8 مورد از خاصیت های شگفت انگیز گردو | خواص گردو
خواص گردو : یکی از خشکبارهای مغذی که به صورت خشک و تر مصرف می گردد، گردو است. گردو به علت وجود مواد مغذی مفید برای مغز و حافظه به عنوان غذای مغز شناخته شده است. مغز گردو منشا امگا 3 می باشد که سبب بهبود عملکرد مغز و اجتناب از بیماری های گوناگون وابسته به آن می گردد. این خشکبار را می توان منبع غنی از پروتئین، ویتامین، آنتی اکسیدان و فیبر به همراه مواد معدنی دانست. خوردن گردو برای سلامتی انسان فواید بسیاری دارد، پیشگیری از سرطان، کاهش بیماری های قلبی و بهبود عملکرد مغز از فواید گردو می باشد.

8 مورد از خاصیت های شگفت انگیز گردو | خواص گردو

یکی از خشکبارهای مغذی که به صورت خشک و تر مصرف می گردد، گردو است. گردو به علت وجود مواد مغذی مفید برای مغز و حافظه به عنوان غذای مغز شناخته شده است. مغز گردو منشا امگا 3 می باشد که سبب بهبود عملکرد مغز و اجتناب از بیماری های گوناگون وابسته به آن می گردد. این خشکبار را می توان منبع غنی از پروتئین، ویتامین، آنتی اکسیدان و فیبر به همراه مواد معدنی دانست. خوردن گردو برای سلامتی انسان فواید بسیاری دارد، پیشگیری از سرطان، کاهش بیماری های قلبی و بهبود عملکرد مغز از فواید گردو می باشد. 

این آجیل خاصیت غذایی خاص خودش را دارد و یکی از منابع با ارزش چربی های سالم، استرول های گیاهی و بسیاری از مواد معدنی محسوب می شود. مصرف 30 گرم گردو، صد درصد نیازهای روزانه شما به امگا 3 را تامین می کند. شما باید روزانه، فقط 30 گرم گردو مصرف کنید که چیزی برابر 7 عدد گردوی با پوست است.


1 - مصرف گردو در كاهش وزن

یکی از خواص گردو این است با توجه به این که چربی زیادی دارد می تواند در کاهش وزن نیز مفید باشد. مصرف گردو به صورت روزانه، احساس سیری و رضایت را در فرد بالا می برد. رژیم های غذایی که منشا مغزها هستند وزن را بالا نمی برند، همچنین به کنترل اشتها نیز کمک می کند. گردو به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی و پروتئین هایی که دارد می تواند به کاهش اشتها کمک کرده و از پرخوری جلوگیری نموده و باعث لاغری، کاهش وزن و کاهش چربی های شکم نیز می شود.

2 - سلامت مغز

از دیگر خواص گردو  سرشار از آنتی اکسیدان آن ها می باشد، می تواند طول عمر را افزاش دهد و عملکرد حرکتی و ادراکی را که معمولا با بالا رفتن سن، ضعیف می شوند، تقویت کند. همچنین از عصب حمایت می کند و از آسیب آن ها توسط رادیکال های آزاد و بیماری آلزایمر نیز جلوگیری می کند.

3 - تقویت سلامت استخوان‌ها

به دلیل وجود امگا 3 موجود در گردو برای تقویت و سلامت استخوان ها نیز مفید است. از آنجایی که این آجیل یک اسید چرب به اسم اسید آلفا لینولینیک دارد که در این اسید آلفا لینولینیک اسیدهای چرب امگا 3 با التهاب مبارز کرده، ریسک شکستگی استخوان را کاهش داده و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گردو استخوان ها را قوی و سالم می کند. در حفظ کلاژن استخوان ها و بافت های همبند مس نقش کلیدی دارد که می توان در گردو یافت شود. عنصر دیگر که برای سلامت استخوان ها مهم است و به جذب کلسیم کمک می کند منیزیم است. همچنین منگنز به تشکیل غضروف نیز کمک می کند.

4 - خواص گردو در کاهش استرس

طبق مطالعات صورت گرفته، مصرف گردو کمک می کند تا فشار خون پایین تری داشته باشید. از آنجایی که بین فشار خون و استرس ارتباط مستقمی وجود دارد، با مصرف گردو در طول روز فشارهای عصبی که بر شما وارد می شود را کمتر احساس خواهید نمود. خوردن گردو سبب می شود مقدار واکنش پذیری افراد در برابر استرس های وارد شده کاهش یابند.

5 - کمک به کاهش فشار خون

یکی از علت های اصلی که می تواند در بروز بیماری های  قلبی و سکته های مغزی موثر باشد فشار خون بالا می باشد. مصرف گردو می تواند به کاهش فشار خون در افردی که به فشار خون بالا ابتلا هستند کمک کند. مغزها می توانند تاثیر یک رژیم غذایی سالم را بر قلب افزایش دهند. اهمیت این موضوع می تواند به این دلیل باشد که تاثیرات کوچک در فشار خون می تواند تاثیر شگفت انگیزی در کاهش بروز بیماری های قلبی داشته باشد.

6 - پیشگیری از سرطان

براساس مطالعات انجام شده خوردن مغز آجیل ها می تواند از بروز سرطان پروستات، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.  مصرف گردو به صورت روزانه در کاهش خطر ابتلا به این بیماری کمک می کند.

7 - سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها

گردو سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد. به دلیل وجود مقدار بالایی از ویتامین E در گردو و مصرف آن در وعده های غذایی می تواند از آسیب های اکسیداتیو ناشی از کلسترول بد بعد از خوردن  غذا اجتناب کند. اهمیت این ویژگی آجیل به این سبب است که کلسترول بد اکسید شده می تواند در سرخرگ ها تجمع شود و خطر بروز تصلب شرایین را بالا ببرد.

8 - بهبود سیستم ایمنی

  از دیگر خواص گردو بهبود سیستم ایمنی بدن و قوی کردن آن  مفید است. گردو به عنوان یک ماده مغذی برای میان وعده های مختلف خصوصا صبحانه قابل خوردن است، به همین سبب از اهمیت زیادی برای افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن برخوردار است.

شما هموطنان عزیز می توانید با سفارش انواع گردو و آجیل و خشکبار از فروشگاه اینترنتی اوناتس لذت خریدی آسان همراه با کیفیت را تجربه کنید.

محصولات ما : 








برچسب ها: گردو خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام