بهترین آجیل ها برای بدنسازی  کدامند؟

بهترین آجیل ها برای بدنسازی کدامند؟

آجیل منبع غنی از مواد غذایی ارزشمند و فیبر چربی خوب است. بنابراین با مصرف آن تا چند ساعت نیاز به خوردن غذا و تنقلات ندارید. ورزشکاران و بدنسازان نیز می توانند با استفاده از این ویژگی آجیل مصرف کنند و مدت زمان طولانی را به انجام تمرینات سخت بگذرانند. از دیگر خصوصیات آجیل برای ورزشکاران و بدنسازان این است، مانع از ایجاد اسپاسم و گرفتگی عضلات در تمرین های سخت می شود.
ادمین اصلی
1399/07/29

بهترین آجیل ها برای بدنسازی 

آجیل ها منشا مواد معدنی و ویتامین ها هستند و در بین خشکبارها بسیار محبوب می باشند. بهترین شیوه برای استفاده از مغزها و آجیل، محاسبه کالری آن ها و استفاده به اندازه از آن ها می باشد. به طور کلی هر فرد در طول روز با توجه به توده بدنی خود باید میزان کالری مصرفی خود را تعیین کند. بدنسازان و ورزشکاران برای مصرف آجیل به صورت روزانه برنامه مشخصی دارند. به این شکل نیست که هر کدام از مغزها را به هر اندازه که مایل هستند مصرف کنند. البته آجیل ها چربی اشباع شده و قند مصنوعی ندارند، به همین خاطر برای بدنسازی گزینه مناسبی هستند.

آجیل منبع غنی از مواد غذایی ارزشمند و فیبر چربی خوب است. بنابراین با مصرف آن تا چند ساعت نیاز به خوردن غذا و تنقلات ندارید. ورزشکاران و بدنسازان نیز می توانند با استفاده از این ویژگی آجیل مصرف کنند و مدت زمان طولانی را به انجام تمرینات سخت بگذرانند. از دیگر خصوصیات آجیل برای ورزشکاران و بدنسازان این است، مانع از ایجاد اسپاسم و گرفتگی عضلات در تمرین های سخت می شود.


مطالعه کنید : 4 آجیل فوق العاده برای کاهش فشار خون

گردو

از آنجایی که گردو حاوی آنتی اکسیدان قوی می باشد که عکس ظاهر چربشان، میزان کلسترول خون را کم می کند. گردو  دارای کالری فوق العاده بالایی می باشد و انرژی مضاعفی را به بدن وارد می کند. گردوها علاوه بر چربی مفید، حاوی مقدار بالایی پروتئین و کربوهیدرات هستند و قند پایینی دارند. بنابراین مصرف این آجیل برای تغذیه بدنسازی بسیار مناسب است. 

مصرف گردو سبب کم شدن چربی های انباشته شده در رگ ها می شود و سرعت گردش خون را بالا می برد؛ چنان چه اگر می خواهید ضربان بالای قلبتان را در زمان ورزش کردن بشنوید، از خوردن گردو غافل نشوید. گردو را می توان به شکل آجیل یا پودر شده مصرف نمایید. افرادی که می خواهند در برنامه غذایی خود تنوع داشته باشند، گردو را به همراه ماست یونانی و عسل به عنوان میان وعده استفاده نمایند.


بادام درختی

از آنجایی که بادام درختی در میان آجیل ها و مغزها طرفداران بسیاری دارند، بنابراین مصرف این آجیل در بین کشورها نیز افزایش یافته است. بادام درختی یکی از بهترین آجیل ها برای بدنسازی شناخته شده است. این آجیل خوشمزه را می توانید به سادگی در دسترس داشته باشید و همه ورزشکاران می توانند این آجیل را مصرف کنند. در صورتی که پروتئین موجود در بادام درختی نسبت به بادام زمینی کمتر است ولی این آجیل هم می تواند بدنی خوش تراش و ماهیچه ای بسازد.


پسته؛ آجیل محبوب ورزشکاران

پسته در بین آجیل ها بیشترین میزان آهن و آنتی اکسیدان را به خود اختصاص داده است. علاوه براین میزان ویتامین E موجود در این نوع آجیل بسیار زیاد است. چربی های موجود در پسته از نوع چربی های غیر اشباع است که برای ورزشکاران و تمرینات بدنسازی بهترین نوع چربی است. از آنجایی که آجیل ها با وجود حجم کمی که دارند، از مواد مغذی بسیاری بهره می برند، بهتر است برای مصرف آن ها برنامه ریزی منظمی داشته باشید. مغزها به تنهایی می توانند نیازها بدن را به تمام ویتامین ها و مواد مغذی را فراهم کنند. ولی استفاده بیش از حد از آن ها می تواند باعث افزایش میزان کلسترول چربی خون شود.


بادام هندی؛ آجیلی کم‌ کالری و سرشار از ویتامین

بادام هندی سرشار از چربی های غیر اشباع و پروتئین می باشد. بنابراین نباید این آجیل را به صورت کامل از برنامه غذایی خود حذف نمایید. چرا که برای داشتن یک اندام  خوش تراش به این آجیل نیاز دارید. آجیل هایی که برای بدنسازی می تواند بسیار مناسب باشد، بادام هندی محسوب می شود. از آنجایی که بادام هندی در میان دیگر آجیل ها حاوی کالری کمتری است، بنابراین معمولا ورزشکاران حجم بیشتری از آن را در برنامه غذایی خود قرار می دهند.  کربوهیدرات موجود در این آجیل به اندازه قابل توجهی نسبت به دیگر آجیل ها بیشتر است، بنابراین در صورتی که می خواهید یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم داشته باشید؛ نباید در مصرف بادام هندی زیاده روی نمایید.


مطالعه کنید : قیمت روز انواع آجیل و خشکبار در بازار تهران


فندق؛ یک آجیل مقوی با طعمی متفاوت برای ورزشکاران

در صورتی که  بخواهید در برنامه غذایی خود تغییراتی ایجاد کنید، فندق می تواند یک آجیل مغذی، با مزه ای متفاوت برای ورزشکاران باشد. فندق را می توان یکی از مهمترین آجیل ها برای بدنسازی به حساب آورد. پروتئین موجود در این آجیل نسبت به دیگر آجیل ها کمتر است، ولی ویتامین و مواد مغذی موجود در فندق می تواند جبران کننده این کمبود باشد. بنابراین کلسیم، پتاسیم موجود در فندوق برای کاهش گرفتگی عضلات بعد از ورزش بسیار موثر است.  همچنین این آجیل می تواند استرس و خستگی ناشی از ورزش را کم کند.


خرید آجیل ارزان از فروشگاه اینترنتی اوناتس

فروشگاه مواد غذایی اوناتس ( مرکز خرید آجیل در تهران )عرضه کننده انواع آجیل و خشکبار ارزان و با کیفیت با قیمتی مناسب  می باشد جهت خرید آجیل ارزان کافیست محصول مورد نظر را انتخاب کرده و آن را سفارش دهید، ارسال کالا به تمام نقاط ایران و ارسال رایگان در تهران.


برای اطلاع از قیمت آجیل و یا خرید آجیل ارزان با ما در تماس باشید : 09127185245

قیمت روز آجیل قیمت بادام هندی | قیمت آجیل مخلوطقیمت آجیل 4 مغزقیمت آجیل شیرین | قیمت گردو | قیمت پسته در سال99  | خرید پسته تازه با پوستقیمت پسته اکبری اعلا | قیمت پسته صادراتی |قیمت روز پسته کیلویی  پسته احمدآقایی قیمت


برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.