روش های نگهداری حبوبات در دراز مدت

روش های نگهداری حبوبات در دراز مدت

تاریخ انتشار : 1399/04/22 20:59:24
روش های نگهداری حبوبات در دراز مدت : انواع حبوبات حاوی دانه های خوراکی همانند نخود، انواع لوبیا، لپه، عدس است. این دسته از مواد غذایی حاوی پروتئین بوده و نقش کلیدی در سلامت بدن دارند. اگر می خواهید در مدت زمان طولانی حبوبات را نگهداری نمایید توصیه می گردد مقاله زیر را مطالعه کنید

روش های نگهداری حبوبات در دراز مدت


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : انواع حبوبات حاوی دانه های خوراکی همانند نخود، انواع لوبیا، لپه، عدس است. این دسته از مواد غذایی حاوی پروتئین بوده و نقش کلیدی در سلامت بدن دارند. اگر می خواهید در مدت زمان طولانی حبوبات را نگهداری نمایید توصیه می گردد که ابتدا حبوبات را پاک کنید و ناخالصی هایی از قبل شن و سنگ ریزه را از آن ها جدا نمایید سپس با نمک فراوان ترکیب کرده و در جای خشک و خنگ نگهداری نمایید.

حبوبات را می توانید به صورت خام، نیم پز و یا پخته شده تا مدت زمان طولانی در فریزر نگهداری کرد. توصیه می گردد قبل از مصرف حبوبات و طبخ آن ها، ابتدا برای مدت زمانی آن ها را خیسانده تا بعد از مصرف موجب نفخ نشود. خیساندن موجب می گردد مواد ایجاد کننده نفخ از بین برود.

حبوبات را می توانید برای نگهداری بیشتر در تابه داغ کمی تفت دهید. این کار موجب می گردد حبوبات دچار آفت نشود و همچنین زودتر پخته شده و خوش مزه تر شود. توجه شود که حبوبات را حتما در جای خشک و خنک نگهداری شود. اگر به صورت معمول، مدت نگهداری حبوبات بر روی بسته آن قید شده باشد، قرار دادن حبوبات در محل های مرطوب، موجب رشد کپک ها بر روی حبوبات می شود.

روش های دیگر برای نگهداری حبوبات می توانید لا به لای حبوبات چند برگ درخت گردو  قرار دهید. حبوبات را با نمک فراوان ترکیب کنید و یا داخل فریزر نگهداری کنید.


ﻧﮕﻬﺪاری ﺣﺒﻮﺑﺎت در ﻇﺮف ﻫﺎی ﻣﺨﺼﻮص

برای نگهداری حبوبات در انبار باید آن را درون ظرف های مخصوص درب دار قرار دهید. مکان نگهداری باید خنک و خشک باشد.


برای شناسايی حبوبات آلوده اين دو روش را به کار ببرید

اگر حبوبات را به شکل بسته بندی شده خریداری می نمایید، بسته را در یک دست قرار دهید و با انگشت وسطی دست راست به آن بزنید، اگر حشره داشته باشد، به سمت بالا می آید و دیده می شود.

مقداری حبوبات را در آب قرار دهید. حبوبات سوراخ دار در بالای آب قرار می گیرد و شما آن ها را سوا نمایید. علاوه براین در اثر خیس کردن، حشرات موجود در دانه حبوبات، به روی آب می آیند که باید قبل از استفاده، آن ها را جدا نمایید.

روش پخت حبوبات

برای از بین بردن و کم کردن نفخ حبوبات باید آن را به مدت 12 ساعت در آب سرد خیس نمایید و آن وقت آن را تعویض نمایید و دور بریزید. به صورت جداگانه جبوبات خیس شده را بپزید و مصرف کنید. همچنین می توانید آن را با مواد خوراکی دیگر ترکیب کنید. همچنین مقدار زیادی از قندهای جذب نشدنی و مواد سمی که سبب نفخ می گردد، از حبوبات سوا می شوند. سوا کردن پوست حبوبات، موجب هضم آسان تر آن ها خواهد شد.


مطالعه کنیدمعرفی انواع حبوبات و خواص آنها


مدت زمان نگهداری حبوبات خشک در خانه چقدر است؟

اگر شرایط لازم برای نگهداری حبوبات مناسب باشد، تا 24 ماه می توانید آن ها را نگهداری کنید. در ضمن بیشتر هم می توان آن را نگهداری نمود ولی ممکن است که کهنه شوند. اگر چه تا این لحظه زمان مناسبی برای نگهداری حبوبات خشک تعریف نشده است، اما تجربه نشان می دهد که تا یک سال هیچ تغییری در آن ها دیده نمی شود، و کاملا تازه به نظر می رسند، و فقط مقداری رطوبت خود را از دست می دهند و وزن آن ها کمتر می شود.


مطالعه کنیدکدام یک از آجیل ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است؟


بهترین شرایط نگهداری حبوبات چیست؟

دشمن حبوبات برای نگهداری بلند مدت سه عوامل زیر می باشد.

گرمای زیاد

نور مستقیم آفتاب یا نور زیاد

رطوبت

در نتیجه باید شرایطی را ایجاد کنید که نور مستقیم داخل حبوبات قرار نگیرد و در مکان خشک و در جای نسبتا خنک نگهداری شود.


مطالعه کنیدخواص نبات | دلایل استفاده از نبات در طب سنتی


قیمت انواع  حبوبات در بازار

امروزه قیمت انواع حبوبات در بازار دارای نوساناتی می باشند و روز به روز قیمت ها بروز رسانی می شوند. برای مشاهده و اطلاع از قیمت  دقیق انواع حبوبات می تواند به سایت ما مراجعه نمایید. فروشگاه اینترنتی اوناتس انواع حبوبات با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد.

کاربران می توانند با اطمینان خاطر از کیفیت و تازگی محصولات ما اقدام به خرید نمایند. فروش محصولات ما به صورت اینترنتی می باشد و پرداخت هزینه به صورت آنلاین  است و فروشگاه ما به تمام نقاط کشور ارسال دارد .

خرید آنلاین حبوبات ، خرید آجیل و خشکبار، خرید دمنوش ، خرید زعفران ، خرید چای ،خرید برنج،  خرید آنلاین آجیل و خرید خرما در فروشگاه اینترنتی اوناتس

انواع حبوبات زیر را تنها با یک کلیک می توانید خریداری کنید

لوبیا قرمز 

لوبیا چیتی

عدس

ذرت خشک

جو پرک

گندم پوست کنده

زعفران نیم مثقالی استوانه ای

میوه خشک

گیاهان دارویی
















همچنین بخوانید:

خواص بادام درختی برای بیماری های قلبی
معرفی انواع حبوبات و خواص آنها
روش های نگهداری حبوبات در دراز مدت
5 خواص برنج ایرانی | خاصیت‎‌های برنج که از آن بی‎خبرید
۶ ترفند سرآشپزها برای پخت برنج یکدست مجلسی
برنج قهوه ای چیست؟ از خواص برنج قهوه ای چه می دانید؟
10 فاید چشمگیر باقلا برای سلامتی
آیا لوبیای سفید برای سلامتی مفید است؟ بررسی مواد مغذی و موارد دیگر

برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام