گردوی سیاه: یک آجیل مغذی

گردوی سیاه: یک آجیل مغذی

تاریخ انتشار : 1398/12/14 14:51:06
گردوی سیاه دارای اسیدهای چرب امگا 3 و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. آنها ممکن است خطر بیماری های قلبی را کاهش داده و خاصیت ضد سرطان و ضد باکتریایی داشته باشند.

گردوی سیاه به دلیل طعم فوق العاده و مشخصات مواد مغذی چشمگیر آنها قابل تقدیر است.

آنها با بسیاری از مزیت های سلامتی مانند کاهش خطر بیماری های قلبی و کاهش وزن همراه بوده اند.

ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی موجود در پوسته های خارجی آنها ، یا پوسته ها ، آنها را برای درمان طبیعی عفونت های انگلی و باکتریایی مفید می کند.

در این مقاله مزایا ، کاربردها و نگرانی های احتمالی ایمنی گردوی سیاه بررسی شده است.

گردوی سیاه چیست؟

گردوی سیاه  در سراسر ایالات متحده وحشی رشد می کنند و بعد از گردوی انگلیسی ، دومین گردوی با تولید بیشتر در امریکای شمالی است.

آنها از یک هسته ، یک پوشش بیرونی خشک معروف به پوسته نرم و یک پوسته سخت تشکیل شده است.

هسته بخشی از گردو است که معمولاً به صورت خام یا بو داده خورده می شود و می توان آنرا با فشردن به روغن تبدیل کرد. پوسته نازک حاوی آنتی اکسیدان هستند و در عصاره ها و مکمل ها برای مقاصد دارویی از جمله برای درمان عفونت های انگلی یا کاهش التهاب استفاده می شوند .

گردوهای سیاه از عطر و طعم بی نظیری برخوردار هستند و باعث می شود تا آن ها از گردوی انگلیسی پررنگ تر و خاکی تر باشند. آنها همچنین در دستور العمل های غذاهای پخته شده و دسر محبوب هستند.

خلاصه
گردوی سیاه دومین گردوی متداول و با ارزش بخاطر طعم فوق العاده آنهاست. مواد مغذی موجود در پوسته نازک در مکمل ها به صورت عصاره مورد استفاده قرار می گیرند.

مواد مغذی گردوی سیاه

گردوی سیاه دارای پروتئین ، چربیهای سالم و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است.

یک اونس (28 گرم)  گردوی سیاه حاوی منابع زیر است:

  • کالری: 170
  • پروتئین: 7 گرم
  • چربی: 17 گرم
  • کربوهیدرات: 3 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • منیزیم: 14٪ از میزان مصرف روزانه مرجع (RDI)
  • فسفر: 14٪ از RDI
  • پتاسیم: 4٪ از RDI
  • آهن: 5٪ از RDI
  • روی: 6٪ از RDI
  • مس: 19٪ از RDI
  • منگنز: 55٪ از RDI
  • سلنیوم: 7٪ از RDI

گردوی سیاه از نظر پروتئین نسبت به گردوی انگلیسی 75 درصد بیشتر است که 4 گرم پروتئین در هر 1 اونس (28 گرم) فراهم می کند. پروتئین یک ماده مغذی است که بر کاهش وزن ، کنترل قند خون و احساس سیر بودن تأثیر می گذارد .

آنها  کربوهیدرات کم دارند ، و بیشتر کربوهیدرات ها از فیبر هستند ، ماده مغذی که ممکن است احساس سیر بودن و کنترل وزن را تقویت کند  .

گردو منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است - موادی که می توانند از آسیب سلولی ناشی از مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد جلوگیری یا به تأخیر بیاندازند.

به عنوان مثال ، آنها حاوی پرونتوسیانیدین ها هستند ، که می توانند در برابر آسیب آفتاب محافظت کنند ، بینایی را بهبود بخشیده و گردش خون را افزایش دهند .

آنها همچنین اسید آلفا لینولنیک (ALA) ، نوعی اسید چرب امگا 3 را تهیه می کنند. ALA یک چربی اساسی است ، به این معنی که بدن شما قادر به تولید آن نیست ، بنابراین شما از رژیم غذایی خود به آن نیاز دارید.

ALA با چندین مزیت سلامتی ، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی  مرتبط است.

خلاصه
گردوی سیاه یک ماده غذایی پر چرب و مغذی است - کم کربوهیدرات و سرشار از پروتئین ، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 است.

مزایای بالقوه سلامتی گردوی سیاه

فیبر ، اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان های موجود در گردوی سیاه فواید سلامتی مختلفی دارند. علاوه بر این ، پوست گردوی سیاه خواص ضد باکتریایی بی نظیری دارد و در عصاره ها و مکمل های گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

گردوی سیاه از نظر تغذیه ای شبیه به گردوی انگلیسی است که به دلیل فواید سلامتی آنها مورد مطالعه گسترده قرار گرفته است.

ممکن است در سلامت قلب تاثیر داشته باشد

گردوی سیاه حاوی مواد مغذی و ترکیبات مختلفی است که در سلامتی قلب تاثیر دارند ، از جمله:

اسیدهای چرب امگا 3:

ممکن است برخی از عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و سطح کلسترول را بهبود بخشد  .

تانن ها :

به کاهش فشار خون و کاهش سطح چربی خون کمک کرده و به طور بالقوه سلامت قلب را بهبود می بخشد .

اسید الاژیک:

ممکن است به جلوگیری از تنگ شدن عروق ناشی از ایجاد پلاک که می تواند منجر به بیماری های قلبی شود،کمک کند.

با بررسی 13 مطالعه مشخص شد که خوردن گردو کلسترول کل و LDL (بد) را کاهش می دهد. علاوه بر این ، مطالعات نشان می دهد که خوردن گردو عملکرد رگ های خونی را بهبود می بخشد و خطر ایجاد پلاک ، عامل اصلی خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

ممکن است خاصیت ضد سرطان داشته باشد

گردوی سیاه حاوی یک ترکیب ضد توموری به نام جگلون است. مطالعات لوله آزمایشگاهی نشان داده اند که این ترکیب باعث کاهش چشمگیر رشد تومور می شود .

چندین مطالعه لوله آزمایش نشان می دهد که جگلون می تواند باعث مرگ سلولی در سلول های سرطانی خاص ، از جمله کبد و معده شود.

بعلاوه ، گردوی سیاه حاوی آنتی اکسیدان های فلاونوئید است که نشان داده شده است دارای اثرات مفیدی در برابر سرطان ریه ، پستان ، پروستات و روده بزرگ است  .

خواص ضد باکتریایی دارند

ترکیب های دارای خواص ضد باکتریایی حاوی پوست گردوی سیاه دارای تانن بالایی است.

تانن موجود در گردوی سیاه دارای اثرات ضد باکتریایی است ، به عنوان مثال ، لیستریا ، سالمونلا و E. coli - باکتری هایی که معمولاً باعث بیماری های ناشی از غذا می شوند .

یک مطالعه لوله آزمایش نشان داد که عصاره پوست سیاه گردو دارای فعالیت های آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است و از رشد Staphylococcus aureus ، باکتری هایی که می تواند باعث عفونت شود جلوگیری می کند .

ممکن است به کاهش وزن کمک کند

مطالعات نشان می دهد که خوردن آجیل - به خصوص گردو - ممکن است در کاهش وزن به شما کمک کند  .

اگرچه گردو از نظر کالری زیاد است ، اما بیشتر این کالری ها از چربی های سالم حاصل می شوند. چربی ها می توانند به افزایش احساس سیر بودن و رفع گرسنگی کمک کنند  .

در حقیقت ، گردوها به مدت طولانی به شما احساس سیری می دهند ، که می تواند به شما کمک کند به طور طبیعی کمتر بخورید ، تا به طور بالقوه باعث کاهش وزن شود .

در یک مطالعه 3 ماهه ، افرادی که روزانه 1/4 لیوان (30 گرم) گردو می خورند ، کاهش وزن بیشتری  - با وجود کالری اضافی گردو - نسبت به گروه دیگر تجربه کردند.

خلاصه
گردوی سیاه ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد و سلامت قلب و کاهش وزن را ارتقا بخشد. علاوه بر این ، ترکیبات گیاهی موجود در پوسته ها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی هستند.

استفاده از گردوی سیاه

ترکیبات گیاهی موجود در پوست نازک گردوی سیاه استخراج شده و به عنوان مکمل به شکل کپسول یا قطرات مایع استفاده می شوند.

به دلیل خاصیت ضد باکتریایی ، از عصاره گردوی سیاه در مکمل های پیچیده کرم چوب استفاده می شود. مجموعه Wormwood تنتور است که از پوست درخت گردوی سیاه تهیه می شود ، گیاهی به نام چوب کرم و میخک. این یک درمان طبیعی در برابر عفونت های انگلی است.

برخی از افراد از عصاره به عنوان غرغره برای از بین بردن باکتری ها در دهان خود استفاده می کنند. عصاره برگهای گردوی سیاه همچنین می تواند برای درمان شرایط پوستی مانند اگزما ، پسوریازیس و زگیل استفاده شود .

از این گذشته ، عصاره پوست نازک گردو به دلیل وجود تانن ها ، که دارای خاصیت تاریک کننده طبیعی است ، به عنوان رنگ مو ، پوست و لباس مورد استفاده قرار می گیرد.

هر دو عصاره گردوی سیاه و مکمل های پیچیده کرم چوب به طور گسترده در فروشگاه ها و بصورت آنلاین در دسترس هستند.

  تحقیقات برای عصاره گردوی سیاه برای این موارد محدود است ، و برای تأیید مزایا و عوارض جانبی مکمل های گردوی سیاه ، تحقیقات بیشتری لازم است.

خلاصه
عصاره حاصل از پوست گردوی سیاه در داروهای گیاهی محبوب است و برای درمان عفونت های انگلی استفاده می شود. همچنین می تواند به عنوان غرغره و به عنوان یک رنگ طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

ایمنی گردوی سیاه

اگرچه گردوی سیاه فواید زیادی برای سلامتی دارد ، اما برخی از جنبه های ایمنی در هنگام خوردن آنها یا مصرف آنها به عنوان مکمل وجود دارد.

افرادی که به هرگونه حساسیت به آجیل یا درخت آجیل دارند، نباید گردوی سیاه بخورند یا از مکمل هایی که حاوی آنها باشد استفاده کنند.

مکمل ها توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تنظیم نمی شوند. بنابراین ، شما باید آنها را از مارک های معتبر، که محصولاتی را ارائه می دهند که به طور مستقل از نظر ایمنی و قدرت آزمایش می شوند، خریداری کنید.

تحقیقات در مورد تأثیر مکمل های گردوی سیاه در دوران بارداری یا در هنگام شیردهی کافی نیست ، و مشخص نیست که مصرف این مکمل ها در دوران بارداری یا شیردهی چقدر امن است.

علاوه بر این ، تانن موجود در گردوی سیاه ممکن است با برخی داروهای خاص در تضاد باشد. اگر داروهایی مصرف می کنید یا در دوران بارداری یا شیردهی هستید بهتر است قبل از مصرف عصاره گردوی سیاه با پزشک معالج خود مشورت کنید. 

خلاصه
افرادی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند ، به آجیل حساسیت دارند یا برخی داروهای خاص را مصرف می کنند، باید با مشورت ارائه دهنده خدمات درمانی مکمل های گردوی سیاه مصرف کنند.

نکته آخر

گردوی سیاه دارای اسیدهای چرب امگا 3 و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. آنها ممکن است خطر بیماری های قلبی را کاهش داده و خاصیت ضد سرطان و ضد باکتریایی داشته باشند.

آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات گیاهی موجود در پوست نازک گردوی سیاه آنها را به عنوان یک مکمل گیاهی محبوب تبدیل می کنند - هرچند تحقیقات هنوز محدود است.

مشخصات غذایی آنها و طعم فوق العاده آنها ، گردوی سیاه را علاوه بر مفید و خوشمزه به رژیم غذایی شما تبدیل می کند.

منبع: www.healthline.com
برچسب ها: گردو گردوی سیاه آجیل کاهش وزن کنترل قند خون خواص گردو روغن گردو

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام