چگونه از آجیل نگهداری کنیم؟

چگونه از آجیل نگهداری کنیم؟

تاریخ انتشار : 1399/03/08 00:48:14
کارشناسان براین باورند که آجیل را باید به شکل تازه تهیه و مصرف کرد چرا که هر چه آجیل کهنه تر باشد، بیشتر در معرض آلوده شدن به قارچ ها شده که زمینه ساز بسیاری از بیماری ها مانند سرطان است.در این مقاله درباره نگهداری آجیل صحبت می کنیم با ما باشید..

چگونه از آجیل نگهداری کنیم؟

نگهداری آجیل : مغزها و آجیل دارای طعمی بسیار خوشمزه و عالی که با هر سلیقه ای سازگاری دارند. اما آجیل با وجود خوش طعم بودن، مستعد جذب رطوبت بوده و اگر چه به شکل درست نگهداری نشود، دچار کپک و در برخی موارد به انواع قارچ ها آلوده می شوند و رشد آفات در آن ها به سرعت افزایش می یابد.

آجیل را می توانید با پوست و یا این که بدون پوست نگهداری کنید، اگر با پوست شان باشند در مدت زمان طولانی تری سالم می مانند. در صورت نگهداری آجیل  چه با پوست و چه بدون پوست باید آن ها را در ظرفی قرار دهید که هوا وارد آن نشود تا رطوبت آن حفظ شود.

برای حفظ کیفیت آجیل و خشکبار، به هیچ وجه آن ها را در کنار پیاز و یا سایر خوراکی های بودار نگهداری نکنید. چرا که به سادگی بوی اطراف خود را می گیرند. در دمای اتاق می توانید این خوراکی را تا 3 ماه نگهداری کنید.

میوه ها، مغزها و دانه های خشک محصولاتی هستند که رطوبت آن ها بعد از رسیدن، به صورت طبیعی کم می باشد. میوه ها، مغزها و دانه های خشکانیده محصولاتی هستند که رطوبت آن ها بعد از رسیدن، به صورت طبیعی زیاد بوده و بخش زیادی از این رطوبت با خشک کردن به روش های مختلف از آن گرفته می شود.

اگر آجیل شما طعم ماندگی گرفت، به مدت 10 دقیقه آن را در فر با درجه حرارت 350 درجه بگذارید تا طعم آن برگردد. همچنین می توانید آجیل ها را در کاسه ی کوچکی به مدت یک تا دو دیقه در مایکروویو قرار دهید.

برای نگهداری از آجیل در صورتی که آجیل فاسد شده نمی تواند با این روش ها سالم شود. زمانی که چربی های موجود در مغز فاسد شوند، دیگر نمی شود کاری کرد.


نحوه نگهداری آجیل خام و بو داده

از آنجایی که زمان برداشت آجیل ها در اواخر فصل تابستان می باشد، به سبب گرمای هوا نیاز است که آن ها را در خشک وخنگ مانند سردخانه نگهداری نمایند در این صورت می توانید آجیل خام را 1 سال الی 2 سال به این شکل نگهداری کرد.

اما این دسته خشکبارها بعد از تولید و عرضه در بین فروشندگان برای خوشمزه تر و زیباتر شدن، با انواع افزودنی هایی مانند نمک، تفت داده می شوند که به این روش بو دادن می گویند.

آجیل بو داده در مقایسه با آجیل خام به سبب گرما و رطوبت امکان فسادپذیری بیشتری دارد به همین دلیل پیشنهاد می شود، طی چند هفته مصرف شود. 

کارشناسان براین باورند که این خوراکی را به شکل تازه تهیه و مصرف شود چرا که هر چه آجیل کهنه تر باشد، بیشتر در معرض آلوده شدن به قارچ ها شده که زمینه ساز بسیاری از بیماری ها مانند سرطان است.

همچنین بهتر است که این خوراکی را به شکل پوست دار تهیه کنید زیرا پوست آجیل محافظی مناسب برای سالم ماندن در مدت زمان طولانی می باشد.


طرز نگه داری از آجیل

از آنجایی که آجیل ها بستر مناسبی برای رشد میکروب ها و قارچ ها می باشد، بنابراین تا حد امکان آجیل را به شکل تازه استفاده کنید. زمانی که آجیل تازه تر باشد کمتر در معرض میکروب ها قرار می گیرد. قارچ موجود در آجیل ها به شدت سرطان زا بوده و بیشتر در پسته دیده می شود. به همین سبب نگهداری آجیل یک مسئله بسیار مهم است. قارچ بیشتر در محیط های گرم و مرطوب رشد می کند پس بهتر است آجیل را در محیط های خشک و سرد نگهداری کنید.

یکی از راه های تشخیص آجیل تازه می توان از طریق رنگ و مزه آن دانست ، در نتیجه نگهداری این خوراکی در مدت زمان طولانی سبب افزایش رشد میکروب ها و قارچ ها می گردد.

در نتیجه آجیل های وارداتی گزینه مناسبی محسوب نمی شوند چرا که از زمان تولید تا زمان رسیدن به دست مشتری فرآیند طولانی را طی می کنند و به همین سبب امکان رشد میکروب ها و قارچ ها افزایش می یابد.

از طرفی دیگر آجیل های وارداتی برای پیشگیری از فساد، نمک بیشتری دارند و این جز آجیل های بوداده محسوب می شود و باید مصرف آن را محدود کرد. 

سعی کنید آجیل را با پوست درون ظروف درب دار قرار دهید. در این حالت می توانید مدت زمان بیشتری آن را نگهداری کنید. در صورتی که آجیل را از پوست جدا کنید مدت زمان زیادی تازه نمی ماند به شرطی که در یک مکان خشک و خنک نگهداری شود.

برای تهیه آجیل و خشکبار سعی کنید از فروشگاه های معتبر خرید کنید که محصولات تازه و با کیفیتی را داشته باشند.

برای خرید آجیل و خشکبار تازه می توانید به فروشگاه اینترنتی اوناتس مراجعه کنید.


خریداینترنتی آجیل و خشکبار زیر از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس 




















برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام