5 خواص برنج ایرانی  | خاصیت‎‌های برنج که از آن بی‎خبرید
اگر تا به حال برنج را فقط بعنوان وعده غذایی اصلی استفاده می کردید و ازخواص شگفت انگیز برنج ایرانی غافل بودید ما در این مقاله به نکاتی از خواص بینظرش در سلامت جسمی و طب سنتی اشاره کرده ایم که شما را شگفت زده خواهد کرد..با ما باشید..

5 خواص برنج ایرانی  | خاصیت‎‌های برنج که از آن بی‎خبرید

یکی از بهترین و مرغوب ترین برنج های دنیا برنج ایرانی است که دارای عطر و طعمی بی نظیر می باشد. برنج دارای خواص بسیاری می باشد، به سبب مصرف برنج، غذاها دارای چربی اشباع کمتری است، چرا که با افزایش مقدار برنج و کاهش مصرف گوشت، به کم مصرف کردن چربی های اشباع کمک می کند. 

از فواید و خواص برنج ایرانی می توان به منشا کربوهیدرات بودن آن اشاره کرد که موجب تامین انرژی برای سوخت و ساز بدن است. علاوه براین فاقد کلسترول بودن برنج موجب شده تا بتواند بخش مهم و عمده ای از یک برنامه غذایی متعادل را تشکیل دهد. این ماده مغذی علاوه بر ویتامین B حاوی ویتامین های دیگری همانند ویتامین D، فیبر، کلسیم، تیامین، آهن و ریبوفلاوین است.

از دیگر خواص برنج ایرانی می توان به نشاسته مقاوم اشاره کرد، برنج از نشاسته مقاوم ساخته شده است که به صورت هضم نشده وارد روده می شود و کمک به رشد باکتری های مفید برای عملکرد عادی روده ها می کند. به این نکته توجه نمایید که خاصیت و ویتامین برنج تازه بیشتر از برنج کهنه است. یکی از عمده ترین مواد غذایی در اکثر کشورها برنج به شمار می رود که بیش از نیمی از جمعیت دنیا را سیر می کند.

خواص برنج ایرانی برای لاغری

براساس تحقیقات انجام شده، از خواص برنج برای کسانی که غلات را به صورت سبوس دار( بدون هیچ گونه فرآیندی روی آن انجام شده باشد) استفاده کنند، کاهش وزن و لاغری در این افراد آشکار است. پس برای لاغر شدن می توانید از برنج های قهوه ای استفاده نمایید، چرا که غذاهایی که حاوی شاخص گلیسمی کمی هستند، به نسبت به غذاهایی که اوی چربی کمی هستند، سبب کاهش وزن بیشتری می گردند.

علاوه براین احساس گرسنگی در افرادی که از غذاهایی که حاوی شاخص گلیسمی کمی می باشند مصرف می کنند، بسیار کمتر است. این غذاها شامل کربوهیدرات هایی می باشند که سریع جذب نمی شوند، از جمله برنج، نان گندم سیاه و دیگر غلات و دانه ها. برای کاهش وزن بهتر است برنج را با مقدار کمی نمک بپزید. نمک موجب افزایش اشتها می شود، اما نباید حذف شود. کاهش مصرف نمک در غذاها موجب کاهش بسیاری از بیماری ها می شود. از جمله کاهش: فشار خون، کلسترول و اندازه قلب و وزن. همچنین استفاده کم از نمک در غذاها موجب کاهش استفاده از داروهای درمانی می شود. توصیه می شود برای کاهش وزن با برنج، ورزش را فراموش نکنید.

هضم آسان

افرادی که دچار مشکلات دستگاه گوارشی یا هضم و جذب مواد غذایی هستند، ممکن است متخصصان تغذیه توصیه کنند از رژیم کم فیبر برای کاهش علائم بیماری خود استفاده نمایند.  از آنجایی که برنج سفید قسمت مهمی ار فیبر خود را از دست داده، ممکن است برای کسانی که به مشکلات دستگاه گوارشی ابتلا هستند گزینه مناسبی باشد. بنابراین افرادی که بعد از صرف غذا تجربه تهوع، ریفلاکس یا سوزش سردل دارند می توانند از این خاصیت برنج سفید بهره ببرند.

خواص برنج کته در بدنسازی

از آنجایی که برنج سفید سرشار از کربوهیدرات ها می باشد که موجب جذب سریع می وشد برای ورزشکارانی که به صورت حرفه ای ورزش را دنبال می کنند انتخابی بسیار مناسب است. ورزش شدید موجب شدت کاهش ذخایر قندی بدن می شود، بنابراین ورزشکاران به دنبال یک منبع غنی کربوهیدراتی برای جایگزینی سریع کربوهیدرات از بین رفته بعد از ورزش هستند.

سم زدایی بدن

از خواص برنج می توان به سم زدایی و افزایش ادرار اشاره کرد. شما می توانید از طریق پوسته برنج ادرار خود را افزایش دهید تا سموم بدن را خارج کنید. علاوه براین امروزه توسط کارشناسان ثابت شده است که از طریق پوسته برنج می توان دیسانتری ( اسهال همراه با خون) را درمان کند. افرادی که به این بیماری ابتلا هستند، می توانند با استفاده از پوسته برنج، بیماری خود را درمان کنند. با استفاده از برنج و پوسته آن می توان ادرار خود را افزایش دهند و چربی های اضافه بدن را از بین ببرند. کسانی که دچار چاقی یا چربی اضافه در خون هستند، می توانند از طریق پوسته برنج مشکل خود را حل کنند.

 

درمان بیماری روده تحریک پذیر

از آنجایی که برنج حاوی نشاسته می باشد، در نتیجه می تواند برای درمان بیماری روده موثر باشد. نشاسته موجود در برنج موجب رشد باکترهای مفید روده می گردد و حرکت روده را بسیار ساده می کند. با استفاده از نشاسته برنج روده ها حرکت بهتری دارند و بیماری روده تحریک پذیر را درمان می کند.

و اما برنج های زیادی در بازار موجود هست چه برنج ایرانی چه برنج خارجی که در زمان خرید برنج باید علاوه بر قیمت برنج به کیفیت و هم یکدست بودنشان هم توجه کرد.


مطالعه کنید : راهنمای خرید برنج | نکات مهم در تشخیص برنج مرغوب


فروشگاه اینترنتی اوناتس با داشتن متخصصانی زبده در خرید برنج از شمال از کیفیت محصولات خود آنقدر اطمینان دارند که در صورت نارضایتی مشتری وجه پرداختی را پس خواهند داد و این امتیازی هست که برای رضایت مشتری و احترام به سلیقه آنها درنظر گرفته است.


انواع برنج شمال در فروشگاه آنلاین اوناتس

خرید برنج طارم

خرید برنج هاشمی


برای اطلاع از قیمت برنج هاشمی سال ۹۹ و قیمت برنج طارم محلی درجه یک با ما تماس بگیرید


تلفن تماس : 09173318640

برچسب ها: برنج

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام