فواید و خطرات بادام زمینی برای مبتلایان به دیابت
بادام زمینی دارای انواع خواص مغذی است که ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید باشد. با این حال ، بادام زمینی همچنین بعضی خطرات احتمالی را به همراه دارد.

فواید و خطرات بادام زمینی برای مبتلایان به دیابت

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس به موضوع فواید و خطرات بادام زمینی برای مبتلایان به دیابت خواهیم پرداخت ...با ما باشید...

بادام زمینی دارای انواع خواص مغذی است که ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید باشد. خوردن بادام زمینی و محصولات بادام زمینی ممکن است به شما در موارد زیر کمک کند:


  • کاهش وزن را نتیجه دهد
  • خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهید
  • قند خون را کنترل کنید
  • در وهله اول از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند

با این حال ، بادام زمینی همچنین بعضی خطرات احتمالی را به همراه دارد. اگر مبتلا به دیابت نوع 2 هستید ، در ادامه بخوانید تا در مورد خطرات و فواید خوردن بادام زمینی بیشتر بدانید.


فواید بادام زمینی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2

اضافه کردن بادام زمینی و کره بادام زمینی به رژیم غذایی شما ممکن است مفید باشد ، به خصوص اگر به دیابت نوع 2 مبتلا هستید. اگرچه بادام زمینی از نظر ساختاری آجیل نیست ،  بسیاری از همان مزایای سلامتی درختان آجیلی ، مانند گردو ، بادام و گردوی آمریکایی را به شما ارائه می دهد. اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه هستید، بادام زمینی همچنین نسبت به سایر آجیل های دیگر ارزان تر است ،  ولی همان ارزش غذایی بسیار عالی را دارد.


بادام زمینی به کنترل قند خون کمک می کند

اگر مبتلا به دیابت هستید ، باید میزان گلیسمی غذاهایی را که مصرف می کنید در نظر بگیرید. محتوای گلیسمی مبتنی بر این است که بدن شما چقدر سریع کربوهیدرات ها را به گلوکز یا قند خون تبدیل می کند. شاخص گلیسمی (GI) مقیاس 100 نقطه ای است که  میزان افزایش قند خون توسط غذاها را نشان می دهد. به غذاهایی که باعث افزایش سریع قند خون می شوند ارزش بالاتری داده می شود. آب ، که هیچ تاثیری در قند خون ندارد ، مقدار GI آن 0 است. بادام زمینی دارای مقدار GI 13 است که باعث می شود آنها یک غذای GI کم باشند.


طبق مقاله ای در مجله انگلیسی تغذیه بریتانیا ، خوردن بادام زمینی یا کره بادام زمینی در صبح ممکن است به کنترل قند خون شما در طول روز کمک کند. بادام زمینی همچنین ممکن است به کاهش انسولین در غذاهای بالاتر GI هنگام زوج کمک کند. یکی از دلایلی که بادام زمینی ممکن است به کنترل قند خون کمک کند ، به این دلیل است که آنها حاوی مقدار زیادی منیزیم هستند. یک وعده واحد بادام زمینی (حدود 28 بادام زمینی) حاوی 12 درصد از مقدار منیزیم توصیه شده روزانه است. و منیزیم طبق گزارش ژورنال طب داخلی به حفظ قند خون کمک می کند.


مطالعه کنید : بهترین آجیل ها برای بدنسازی کدامند؟


بادام زمینی ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد

یک مقاله تحقیقاتی از ژورنال کالج تغذیه آمریکا نشان می دهد که خوردن بادام زمینی ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، یک عارضه شایع دیابت را کاهش دهد. اضافه کردن آجیل به رژیم غذایی شما همچنین ممکن است به کاهش فشار خون بالا ، یکی دیگر از عوارض شایع دیابت کمک کند.  


بادام زمینی ممکن است در کنترل وزن کمک کند

بادام زمینی ممکن است به شما احساس سلامتی و احساس گرسنگی کمتری کند ، که می تواند به شما در حفظ وزن سالم و کنترل بهتر قند خون کمک کند.


بادام زمینی ممکن است خطر کلی ابتلا به دیابت را کاهش دهد

براساس مطالعه ژورنال انجمن پزشکی پزشکی آمریکایی منبع اعتماد ، مصرف بادام زمینی یا کره بادام زمینی ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. بادام زمینی سرشار از چربی اشباع نشده و سایر مواد مغذی است که به توانایی بدن در تنظیم انسولین کمک می کند.


خطرات بادام زمینی برای مبتلایان به دیابت نوع 2

با همه مزایایی که بادام زمینی برای مدیریت دیابت نوع 2 می تواند داشته باشد ، احتیاط لازم است. در اینجا برخی از نگرانی های مربوط به خوردن بادام زمینی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.


اسیدهای چرب امگا 6

بادام زمینی حاوی اسیدهای چرب امگا 6 بیشتری نسبت به سایر آجیل ها است. یک منبع معتبر وجود دارد که امگا 6 بیش از حد ممکن است با افزایش التهاب مرتبط باشد ، که ممکن است علائم دیابت شما را افزایش دهد و خطر چاقی را به همراه داشته باشد. بنابراین ، حتماً در رژیم غذایی تعادل خوبی از چربی های امگا 3 و امگا 6 داشته باشید.


نمک و شکر

محصولات بادام زمینی غالبا حاوی نمک و شکر اضافه شده ای هستند که در صورت ابتلا به دیابت باید محدود کنید. به ویژه کره بادام زمینی  شامل چربی ، روغن و شکر اضافه شده است. انتخاب کره بادام زمینی طبیعی با تعداد کمی از مواد تشکیل دهنده غیر از بادام زمینی بهترین گزینه برای شماست.


آلرژی

شاید بزرگترین خطر بادام زمینی این باشد که می توانند برای برخی از افراد واکنش آلرژیک جدی ایجاد کنند. یاد بگیرید که علائم را بشناسید تا در صورت بروز چنین شرایطی بتوانید به خود یا یک دوست عزیز کمک کنید.


کالری

در حالی که بادام زمینی مزایای بسیاری را برای مبتلایان به دیابت نوع 2 دارد ، اما کالری نسبتاً بالایی دارند و باید در حد اعتدال مصرف شوند. مطابق با پایگاه داده غذایی تغذیه ای USDA  ، نیمی از فنجان بادام زمینی خام حاوی بیش از 400 کالری است.


چگونه بادام زمینی بخوریم

بهترین راه برای خوردن بادام زمینی به صورت خالص ترین آنها ، بدون نمک و شکر اضافی است.


مقاله ای از مجله تغذیه بریتانیا نشان می دهد که خوردن کره بادام زمینی برای صبحانه ممکن است اشتهای شما را کاهش داده و قند خون را در طول روز کنترل کند.


مطالعه کنید : 4 آجیل فوق العاده برای کاهش فشار خون


جایگزین، گزینه ها

اگر به بادام زمینی حساسیت دارید یا به آن علاقه ندارید ، گزینه های دیگری نیز وجود دارند که بسیاری از همان مزایا را دارند:


آجیل دیگر، آجیل های درختی مانند گردو و بادام دارای پروفایل های مغذی مشابه با بادام زمینی هستند و در مدیریت دیابت نوع 2 مفید هستند.

دانه. وقتی صحبت از گزینه های کره بادام زمینی می شود ، فکر کنید دانه ها! به عنوان مثال ، کره تخمه آفتابگردان یک منبع عالی پروتئین است و تقریباً دو برابر منیزیم از کره بادام زمینی حاوی آن است.


نکته آخر

بیش از 16 میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا به دیابت نوع 2 هستند که می تواند عوارضی مانند بیماری های قلبی عروقی ، کوری و نارسایی کلیوی ایجاد کند. رژیم غذایی شما بخش مهمی از پیشگیری و مدیریت این بیماری است.


تحقیقات مزایای بسیاری از جمله بادام زمینی و محصولات بادام زمینی را در رژیم غذایی شما نشان داده است.


بادام زمینی بسیاری از مزایای بهداشتی مشابه آجیل درخت را به شما ارائه می دهد و جایگزین کم هزینه ای است.


بادام زمینی را باید در حد متوسط ​​و به خالص ترین شکل ممکن میل کرد.


خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس تجربه ای است متفاوت  که با یکبار خرید بارها آن را امتحان خواهید کرد


تعدادی از محصولات ما :



قیمت بادام زمینی فله ای |قیمت مغز بادام زمینی خام |قیمت عمده بادام زمینی آستانه|قیمت خرید بادام زمینی از کشاورز|قیمت بادام زمینی کیلویی|خرید بادام زمینی خام|مرکز فروش بادام زمینی|خرید آجیل تازه|قیمت آجیل 4 مغز|قیمت آجیل مخلوط|قیمت آجیل چهار مغز








برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام