۶ ترفند سرآشپزها برای پخت برنج یکدست مجلسی
راز پخت برنج یکدست و خوشمزه چیست ؟ احتمالا از آن دسته افراد هستید که تمایل دارید طرز تهیه برنج آبکش مجلسی را بصورت حرفه ای یاد بگیرید در این مقاله از فروشگاه اوناتس مراحل پخت برنج را به شما آموزش خواهیم داد

۶ ترفند سرآشپزها برای پخت برنج یک دست رستورانی

برای آماده کردن برنج علاوه بر این که برنج هاشمی  خوش عطر و مزه را انتخاب می کنید، اندازه قابلمه هم را باید در نظر بگیرید. توجه کنید که باید اندازه قابلمه با مقدار برنج متناسب باشد. اگر قابلمه بزرگ باشد اندازه آب هم برای کته شدن برنج زیاد و برنج نیز شفته می شود. برنج را باید 2 الی 3 بار بشویید تا لعاب آن گرفته شود و در زمان پخت برنج به هم نچسبند، تا بعد از پخت کاملا سفید و خوشرنگ باشد. نمک را براساس مقدار برنج اضافه کنید. چرا که قرار نیست در زمان پخت برنج آبکشی شود نمک اضافه گرفته شود. اجازه دهید حدود 1 الی 2 ساعت برنج خیس بخورد.


طرز پخت برنج رستورانی

1 - در زمان انتخاب میزان برنج و خیساندن آن برای پختن، باید توجه کنید.

2 - مقدار آبی که برای پخت برنج استفاده می شود، بسیار مهم است.

 3 - زمان جوشاندن برنج بسیار مهم است، در صورتی که زمان جوشانده برنج زیاد باشد برنج شفته می شود و اگر زمان جوشاندن برنج کم باشد برنج سفت و نپخته است.

کافی است پیش از اضافه کردن نمک داخل برنج 2 الی 3 بار برنج را شست و شو دهید تا گرد و خاک آن از بین برود. برخی معتقدند که با شستشوی برنج مواد مقوی آن از بین می رود در صورتی که برنج تا زمانی که به مرحله پخت نرسد، مواد داخل آن نمی توانند خارج شوند.


مطالعه کنید : راهنمای خرید برنج | نکات مهم در تشخیص برنج مرغوب


وسایل و مواد مورد نیاز برای پخت برنج یک دست و خوشمزه

  • برنج به مقدار لازم
  • آبکش فلزی یا پلاستیکی
  • آب به اندازه کافی
  • نمک به مقدار لازم
  • کره یا روغن هر کدام به دلخواه و اختیاری است.
  • زمان سنج و یا هر ساعتی که دم دست باشد.


مطالعه کنید : 5 خواص برنج ایرانی | خاصیت‎‌های برنج که از آن بی‎خبرید


طرز تهیه برنج آبکش مجلسی 

1 - در زمان پخت برنج ایرانی انتخاب قابلمه بسیار مهم است. علاوه براین اندازه برنج خام باید مناسب با قابلمه مورد نظر باشد. چرا که برنج در زمان  پخت به دو برابر میزان خام خود می رسد، پس انتخاب قابلمه کوچک می تواند در زمان دم کشیدن برنج اثر منفی داشته باشد.

2 - بهتر است برنج را داخل آبکش قرار دهید و آن را چندین بار آبکشی نمایید تا گرد و خاک موجود در برنج از بین برود. سپس آن را داخل یک قابلمه قرار دهید، در ادامه آب را را درون قابلمه بریزید تا مواد اضافی که اغلب روی برنج شناور هستند را جدا کنید. برای این کار می توانید قابلمه برنج را داخل سینک بگذارید و کمی ظرف را کج کنید با باز کردن شیر آب مواد اضافی از روی آن سر ریز شوند.  در این مرحله توجه کنید اندازه آب مورد نیاز دو بند انگشت بیشتر از سطح برنج نباشد. ( اگر می خواهید برنج خود را به شکل کته آماده کنید، مقدار آب نباید از یک بند انگشت بیشتر باشد) در این مرحله می توانید نمک را به برنج اضافه کنید. آب برنج نباید کدر باشد، پس در آبکشی برنج توجه کنید.

3 - در این مرحله باید آبی که درون قابلمه برنج ریختید، 2 تا 3 ساعت زمان دهید تا برنج خیس شود، بعد از این مدت می توانید مقداری آب به آن بیفزایید چرا که باید برنج خوب جوش بخورد.

4 - برای پخت، برنج را روی شعله گاز قرار دهید تا برنج با حرارات بجوشد و در ظرف را باز بگذارید. برای پخت برنج باید اندازه آب یک بند انگشت روی آن را بگیرد.

5- زمانی که برنج به مرحله پخت رسید، اگر بخواهید برنج را آبکشی کنید باید صبر کنید تا برنج با جوشیدن، آب آن کاهش پیدا کند و به شکل کته درآید. برای برنج کته کافی است میزان آبی که داخل قابلمه می ریزید کمتر از دو بند انگشت باشد و گرنه همان ارتفاع دو بند انگشت کافی است.

6 - در این مرحله برنج پخته شده را داخل آبکش بریزید، سپس مقداری روغن کف قابلمه بریزید، اگر می خواهید برنج ته دیگ داشته باشد می توانید تکه نان و یا سیب زمینی کف قابلمه قرار دهید، سپس برنج را داخل قابلمه خالی کنید. در این مرحله زیر قابلمه  را روشن کنید. در مدت 30 الی 60 ثانیه شعله گاز را زیاد کنید تا جایی که صدای سرخ شدن برنج به گوش برسد. سپس شعله را کم کنید تا برنج به آرامی دم بکشد. می توانید از یک پارچه تمیز برای دم کشیدن برنج استفاده کنید.

فروش انواع برنج های درجه یک شمال با کیفیت برتر اعم از برنج هاشمی درجه یک گیلان ۱۰ کیلویی و برنج طارم 10 کیلویی در فروشگاه مواد غذایی اوناتس


مطالعه کنید :  خرید برنج ارزان اینترنتی | برنج ایرانی درجه یک شمال


مراحل خرید برنج شمال از فروشگاه اینترنتی اوناتس 

جهت خرید برنج هاشمی و یا خرید برنج طارم  ابتدا در سایت عضو شده ( عضویت در سایت ) و سپس محصول مورد نظر خود را داخل سبد خرید قرار دهید

برای اطلاع از قیمت برنج هاشمی فوق اعلا و قیمت برنج طارم محلی درجه یک  بصورت عمده  یا  جزئی با کارشناسان ما در تماس باشید.


تلفن تماس :09173318640


برچسب ها: برنج خواروبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام