خواص شگفت انگیز گردو  | 13 مزیت سلامتی گردو  که باید بدانید!
گردو یک آجیل فوق العاده مغذی است. آنها دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بالاتری و چربی های امگا 3 سالم تر از سایر آجیل ها هستند.در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس توجه شما را به این آجیل معجزه گر جلب می کنیم .با ما باشید.

13 مزیت سلامتی گردو | خواص شگفت انگیز گردو


گفتن این که  گردو  یک ماده غذایی مغذی است ، کمی دست کم گرفتن است.

گردو چربی ها ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی سالم را تأمین می کند - و این فقط اول در خدمت قراردادن برای سلامتی شما است.

در حقیقت ، آنقدر جذاب است که به مدت 50 سال ،  متخصصان صنعت و علوم، سالانه در دانشگاه کالیفرنیا ، دیویس ، برای یک کنفرانس گردو در مورد آخرین تحقیقات گردو جمع می شوند.

رایج ترین نوع گردو ، گردو انگلیسی است که همچنین مورد مطالعه ترین نوع آن است.


در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس 13 فایده درمانی مبتنی بر علمی گردو وجود دارد.


1. سرشار از آنتی اکسیدان ها

گردو از آنتی اکسیدان بالاتری نسبت به سایر آجیل های رایج برخوردار است  .

این فعالیت از ویتامین E ، ملاتونین و ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول ها تشکیل می شود ، که به ویژه در پوست کاغذی گردو وجود دارد .

یک مطالعه مقدماتی و کوچک در بزرگسالان سالم نشان داد که خوردن یک وعده غذایی غنی از گردو از آسیب اکسیداتیو کلسترول LDL "بد" پس از خوردن غذا ، نسبت به یک وعده غذایی با چربی تصفیه نشده ،جلوگیری می کند .

این عمل مفید است زیرا LDL اکسیده شده مستعد ایجاد شریان های شما است و باعث آترواسکلروز می شود .

خلاصه
گردو منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها است که می تواند به مبارزه با آسیب اکسیداتیو در بدن شما کمک کند ، از جمله آسیب های ناشی از کلسترول LDL "بد" ، که باعث ایجاد آترواسکلروز می شود.


2. منبع فوق العاده گیاه امگا 3

 چربی امگا 3  گردو به میزان قابل توجهی بالاتر است و 2.5 گرم در هر اونس (28 گرم)  فراهم می کند.

چربی امگا 3   گیاهان ، از جمله گردو ، اسید آلفا لینولنیک (ALA) نامیده می شود. این یک چربی اساسی است ، به این معنی که باید آن را در رژیم غذایی خود دریافت کنید.

طبق اعلام انستیتوی پزشکی ، میزان کافی ALA 1.6 و 1.1  گرم به ازای هر روز به ترتیب مردان و زنان است. مصرف یک عدد گردو به این مقدار می رسد.

مطالعات مشاهده ای نشان داده اند که هر گرم ALA که در روز می خورید خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا 10٪ کاهش می دهد (منبع اطمینان).

خلاصه
گردو منبع خوبی از فرم گیاهی چربی امگا 3 است که ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند.


3. ممکن است التهاب را کاهش دهد

التهاب ریشه بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 ، بیماری آلزایمر و سرطان دارد و می تواند ناشی از استرس اکسیداتیو باشد.

پلی فنول موجود در گردو می تواند به مبارزه با این استرس اکسیداتیو و التهاب کمک کند. ممکن است یک زیر گروه از پلی فنولها به نام الاագایتانینها درگیر شوند .

باکتری های مفید موجود در روده شما الاագیتانین ها را به ترکیباتی به نام urolithins تبدیل می کنند ، که در برابر التهاب محافظت می شود .

چربی ، منیزیم و اسید آمینه آرژینین ALA موجود در گردو همچنین ممکن است التهاب را کاهش دهد  .

خلاصه
چندین ترکیبات گیاهی و مواد مغذی موجود در گردو ممکن است به کاهش التهاب کمک کند ، که این یک عامل مهم در بسیاری از بیماریهای مزمن است.

مطالعه کنید : خرید اینترنتی گردو | خرید آنلاین گردو


4- یک روده سالم را به همراه دارد

مطالعات نشان می دهد که اگر روده شما سرشار از باکتری های سالم و سایر میکروب ها (میکروبیوتایک روده شما) باشد ، احتمالاً روده شما سالم و سلامت کلی خوبی دارد.

یک ترکیب ناسالم از میکروبی شما می تواند به التهاب و بیماری در روده و سایر نقاط بدن شما کمک کند و خطر چاقی ، بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد .

آنچه می خورید می تواند به طور قابل توجهی در ساختار میکروبی شما تأثیر بگذارد. خوردن گردو ممکن است یکی از راههای تقویت سلامت میکروبی و روده شما باشد.

هنگامی که 194 بزرگسال سالم به مدت هشت هفته 1.5 اونس (43 گرم) گردو می خوردند ، در مقایسه با دوره عدم خوردن گردو ، باکتری های مفیدی بیشتری داشته اند.

این شامل افزایش باکتری هایی است که بوتیرات تولید می کنند ، چربی که روده شما را تغذیه می کند و باعث تقویت سلامت روده می شود.

خلاصه
خوردن گردو نه تنها شما را تغذیه می کند بلکه باعث ایجاد باکتری های مفیدی که در روده شما زندگی می کنند،می شود. این باعث تقویت سلامت روده شما می شود و ممکن است به کاهش خطر بیماری کمک کند.


5- ممکن است خطر برخی از سرطان ها را کاهش دهد

مطالعات مشاهده ای ، آزمایشات روی حیوانات نشان می دهد که خوردن گردو ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطانها از جمله سرطان سینه ، پروستات و کولورکتال را کاهش دهد.

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، گردو غنی از الیاگیتانین های پلی فنول است. برخی از میکروب های روده می توانند این مواد را به ترکیباتی بنام urolithins تبدیل کنند.

اورولیتین ها می توانند خاصیت ضد التهابی در روده شما داشته باشند ، که این ممکن است یکی از راه هایی باشد که خوردن گردو به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ کمک می کند. اقدامات ضد التهابی Urolithins همچنین می تواند به محافظت در برابر سایر سرطانها کمک کند .

علاوه بر این ، urolithins دارای خواصی مانند هورمون هستند که باعث می شود گیرنده های هورمون در بدن شما را مسدود کنند. این ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطانهای مرتبط با هورمون ، به ویژه سرطانهای پستان و پروستات کمک کند.

برای تأیید تأثیر خوردن گردو در کاهش خطر ابتلا به این سرطانها و سایر روشها ، و همچنین برای روشن کردن کلیه راهها یا مکانیسم هایی که ممکن است به آنها کمک کند ، مطالعات بیشتری در مورد انسان لازم است.

خلاصه
پلی فنول موجود در گردو ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطانها از جمله سرطان سینه ، پروستات و کولورکتال را کاهش دهد. با این حال ، برای تأیید این امر ، مطالعات بیشتری در مورد انسان لازم است.

مطالعه کنید : چگونه از آجیل نگهداری کنیم؟



6.  کنترل وزن

گردو ها دارای کالری زیاد هستند ، اما مطالعات نشان می دهد که انرژی جذب شده از آنها 21٪ کمتر از آنچه از مواد مغذی آنها انتظار می رود ، می باشد .

علاوه بر این ، خوردن گردو حتی ممکن است به کنترل اشتهای شما کمک کند.

در یک مطالعه به خوبی کنترل شده در 10 فرد چاق ، نوشیدن اسموتی تهیه شده با حدود 1.75 اونس (48 گرم) گردو یکبار در روز به مدت 5 روز کاهش اشتها و گرسنگی ، در مقایسه با یک نوشیدنی دارونما برابر با کالری و مواد مغذی را در بر داشت .

علاوه بر این ، پس از گذشت 5 روز از مصرف اسموتی های گردو ، اسکن مغزی نشان داد که در منطقه ای از مغز شرکت کنندگان فعالیتی رخ داده است که به آنها در مقاومت در برابر نشانه های غذایی بسیار وسوسه انگیز ، مانند کیک و سیب زمینی سرخ کرده ، کمک کرده است.

اگرچه مطالعات بیشتر و طولانی مدت تر مورد نیاز است ، اما این بینش اولیه را در مورد چگونگی عملکرد گردو در کنترل اشتها و وزن فراهم می کند.

خلاصه
گرچه کالری آنها متراکم است ، اما ممکن است همه کالری موجود در گردو را جذب نکنید. علاوه بر این ، آنها حتی ممکن است به شما در کنترل اشتها و گرسنگی کمک کنند.


7. ممکن است به مدیریت دیابت نوع 2 کمک کرده و خطر آن را کاهش دهد

مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که یکی از دلایل مرتبط بودن گردو با خطر کمتر دیابت نوع 2 این است که آنها به کنترل وزن کمک می کنند. وزن بیش از حد خطر ابتلا به قند خون و دیابت را افزایش می دهد.

با این حال ، خوردن گردو ممکن است به مکانیسمهای فراتر از تأثیر آنها بر کنترل وزن ، به کنترل قند خون کمک کند.

در یک مطالعه کنترل شده در 100 نفر مبتلا به دیابت نوع 2 ، مصرف 1 قاشق غذاخوری روغن گردو تحت فشار خون در روز به مدت 3 ماه ، ضمن ادامه داروهای معمول دیابت و رژیم متعادل ، منجر به کاهش 8 درصدی قند خون ناشتا شد.

علاوه بر این ، مصرف کنندگان روغن گردو حدود 8٪ کاهش هموگلوبین A1C (متوسط ​​قند خون 3 ماهه) داشتند. گروه کنترل هیچگونه پیشرفتی در A1C یا قند خون ناشتا نشان نداد. هیچ یک از گروهها تغییری در وزن خود نداشتند.

خلاصه
خوردن گردو ممکن است به کنترل دیابت نوع 2 کمک کرده و خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد ، زیرا این آجیل ممکن است به کنترل وزن شما کمک کند. گردو ممکن است تأثیر مستقیم بیشتری در کنترل قند خون داشته باشد.


8. ممکن است فشار خون را پایین بیاورد

فشار خون بالا یک عامل خطرناک برای بیماری های قلبی و سکته قلبی است.

برخی مطالعات حاکی از آن است که خوردن گردو ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند ، از جمله در افرادی که فشار خون بالا دارند و در افراد سالم هنگام استرس. مطالعات دیگر این اثر را مشاهده نکردند.

در میان رژیم های غذایی دیگر ، مطالعه چهار ساله در حدود 7،500 بزرگسال در معرض خطر بیماری قلبی ، رژیم غذایی مدیترانه ای را به همراه 1 اونس (28 گرم) آجیل مخلوط روزانه آزمایش کرد ، که نیمی از آنها گردو بود.

در پایان مطالعه ، افراد رژیم غذایی مدیترانه ای غنی شده با گردو   ، 0.65 میلی متر جیوه کاهش بیشتری در  دیاستولیک فشارخون نسبت به افرادی که  به آنها گردو داده نشده بود، داشتند.

این نشان می دهد که گردو ممکن است اندکی فشار خون را در رژیم غذایی سالم از نظر قلب بهبود بخشد. این مهم است ، زیرا تصور می شود اختلافات اندک در فشار خون تأثیر زیادی در خطر مرگ و میر بیماری قلبی دارد .

خلاصه
برخی مطالعات حاکی از آن است که خوردن روزانه 1 اونس (28 گرم) آجیل ، از جمله گردو ، به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم قلب ممکن است به بهبود فشار خون کمک کند.


9. پشتیبانی از سالمندی سالم

با افزایش سن ، عملکرد خوب بدنی برای حفظ تحرک و استقلال ضروری است.

نکته ای که ممکن است به حفظ توانایی های بدنی شما کمک کند عادت های غذایی سالم است.

در یک مطالعه مشاهده ای در بیش از 18 سال در بیش از 50،000 زن مسن ، دانشمندان دریافتند که افرادی که سالم ترین رژیم های غذایی را دارند ، 13 درصد خطر نقص جسمی دارند. گردو از جمله غذاهایی بود که بیشترین کمک را به یک رژیم غذایی سالم کرد .

هر چند کالری گردو بالا است ، ولی پر از ویتامین های ضروری ، مواد معدنی ، فیبر ، چربی ها و ترکیبات گیاهی است که ممکن است به شما در پشتیبانی از عملکرد بدنی خوب در سن بالا کمک کند  .

خلاصه
یک رژیم غذایی سالم که شامل گردو است ممکن است به حفظ عملکرد جسمی مانند پیاده روی و توانایی های مراقبت از خود با افزایش سن کمک کند.


10. پشتیبانی از عملکرد مغز خوب

ممکن است این فقط یک اتفاق باشد که پوسته یک گردو مانند یک مغز کوچک به نظر برسد ، اما تحقیقات نشان می دهد که این آجیل در واقع می تواند برای ذهن شما مفید باشد .

مطالعات آزمایشگاهی و آزمایشات حیوانات نشان داد که مواد مغذی موجود در گردو ، از جمله چربی غیر اشباع نشده ، پلی فنول ها و ویتامین E ، ممکن است به کاهش آسیب اکسیداتیو و التهاب در مغز شما کمک کند .

در یک مطالعه 10 ماهه از بیماری آلزایمر ، موشهایی که 6 تا 9٪ از کالری های خود را به عنوان گردو تغذیه می کردند (برابر با 1 تا 1.5 اونس یا 28 تا 45 گرم در روز در افراد) در مهارتهای یادگیری ، حافظه و کاهش اضطراب  نسبت به به یک گروه بدون گردو ، پیشرفت چشمگیری داشتند.

مطالعات مشاهده ای در افراد مسن تر ، خوردن گردو را به عملکرد بهتر مغز ، از جمله سرعت سریع تر پردازش ، انعطاف پذیری ذهنی بیشتر و حافظه بهتر  مرتبط کرده است.

اگرچه این نتایج دلگرم کننده است ، برای نتیجه گیری های محکم ، مطالعات بیشتری برای اثرگذاری تأثیر گردو بر عملکرد مغز در انسان لازم است.

خلاصه
گردو حاوی مواد مغذی است که ممکن است به شما در محافظت از مغز شما در برابر آسیب التهاب کمک کند و از عملکرد خوب مغز در سن بالا حمایت کند.


11. در باروری مردان کمک می کند

رژیمهای غذایی معمولی غربی - غذاهای فراوری شده ، قند و غلات تصفیه شده - با کاهش عملکرد اسپرم مرتبط هستند .

خوردن گردو ممکن است به حمایت از سلامت اسپرم و باروری مردان کمک کند.

وقتی 117 مرد جوان به مدت سه ماه 2.5 گرم (75 گرم) گردو در رژیم غذایی سبک غربی خود قرار دادند ، در مقایسه با مردانی که آجیل نمی خوردند ، شکل اسپرم ، تحرک را بهبود بخشیده اند  .

تحقیقات حیوانی نشان می دهد که خوردن گردو با کاهش آسیب اکسیداتیو در غشاهای آنها می تواند به محافظت از اسپرم کمک کند .

مطالعات دیگری برای تأیید این مزایا مورد نیاز است ، اما اگر شما مرد نگران باروری هستید ، خوردن گردو امری ساده است که باید آن را امتحان کنید.

خلاصه
خوردن گردو به طور مرتب ممکن است در مقابله با اثرات مضر احتمالی عادات غذایی کمتر از ایده آل بر سلامت اسپرم کمک کند.


12. چربی های خون را بهبود می بخشد

سطح بالایی از کلسترول LDL و "تری گلیسیرید" بد "به مدت طولانی با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط بوده است.

به طور منظم و مداوم خوردن گردو نشان می دهد که میزان کلسترول خون را کاهش می دهد .

به عنوان مثال ، در یک مطالعه جدید در سال، 194 بزرگسال سالم ، خوردن 1.5 اونس (43 گرم) گردو در روز به مدت هشت هفته باعث کاهش 5 درصدی کلسترول کل ، کاهش 5 درصدی کلسترول LDL و کاهش 5 درصدی در تری گلیسیریدها در مقایسه با کسانی که گردو نخورده اند، شد.

همچنین مصرف کنندگان گردو تقریباً 6 درصد در آپولیپوپروتئین B کاهش داشتند که این نشانگر تعداد ذرات LDL در خون شما است. هنگام افزایش ، آپولیپوپروتئین B عامل مهمی برای بیماری های قلبی است .


خلاصه
یک وعده روزانه 1/5 اونس (43 گرم) گردو ممکن است به کاهش کلسترول مضر و تری گلیسیرید مضر ، که به خطر بیماری های قلبی کمک می کند ، کمک کند.


13. به طور گسترده در دسترس و آسان برای اضافه کردن به رژیم غذایی شما

می توانید گردو را در هر فروشگاه مواد غذایی پیدا کنید. گردوی خام ، گردوی بو داده شده و روغن گردو تحت فشار سرد را بررسی کنید.

شناخت تبدیل اندازه های استفاده شده در مطالعات مفید است ، بنابراین می دانید که اندازه سهم شما چگونه مقایسه می شود.

هر یک از موارد زیر اساساً وعده های معادل با 190 کالری را ارائه می دهند:

1 اونس گردو پوسته دار = 28 گرم = 1/4 فنجان = نصف 12-14 = 1 تعداد انگشت شماری کوچک .

اگرچه ساده ترین خوردن گردو یکی به عنوان میان وعده است ، اما روش های خوشمزه زیادی برای استفاده از آنها در ظروف وجود دارد.

گردو را امتحان کنید:

روی سالادهای برگ سبز یا میوه ای گذاشته می شود.

ریز خرد شده با سس قاطی می شود.

خرد شده و در نانهای غلات سبوس دار  استفاده می شود.

خرد شده برای استفاده به عنوان روکش روی ماهی یا مرغ.

در بلغور جو دوسر یا ماست سرو می شود.

خرد شده و به ساندویچ های بسته بندی شده یا پیتا اضافه می شود.

بو داده و به مخلوط غذای خانگی اضافه می شود.

به آرامی در همزن و سرخ کردن قهوه مورد علاقه خود استفاده کنید.

برشته ، خرد شده و خرد شده و در پاستا یا سبزیجات استفاده می شود.

به عنوان یک روغن در پانسمان وینگرت.

یا اینترنت را برای ایده های اضافی خوشمزه جستجو کنید.

اگر می خواهید برای میهمانان آشپزی کنید ، قبل از افزودن آنها به ظروف خود اطمینان حاصل کنید که هیچ کس به گردو حساسیت ندارد.

خلاصه
گردوها از آنجایی که به طور گسترده در فروشگاه ها و یک غذای بی نظیر برای ظروف بی شماری موجود هستند ، به راحتی به رژیم غذایی شما اضافه می شوند.


نکته آخر

گردو  یک  آجیل فوق العاده مغذی است. آنها دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بالاتری و چربی های امگا 3 سالم تر از سایر آجیل ها هستند.

این مشخصات مواد مغذی به بسیاری از مزایای سلامتی مرتبط با گردو ، از جمله کاهش التهاب و بهبود عوامل خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

دانشمندان هنوز در حال کشف راه های زیادی هستند که فیبر و ترکیبات گیاهی گردو ، از جمله پلی فنول ها ، ممکن است با میکروبیوتای روده شما در تعامل باشد و به سلامتی شما کمک کند.

این احتمال وجود دارد که شما در مورد آجیل در سالهای آینده بیشتر بدانید زیرا مطالعات بیشتر در مورد اثرات مفید سلامتی آنها تحقیق می کند.

هنوز دلایل زیادی وجود دارد که آنها را هم اکنون در رژیم غذایی خود قرار دهید.

خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس 


تعدادی از محصولات اوناتس  شامل :


قیمت گردو قیمت گردو 1401 |قیمت گردو با پوست خارجی |قیمت روز گردو |خرید گردو درجه یک|خرید اینترنتی گردو با پوست|خرید اینترنتی مغز گردو|قیمت مغز گردو خورشتی|قیمت مغز گردو فله|خرید مغز گردو ارزان|خرید گردو با پوست|قیمت مغز گردو|قیمت مغز گردوی درجه یک|قیمت گردو با پوست ۹۹ |قیمت گردو پوست کنده










برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار گردو

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام