رژیم لاغری با بادام زمینی

رژیم لاغری با بادام زمینی

تاریخ انتشار : 1399/02/15 22:18:58
اگر می خواهید از شر وزن اضافی خود خلاص شوید و به وزن ایده آل برسید باید بدانید این کار نیاز به زمان دارد و در زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه نمی رسید. پیاده روی به صورت روزانه و رعایت رژیم غذایی بهترین گزینه برای کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام می باشد. آجیل و مغزهای خوراکی دارای مواد مغذی لازم برای بدن هستند و مصرف آجیل در رژیم غذایی و تناسب اندام کمک بسزایی می کند. یکی از مغزهای خوراکی خوشمزه که باید در رژیم لاغری خود قرار دهید، بادام زمینی است.

رژیم لاغری با بادام زمینی

اگر می خواهید از شر وزن اضافی خود خلاص شوید و به وزن ایده آل برسید باید بدانید این کار نیاز به زمان دارد و در زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه نمی رسید. پیاده روی به صورت روزانه و رعایت رژیم غذایی بهترین گزینه برای کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام می باشد. آجیل و مغزهای خوراکی ( گردو ، فندق ، پسته ، بادام هندی ، تخمه ) دارای مواد مغذی لازم  برای بدن هستند و مصرف آجیل در رژیم غذایی و تناسب اندام کمک بسزایی می کند. یکی از مغزهای خوراکی خوشمزه که باید در رژیم لاغری خود قرار دهید، بادام زمینی است.

بادام زمینی یکی از غذاهای پر انرژی محسوب می شود. براساس مطالعات صورت گرفته افرادی که آجیل و دانه هایی از جمله بادام زمینی مصرف می کنند، نمایه توده بدنی کمتری دارند. بادام زمینی منشا چربی مفید، پروتئین و فیبر می باشد که تنها با مصرف یک واحد آن، گرسنگی از بین رفته و احساس سری در مدت زمان طولانی به انسان دست می دهد. اگر چه این آجیل انرژی قابل توجهی دارد اما مدت زمان بیشتری سیرمان نگه می دارد و همین موجب عدم خوردن غذاهای اضافی و دریافت کالری زیادی می شود که در بلند مدت سبب کاهش وزن می گردد.

یکی از آجیل هایی که در ثابت قرار دادن وزن و کاهش آن تاثیر بسزایی دارد، بادم زمینی می باشد. برخلاف  چربی و کالری بالای آن در بالا رفتن وزن اثری ندارد. مصرف این آجیل به حفظ وزن کمک می کند، بادام زمینی با ایجاد سیری می تواند از مصرف غذاهای پرکالری در افراد جلوگیری کند. زمانی که بادام زمینی به اندازه کافی جویده نشود، ممکن است بخشی از آن بدون جذب شدن از طریق سیستم گوارش دفع شود. پروتئین بالای موجود در این آجیل و چربی اشباع شده ی آن انرژی زیادی تولید می کند. بادام زمینی دارای طعمی بسیار خوشمزه و نباید تاثیر فوق العاده ی آن را در کاهش وزن و لاغری نادیده گرفت.


سیری از خواص بادام زمینی برای لاغری

قرار دادن بادام زمینی در رژیم غذایی سبب می شود که همیشه احساس سیری کنید. در طول روز با مصرف چند عدد بادام زمینی به فاصله معین، در کنترل اشتهای کاذب بسیار موثر است. در این صورت با دریافت مواد مغذی لازم و احساس سیری، میل به خوردن تنقلات ناسالم و پرخوری به طور قابل توجهی کاهش می یابد. ازخواص بادم زمینی برای لاغری این است که فرد بدون احساس گرسنگی و پیامدهای آن می توان به تناسب اندام و وزن ایده آل رسید. بادام زمینی با شاخص گلوکز پایین سبب پایداری و ثبات قند خون می گردد.از خواص دیگر بادام زمینی می توان به فیبر بالای آن اشاره نمود که به هضم در دستگاه گوارش کمک می کند. فیبر موجود در بادام زمینی علاوه بر جذب چربی های زائد در رفع یبوست ناشی از رژیم های غذایی نیز بسیار تاثیر گذار است.


افزایش سوخت و ساز با بادام زمینی

با مصرف بادام زمینی به صورت روزانه می توان به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرد. با بالا رفتن سوخت و ساز سریع تر می توان به وزن آیده آل خود رسید. با افزایش سوخت و ساز بدن، سبب از بین رفتن انرژی بسیاری در بدن می شود و بدن برای تامین انرژی از چربی های ذخیره شده و انباشته بدن، استفاده می کند. اگر علاوه بر افزایش سوخت و ساز بدن به صورت منظم ورزش کنید، اثر چربی سوزی بیشتر می شود و می توانید در مدت زمان کوتاه تری وزن بیشتری را از دست دهید. مصرف روزانه 30 عدد بادام زمینی به همراه ورزش سبک می توانید به صورت چشم گیری وزن خود را کاهش دهید.

ارزش غذایی بالای بادام زمینی

بادام زمینی منبع غنی از مواد مغذی می باشد. این آجیل را می توان به شکل خام و فرآوری نشده میل کرد و فاقد هر گونه مواد نگهدارنده می باشد. همین علت سبب می شود که با مصرف بادام زمینی به عنوا یک میان وعده از ناراحتی های گوارشی حاصل از مصرف مواد غذایی ناسالم جلوگیری کنید. افرادی که می خواهند در رژیم غذایی خود از بادام زمینی استفاده کنند باید بدانند یک میان وعده عالی برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شود. اما با این حال باید به این نکته توجه نمایید که بیش از حد مجاز از آن مصرف نکنید. در کنار میوه ها و سبزیجات بهترین مکمل در رژیم های غذایی کم کالری می توان به بادام زمینی اشاره کرد.

فروش انواع آجیل و خشکبار در فروشگاه اینترنتی اوناتس













برچسب ها: رژیم لاغری بادام زمینی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام