پسته خام چه فرقی با پسته بو داده دارد؟
بودادن پسته با استفاده از روغن، مقدار چربی آجیل را افزایش نمی دهد، زیرا آجیل به طور طبیعی دارای چربی بالایی می باشد و توانایی جذب چربی بیشتری را ندارد. از آنجایی که آجیل ها سرشار از مواد مغذی همانند ویتامین E، K، منیزیم و آنتی اکسیدان ها هستند، این مواد نسبت به حرارت حساس هستند و در زمان فرآیند بودادن از بین می روند. پسته ها در اثر بودادن برخی از آنتی اکسیدان ها کاهش می یابند. در صورتی که آنتی اکسیدان ها برای سلامتی بدن ضروری هستند زیرا از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. در اثر بودادن تمام آنتی اکسیدان ها از بین نمی روند، مقداری از آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین در اثر بودادن تغییری نمی کنند.

پسته خام چه فرقی با پسته بو داده دارد؟

براساس تحقیقات صورت گرفته فروشگاه اینترنتی اوناتس  پسته بوداده در میزان چربی آن تغییری ایجاد نمی شود ولی ساختار آن تغییر می کند و چربی های چند اشباع نشده، بیشتر مستعد اکسیداسیون می شوند.

پسته بوداده با استفاده فرآیند بودادن قسمتی از رطوبت خود را از دست می دهد و وزن آن نیز کاهش می یابد و چربی آن در مقایسه با پسته خام بیشتر می شود. میزان پروتئین و کربوهیدرات، چربی موجود در آجیل خام و بوداده بسیار شبیه هم هستند. با این که چربی آجیل بوداده نسبت به خام کمی بیشتر است.

 بودادن پسته با استفاده از روغن، مقدار چربی آجیل را افزایش نمی دهد، زیرا آجیل به طور طبیعی دارای چربی بالایی می باشد و توانایی جذب چربی بیشتری را ندارد. از آنجایی که آجیل ها سرشار از مواد مغذی همانند ویتامین E، K، منیزیم و آنتی اکسیدان ها هستند، این مواد نسبت به حرارت حساس هستند و در زمان فرآیند بودادن از بین می روند.

پسته ها در اثر بودادن برخی از آنتی اکسیدان ها کاهش می یابند. در صورتی که آنتی اکسیدان ها برای سلامتی بدن ضروری هستند زیرا از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. در اثر بودادن تمام آنتی اکسیدان ها از بین نمی روند، مقداری از آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین در اثر بودادن تغییری نمی کنند.


آیا خواص پسته بوداده و خام متفاوت هستند؟

از آنجایی که پسته های بوداده در مقایسه با پسته های خام در تحت گرما تفت داده می شوند و در زمان تفت دادن افزودنی هایی را به آن ها اضافه می کنند، می تواند روی طعم و مزه مغز آن ها تاثیرگذار باشد.

برای خوشمزه تر شدن و طعم بهتر در زمان تفت دادن به آن ها نمک، آبلیمو، گلپر و زعفران اضافه می کنند. به صورت کلی بین پسته خام و بوداده تفاوت چندانی وجود ندارد و تف دادن تاثیر مخربی نمی تواند روی مغز آجیل ها ایجاد کند. از خاصیت پسته بوداده در مقایسه با خام این است حجم مغز آن کاهش می یابد که به افزایش تراکم مواد مغزی داخل پوست پسته منجر می شود. 

عمل بودادن آجیل ها می تواند از رشد باکتری ها جلوگیری نماید و زمان ماندگاری مغز را افزایش دهد. درصورتی که در اثر فرآیند تفت دادن از گرمای مستقیم استفاده می گردد که این گرما تا حد امکان می تواند روی گروه ویتامین های B موجود در آن ها تاثیر منفی داشته باشد.

اگر تفت دادن با استفاده از روش های غیر اصولی و با گرمای زیاد ایجاد شود بر ظاهر، طعم و مغز آجیل تاثیر منفی می گذارد. تفت دادن با استفاده از گرمای زیاد سبب اکسید شدن چربی ها و کاهش خاصیت آن می گردد. ارزش اسیدهای آمینه، پروتئینی، ترکیبات قندی و ارزش تغذیه ای آجیل در فرآیند بودادن تا حدی کاهش می یابد.

برای بهره مندی از خاصیت تغذیه ای و درمانی پسته می توانید پسته خام را جایگزین پسته بوداده نمایید. از آنجایی که گرما از خواص آجیل بوداده کم می کند پس تا حد امکان در مصرف آن احتیاط کنید.


پسته خام بخوریم یا پسته بوداده؟

پسته ها را برای داشتن مزه و طعم بهتری و ترد شدن بو می دهند. استفاده از از پسته خام و بوداده هر دو لازم می باشد. پسته خام برای تندرستی و سلامتی بسیار مفید است ولی این امکان نیز وجود دارد که دارای باکترهای مضر نیز باشند.

در صورتی که اگر پسته خام دارای باکترهای مضر نیز باشد، باز امکان بیماری آن ها بسیار کم است. آجیل بوداده در مقایسه با آجیل خام دارای آنتی اکسیدان و ویتامین های کمتری هستند و برخی از چربی های مفیدشان نیز از دست داده اند. زمان بودادن در خاصیت آجیل بسیار تاثیر گذار است.

اگر آجیل را در دما و زمان کمتری تفت داده شوند به چربی های موجود در پسته آسیب نمی رسد و ویتامین های کمتری از دست داده می شود و احتمال تشکیل آکریل آمید هم پایین خواهد بود. در صورتی که می خواهید پسته بوداده مصرف کنید،

بسیاری از پسته های موجود در بازار حاوی نمک هستند که برای سلامتی خیلی خوب نیستند. به جای خرید آجیل بوداده، می توانید آن را به صورت خام خریداری نمایید و بر روی اجاق گاز آن را بو بدهید. در این روش می توانید دما و زمان بودادن را کنترل نمایید.


خرید انواع آجیل و خشکبار با کیفیت و مقرون به صرفه در فروشگاه اینترنتی اوناتس

محصولات فروشگاه :



برچسب ها: پسته خواص پسته آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام