خواص نبات | دلایل  استفاده از نبات در طب سنتی
از خواص نبات این است که طبیعتی گرم دارد و مصرف آن برای درمان افراد سرد مزاج بسیار موثر است. نبات زعفرانی سبب تسکین درد معده و دردهای ناشی از گرفتگی ماهیچه ها می شود. و همچنین فواید بیشمار دیگری داردکه در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد

خواص نبات | دلایل  استفاده از نبات در طب سنتی


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : نبات برای سلامتی بسیار موثر است اما نباید در استفاده از آن زیاده روی نمایید.

در گذشته کسانی که به دلیل بالا رفتن سن به کم حواسی ابتلا می شدند، چای نبات و آب جوش نبات داغ پیشنهاد شده است. نبات بسیار مغذی، نشاط آور، ضد نفخ، ملین و مدر می باشد.

نبات طبیعتی گرم دارد و مصرف آن برای درمان افراد سرد مزاج بسیار موثر است. نبات زعفرانی سبب تسکین درد معده و دردهای ناشی از گرفتگی ماهیچه ها می شود. 

نبات به سبب دارا بودن ساکاروز سریع جذب بدن شده و به دلیل تقویت عضلات سبب بالا رفتن سوخت و ساز چربی ها و مواد پروتئینی در بدن می گردد و چنان چه یک قسمت کوچک از آن در دهان قرار داده و به مرور مکیده شود سرفه را قطع و خشونت صوت و سینه را رفع می کند.

افرادی که تکرر ادرار دارند یا مثانه آن ها تضعیف شده و به اصلاح به ضعف مثانه دچار شده اند، در روز مقداری نبات در دهان خود گذشته و کم کم آب نبات را بمکند، این روش در طب سنتی زیاد توصیه شده است.

نبات یکی از خوراکی های طبیعی که می تواند جایگزین داروهای سرماخوردگی شود چرا که دارای  خاصیت برای نرم کردن گلو و خروج خلط پشت سینه را دارد. در نتیجه سرفه را در افرادی که به سرما خوردگی ابتلا هستند را کاهش می دهد.


جلوگیری از جاری شدن آب دهان

از فواید و خواص نبات مانع از جاری شدن آب دهان می باشد. مخصوصا کسانی که زمان خواب آب دهان آن ها خارج می گردد؛ پیشنهاد می شود که این افراد نبات را در چای یا آب جوش و یا هر نوشیدنی گرم دیگری ترکیب کنند و از فواید بی شمار نبات لذت ببرند.


کاهش خستگی و خواب آلودگی با نبات

از دیگر خواص و فواید این خوراکی می توان به کاهش خواب آلودگی و خستگی اشاره کرد. یکی از راه های مهم برای از بین بردن خواب آلودگی در زمان رانندگی مصرف نبات می باشد به همین سبب رانندگانی که مخصوصا در شب رانندگی می کنند یک فنجان چای نبات را پیشنهاد می شود.


مطالعه کنید 7 خواص توت فرنگی خشک شده دردرمان و سلامتی


خواص نبات درتقویت حافظه

در گذشته برای افراد کهنسال که به بی حواسی ابتلا می شدند پیشنهاد می کردند که از این خوراکی استفاده نمایند. این خوراکی به سبب خواص و فواید بسیاری که دارد برای درمان کم حواسی و تقویت حافظه بسیار مفید و موثر می باشد.


فواید نبات برای کاهش درد

از فواید و خواص نبات می توان به کاهش درد اشاره کرد. این خوراکی باعث کاهش و التیام درد معده و علاوه براین، درد در اثر گرفتگی ماهیچه ها می گردد. همچنین نبات داغ برای کمردرد، تسکین درد پشت، رفع پا درد و بهبود دردهای ناحیه شکم بسیار موثر و مفید است و استفاده از آن به افرادی که دچار مشکلات فوق هستند، توصیه می گردد. از خواص دیگر این خوراکی می توان به در دسترس بودن این ماده دارویی بدن اشاره کرد.


مطالعه کنید : خواص تخم شربتی از لاغری تا کنترل دیابت!


خواص نبات در درمان اسهال

این خوراکی حاوی خاصیت ضد نفخ و دارای ملین بسیار بالایی می باشد و در قیاس با قند نیز طبیعت گرمی دارد. اگر نبات را در ظرفی روی حرارت بگذارید تبدیل به ماده ای قهوه ای مایل به مشکی می گردد که طعم و مزه تلخی دارد و دارویی فوق العاده مفید برای درمان اسهال به حساب می آید.


درمان افسردگی

خواص نبات در درمان افسردگی : نبات یکی از نشاط آورترین قندها و خوراکی ها که خاصیت آرام بخش دارد. هرخوراکی که به صورت طبیعی از طبعیت خارج می شود سبب ایجاد آرامش می گردد. در نتیجه می توان از این خوراکی به جای قرص های خواب، داروهای آرامش بخش و مسکن که به مرور زمان موجب اختلال در روند زندگی می گردند بهره مند شوید و از تاثیر خوب آن بر روی درمان افسردگی و بی خوابی اشاره کرد.

مطالعه کنید : تاثیر خوردن آجیل بر اسپرم


افزایش انرژی و نشاط 

براساس تحقیقات انجام شده بر روی نبات، مشخص شده که تکه های آن دارای خاصیت بسیاری از جمله ضد نفخ، ملین و نشاط آور و بسیار مغذی می باشد. همچنین از این خوراکی در زمان های گذشته برای درمان دل درد استفاده می کردند. این خوراکی برای کاهش خستگی های مفرط فکری و جسمی ناشی از فعالیت های جنسی بسیار مفید و تاثیر گذار است.


قیمت نبات در فروشگاه اینترنتی اوناتس

در فروشگاه اینترنتی اوناتس نبات را می توانید به صورت فله ای،نبات شاخه زعفرانی کوچک، نبات شاخه زعفرانی بزرگ  تهیه نمایید. برای مشاهده و اطلاع از قیمت نبات و قیمت آجیل و دیگر محصولات می توانید محصول مورد نظر خود را جستجو و با کلیک بر روی آن قیمت آن را مشاهده نمایید. برای خرید نبات با کیفیت و اصل می توانید با اطمینان خاطر از فروشگاه اینترنتی ما خریداری نمایید.

خرید آجیل و خشکبار، خرید چای ،خرید دمنوش ،خرید گیاهان دارویی ،  خرید زعفران ،خرید خرما ، خرید آنلاین آجیل و.... در فروشگاه اینترنتی اوناتس

محصولات زیر را تنها با یک کلیک سفارش دهید

خرید خرما زاهدی خشک

خرید زعفران نیم مثقالی استوانه ای

خرید تخم شربتی

خرید میوه خشک مخلوط

خرید زعفران یک مثقالی پاکتی

خرید دمنوش بهارنارنج


برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام