روش نگهداری مغز گردو

روش نگهداری مغز گردو

تاریخ انتشار : 1399/02/09 16:23:32
گردو به سبب خواص ارگانولپتیکی خوب و اثر حفاظتی در مقابل بیماری های قلبی عروقی، یک خشکبار مطلوب محسوب می شود و یک جز کاربردی در تولید چندین محصول غذایی همانند محصولات لبنی منجمد، شکلات، آبنبات، نان، کیک و خمیر است. یکی از روش های مصرف گردو، تازه تازه مصرف کردن آن است. مغز گردوی تازه محصولی است که تحت شرایط نگهداری طبیعی بسیار فسادپذیر است.

نحوه نگهداری مغز گردو

پاییز فصل برداشت گردو است. بعد از برداشت گردو از درخت حتما باید پوست سبز آن را جدا نمایید در غیر این صورت بعد از مدت کوتاهی پوست گردو سیاه می گردد و سبب سوخته شدن مغز گردو می شود.

بعد از جدا کردن پوست گردو باید گردو را حدود 3 الی 4 روز زیر نور آفتاب یا غیر مستقیم در یک محیط باز بگذارید تا گردو خشک شود. بعد از خشک کردن کامل می توانید گردوها را در یک کیسه قرار دهید البته باید در جای مرطوب نگهداری نشود. اگر گردو را نشکنیم و در جای خشک نگهداری شود ماندگاری بالایی دارد و معمولا تا یک سال هم ماندگاری دارد.

برای تهیه گردو می توانید آن را به صورت مغز شده خریداری نمایید و یا اگر آن را با پوست خریداری کرده اید قبل از خراب شدن در اثر گرما، مغز کرده و پس از انتقال به کیسه های پلاستیکی به صورت در بسته در یخچال یا فریزر برای مدت زمان طولانی نگهداری کنید.

نگهداری گردو در محیط بیرون از یخچال به سرعت بوی کهنگی می گیرد. افراد باید در نگهداری و خرید این ماده غذایی نکات بهداشتی را رعایت کنند، چرا که گردو منبع غذایی غنی از چربی ها بوده و چربی موجود در آن در صورت قرار گرفتن در برابر حرارت اکسیده شده و منجر به تغییرات در ترکیبات و بروز طعم و مزه نامطبوعی در آن می گردد. بایستی مغز گردو را در یک ظرف سر بسته در درون فریزر نگهداری نمایید تا کهنه نشود.


نحوه نگهداری مغز گردو

نگهداری گردو : مغز گردو نازک و ظریف است و در اثر ماندن کهنه می شود و رنگ آن زرد یا قهوه ای می شود و طعم مغز دانه تند می شود و در نتیجه سبب مسمومیت می شود و هرگز نباید از آن استفاده گردد. روزانه مصرف 30 گرم گردو کافی است.


نکات مهم در نگهداری مغز گردو

این آجیل به عنوان یک منبع طبیعی از پلی فنل ها، اسیدفولیک، مس، منگنز، اسیدهای چرب غیر اشباع، توکوفرول ها، لینولئیک، اولئیک، کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی نقش کلیدی در سلامت انسان دارد که به سبب غلظت بالای امگا3 در آن، به عنوان غذای مغز تصور می شود.

گردو به سبب خواص ارگانولپتیکی خوب و اثر حفاظتی در مقابل بیماری های قلبی عروقی، یک خشکبار مطلوب محسوب می شود و یک جز کاربردی در تولید چندین محصول غذایی همانند محصولات لبنی منجمد، شکلات، آبنبات، نان، کیک و خمیر است.

یکی از روش های مصرف گردو، تازه تازه مصرف کردن آن است. مغز گردو ی تازه محصولی است که تحت شرایط نگهداری طبیعی بسیار فسادپذیر است. در ایران اغلب این گونه مغزها  توسط دست فروش ها در فصل تابستان، در ظروف شیشه ای دارای آب نمک و یا در کیسه های نایلونی و در شرایطی غیر بهداشتی در بازار عرضه می شود که دارای عمر کوتاهی است.

اغلب عملیات جداسازی مغزها به شکل دستی صورت می گرد که کاری بسیار دشوار و هزینه بر خواهد بود. جداسازی مغزها به صورت دستی می تواند عامل انتقال برخی بیماری ها از جمله عفونت گوارشی به مصرف کنندگان باشد.

یکی از مشکلات اصلی در خصوص این روش عرضه مغز گردو های تازه، داشتن عمر نگهداری پایین است که با تغییرات شدید خصوصا فیزیکی و شیمیایی همراه است. گردو به سبب داشتن مقدار زیادی روغن، خیلی سریع در اثر عوامل گوناگون فاسد شده و کیفیت خود را از دست می دهد.

فاکتورهای محیطی از جمله غلظت اکسیژن، نور و دما، اکسیداسیون چربی را تحت تاثیر قرار می دهند. غلظت اکسیژن از مهم ترین فاکتورهای محیطی است که بر روی اکسیداسیون موثر است. از طریق مواد بسته بندی با نفوذپذیری پایین به اکسیژن و نگهداری دور از نور می توان از اکسیداسیون چربی و فاسد شدن مغز گردو اجتناب کرد.


نگهداری مغز گردو در فریزر

مغز گردو جز خشکبارهایی است که می توان در ماه های گوناگون سال مصرف شود و اما بهتر است برای حفاظت از مواد درون آن با پوست نگهداری شود. گفتنی است که گردو بعد از شکسته شدن در کمتر از 24 ساعت نیمی از انواع مواد مغذی درون آن تجزیه می شود و با گذشت همان زمان به صورت مجدد نیمی از باقی مانده مواد مغذی نیز تجزیه می شود. کارشناسان بر این باورند که استفاده از مغز گردو بعد از شکستن آن می تواند از تجزیه مواد مغذی آن جلوگیری نماید و تمامی مواد آن جذب بدن گردد.


خرید مغز گردو درجه یک از فروشگاه اینترنتی اوناتس

برای خرید مغز گردو درجه یکخرید اینترنتی مغز گردو ) از فروشگاه مواد غذایی اوناتس کافیست ابتدا در سایت عضو شوید ( عضویت در سایت ) و سپس کالای مورد نظر خود را در سبد خرید قرار دهید

همچنین برای اطلاع از قیمت گردو بدون پوست ، قیمت مغز گردوی درجه یک ،قیمت عمده مغز گردو  و قیمت گردو 1401 می توانید با مشاورین فروش ما در تماس باشید

تلفن تماس : 09173318640


خرید آجیل و خشکبار ، حبوبات ، دمنوش ، برنج ، چای و.... از فروشگاه اینترنتی اوناتس | جهت خرید محصولات زیر کلیک کنید:


همچنین بخوانید:

خواص شگفت انگیز گردو | 13 مزیت سلامتی گردو که باید بدانید!
7 مزایای نوید بخش روغن گردو
گردوی سیاه: یک آجیل مغذی
8 مورد از خاصیت های شگفت انگیز گردو | خواص گردو
انواع مغز گردو را بشناسید
چگونه گردوی چینی را از گردوی ایرانی تشخیص دهیم؟

برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار گردو

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام