مصرف روزانه پسته چه فوایدی دارد؟

مصرف روزانه پسته چه فوایدی دارد؟

تاریخ انتشار : 1398/10/29 10:16:36
پسته میوه است که خواص آن تقریبا مواد مغذی تمام قسمت های بدن را پوشش می دهد و بر خلاف عرف در کاهش وزن خیلی تاثیر دارد.در این مقاله قسمت هایی از خواص و تاثیرات مصرف روزانه پسته آورده شده است

مصرف روزانه پسته چه فوایدی دارد؟

 مصرف روزانه پسته  : پسته میوه است که خواص آن تقریبا مواد مغذی تمام قسمت های بدن را پوشش می دهد و بر خلاف عرف در کاهش وزن خیلی تاثیر دارد.

در این بخش قسمت هایی از خواص و تاثیرات مصرف روزانه پسته آورده شده است. توجه داشته باشید که میوه های طبیعی همیشه خواصی دارند که محصولات و مصنوعات دست ساز ندارند ، لذا توصیه می شود از خرافات و عرف های بد جامعه درباره مصرف بعضی از میوه ها به جد دوری نماییم.

ضد سرطان

مصرف مداوم و به میزان پسته باعث می شود میزان آنتی اکسیدان های ویتامین ای و رزوراترول افزایش پیدا کند که این خود باعث پیشگیری از انواع سرطان ها می شود.


مطالعه کنید : بهترین روش برای نگهداری پسته


بهبود عملکرد قلب

مصرف پسته باعث کاهش فشار خون ، کاهش میزان کلسترول بد ، جلوگیری از آترواسکلروز و بهبود عضلات قلب می شود.


تنظیم سیستم عصبی

مصرف پسته باعث تعادل در سیستم عصبی بدن می شود و آن هم به خاطر وجود ماده معدنی منیزیم می باشد. وجود این ماده معدنی در بدن باعث کمتر شدن استرس، بی خوابی ، افسردگی و ... می شود.


ضد یبوست

پسته ملین است ، به خاطر وجود فیبر زیاد در پسته ، این میوه پر از خاصیت باعث روان سازی و بهتر کردن عملکرد روده ها در هضم غذا می شود ، لذا از یبوست جلوگیری می کند.


جوان سازی 

ویتامین ای، ویتامین سی ، سلنیوم و  رزوراترول  در پسته به مقدار کافی وجود دارد و از آنجایی که این مواد مغذی از بدن در برابر رادیکال های آزاد در سطح سلولی و بیرونی محافظت می کنند، باعث جوان ماندن سلولها و پیری دیر رس می شوند.


مطالعه کنید : آیا پسته باعث چاقی می شود؟


آنتی اکسیدان

موادی مثل ویتامین ای، ویتامین سی ، سلنیوم و  رزوراترول که در پسته موجود می باشد از مواد آنتی اکسیدان ها به شمار می روند و وجود آنتی اکسیدان هم خود ضد سرطان و بهبود سیستم بدن را موجب می شود.


لاغری و کاهش وزن

جالب است بدانید ، مصرف روزانه پسته باعث کاهش وزن می شود ، چرا؟

به خاطر اینکه این نوع چربی از نوع اشباع نشده است که این باعث می شود سوخت و ساز بدن زیاد شود ، همچنین مصرف پسته قبل از وعده های غذایی باعث کمتر کردن اشتها می شود تا از ورود مواد غذایی در بدن که باعث چاق شدن می شوند جلوگیری کند.


مطالعه کنید پسته خام چه فرقی با پسته بو داده دارد؟


ضد دیابت

 مصرف روزانه پسته در پیشگیری از دیابت نوع 2 خیلی موثر است و آن هم به خاطر وجود مواد بتاکاروتن ، پروسیانیدین و فیبر می باشد. مصرف روزانه پسته سطح قند خون را کاهش و مقاومت نسبت به انسولین را افزایش  می دهد


چه مقدار پسته در روز مصرف کنیم؟

میزان مصرف پسته در روز ترجیحا از 30 گرم بیشتر نشود ، تا وجود چربی های موجود در پسته باعث چاقی در بدن نشود.  برای آنهایی که نیاز به بدنی سالم با وزن متناسب دارند، لازم است مصرف پسته به صورت مداوم روزانه مصرف شود .


خرید اینترنتی آجیل و خشکبار از فروشگاه اینترنتی اوناتس

شما هموطنان عزیز می توانید آجیل و خشکبار مورد نیاز زیر را بصورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی اوناتس  ( فروش عمده پسته در تهران ) سفارش داده تا مرغوبترین محصول را در منزل خود دریافت کنید 


جهت خرید محصول ابتدا در سایت عضو شوید ( عضویت در سایت )  و یا با کارشناسان  فروش فروشگاه مواد غذایی اوناتس در تماس باشید.

شماره تماس :  09173318640


قیمت پسته سال 1401 قیمت آجیل چهار مغز قیمت پسته اکبری اعلا قیمت پسته در بازار تهرانقیمت پسته کیلوییقیمت پسته فندقی امروز قیمت پسته در بازار تهران |قیمت یک کیلو پستهقیمت آجیل مخلوط | قیمت روز آجیل و خشکبار




برچسب ها: پسته خواص پسته آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام