران نیم مثقالی پاکتی

میوه خشک مخلوط



همچنین بخوانید:

خواص پسته تازه در طب سنتی
آیا مصرف پسته باعث کاهش وزن یا اضافه وزن می شود؟
مصرف روزانه پسته چه فوایدی دارد؟
کاهش وزن با آجیل | آیا خوردن آجیل در کاهش وزن می تواند به شما کمک کند؟
9 خاصیت پسته برای سلامتی و تناسب اندام
خواص پسته | 10 خاصیت بی نظیر پسته برای سلامتی
پسته خام چه فرقی با پسته بو داده دارد؟
خرید اینترنتی پسته | خرید آنلاین پسته
8 خاصیت پسته در دوران بارداری
خواص پسته برای کودکان کم اشتها

برچسب ها: پسته خواص پسته آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام