کرم مرکبات | مبارزه با کرم برگخوار مرکبات
کرم مرکبات یک کرم فصل گرم است که جمعیت آن در ماه ژوئن افزایش می یابد و در اواخر ژوئیه و اوت به اوج می رسد و سپس به تدریج کاهش می یابد.

شرح آفت کرم مرکبات 

 در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس درباره کرم مرکبات | مبارزه با کرم برگخوار مرکبات مطالبی را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد ...با ما باشید...

کرم مرکبات کوچکتر از کرم های (عنکبوت) می باشد. این حرکت آهسته، صاف و کشیده است و در انتهای جلویی پهن تر است. رنگ آن از قرمز قهوه ای تا قرمز مایل سرخی است.

کرم مرکبات  یک کرم فصل گرم است که جمعیت آن در ماه ژوئن افزایش می یابد و در اواخر ژوئیه و اوت به اوج می رسد و سپس به تدریج کاهش می یابد.


آسیب

تغذیه کرم باعث خسارت ساقه خوشه ها و همچنین مغز می شود. تغذیه در ساقه باعث ایجاد قهوهای مایل به قرمز می شود که به تدریج به ناحیه خشک شدید و سیاه پوست تبدیل می شود که شبیه پوست زخمی است. این آسیب های تغذیه ای معمولا در قسمت داخلی یا پشتی دانه خوشه های هسته است. تحت فشار زیاد سنگین، ساقه ها و مغز شروع به خشک شدن می کنند. دانه آسیب دیده در درخت باقی می ماند و می تواند یک منبع زندگی در زمستان برای کرم نارنجی فراهم کند. بررسی ها وجود کرم مرکبات را نشان می دهد. آنها به راحتی در اطراف مناطق خشک شده و آسیب دیده ، مشاهده می شوند.

مدیریت

برای اینکه چه مدت درمان شود، هیچ دستورالعمل دقیق در دسترس نیست. جمعیت آفت می توانند در ابتدا کمتر آلوده شوند و در سال های بعد در باغ ها گسترده تر می شوند.


کنترل زیستی یا بیولوژیکی

کرم Phytoseiid predatory، Metaseiulus mcgregori، که در بسیاری از محصولات مختلف در سراسر کالیفرنیا رایج است، از کرم مرکبات تغذیه می کند. اعداد آن در ماه اوت شروع به افزایش می کنند و در همان زمان کرم مرکبات بالاترین سطح خود را به دست می آورند، اما تجربه نشان داده است که تعداد آنها برای کاهش جمعیت کرم مرکبات و کم کردن زیان های اقتصادی کافی نیست.


روش های ارگانیکی پذیرفته شده در باغ

اسپری های سولفوریک برای استفاده در یک باغ ارگونومیک قابل استفاده هستند.


نظارت و تصمیم به درمان

در طول رشد میوه ، خراشیده شدن میوه ها و تیره کردن ساقه ها را که ناشی از کرم مرکبات است، زیر نظر داشته باشید. قبل از برداشت، برای بررسی آسیب خوشه ها توسط کرم مرکبات، نظارت داشته باشید. اگر تشخیص داده شد، یک برنامه آفت کش را در نظر بگیرید. درمان را قبل از چروک شدن دانه ها شروع کنید.


خرید انواع آجیل و خشکبار ، میوه خشک ، چای و زعفران در فروشگاه اینترنتی اوناتس : 




















برچسب ها: کرم برگخوار مرکبات کرم مرکبات

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام