7 خواص توت فرنگی خشک شده دردرمان و سلامتی
7 خواص توت فرنگی خشک دردرمان و سلامتی : توت فرنگی خشک از سری خشکبار هایی است که کمتر مورد توجه قرار دارد اما اگه از خواص بی نظیراین میوه خشک در درمان بیماری ها مطلع باشید بدون شک در وعده های خود جا خواهید داد در ادامه این مطلب به خواص آن اشاره خواهیم داشت با ما باشید.

7 خواص توت فرنگی خشک دردرمان و سلامتی

یکی از خوشمزه ترین میوه ها توت فرنگی به حساب می آید. توت فرنگی غنی از انواع آنزیم ها، آنتی اکسیدان ها، پتاسیم، فیبر، ویتامین های B،  C، ید، آهن، منیزیم، سدیم، سیلیس می باشد. توت فرنگی خشک و تازه حاوی فواید و خواص یکسانی هستند که با این تفاوت که در این میوه خشک میزان آب و رطوبت به مقدار کم و ناچیزی است.

یکی از ظریف ترین میوه های خشک توت فرنگی است، این میوه خشک  مقوی، خنک، ادرار آور و تصفیه کنند خون می باشد. مصرف این میوه قبل از غذا اشتها آور است، مواد قندی موجود در این میوه خشک از نوع لولوز است که برای افرادی که بیماری قند دارند بسیار مناسب است.


خواص توت فرنگی و بیماری ‌های قلبی

در توت فرنگی موادی  به نام پلی فنول وجود دارد که می تواند مانع از فشار خون بالا شود، این ماده از تشکیل پلاکت در داخل رگ های خونی پیشگیری می کند. همچنین توت فرنگی حاوی مکانیزم های ضد التهابی است که خطر بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. فیبر و پتاسیم موجود در توت فرنگی به سلامت قلب کمک می کند. براساس مطالعات انجام شده افرادی که پتاسیم زیادی در طول روز مصرف می کردند تا 49 درصد ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند.


مطالعه کنید : خواص دارویی دمنوش گل گاو زبان


خواص توت فرنگی خشک شده  در پیشگیری از سکته

از آنجایی که توت فرنگی خشک سرشار از آنتی اکسیدان می باشد، آنتی اکسیدان های موجود در این میوه خشک کمک می کند مانع  از ایجاد لخته های خون می شود به همین سبب این ماده به کاهش خطر سکته کمک می کند.


خواص توت فرنگی خشک شده در کمک به بهبود دیابت

توت فرنگی خشک بدون مواد اضافه، یک میوه سالم و یک گزینه مناسب برای کسانی که ابتلا به دیابت می باشد. از آنجایی که مقدار قابل توجهی فیبر در انواع توت فرنگی های موجود است، به تنظیم قند خون و پایدار ماندن سطح آن در طول روز کمک می کند. فیبر موجود در این میوه خشک سبب افزایش احساس سیری می شود و به شما کمک می کند تا اشتهای کاذب خود را به خوبی مهر کنند. کاهش مصرف میان وعده و غذا در طول روز به مدیریت گلوکز کمک می کند و خطر افزایش قند خون را کاهش می دهد. فیبر موجود در توت فرنگی خشک سوخت ساز بدن را افزایش می دهد و سبب کالری سوزی بیشتری می شود.


مطالعه کنید : دیابتی ها چه میوه هایی بخورند ؟


خواص توت فرنگی خشک شده در درمان فشار خون

توت فرنگی خشک شده به سبب داشتن پتاسیم زیاد، به جبران اثرات سدیم در بدن می پردازد. توت فرنگی خشک شده به سبب داشتن فیبر یک سیر کننده است و به افراد کمک می کند تا در مصرف بیشتر پتاسیم در رژیم غذایی روزانه خود بهره مند شوند. پتاسیم مانع از بالا رفتن فشار خون می شود، این ماده به مقدار زیاد در توت فرنگی موجود است.

استفاده از نمک در غذاها سبب بالا رفتن فشار خون می گردد که می تواند این فشار خون را با پتاسیم کاهش دهد. عدم استفاده از پتاسیم نیز می تواند موجب بالا رفتن فشار خون می شود. بنابراین استفاده روزانه از مواردی که دارای پتاسیم هستند می تواند تا 20 درصد خطر مرگ و میر حاصل از بالا رفتن فشار خون را کم کند.


خواص توت فرنگی خشک شده در درمان یبوست

از دلایل بروز یبوست استفاده نکردن سبزیجات و میوه و در نتیجه خشکی روده می باشد. سبزیجات و میوه ها به سبب داشتن منابع بالای فیبر عمل دفع را راحت تر می کنند. مصرف مواد خوراکی همچون توت فرنگی، انگور، طالبی، هندوانه که از لحاظ میزان آب و فیبر زیاد هستند می تواند آبرسانی بدن و حفظ حرکات منظم و آسان روده کمک کند. فیبر برای کاهش یبوست و افزایش مدفوع لازم است.


خواص توت فرنگی خشک شده در سلامت دندان و سفیدی استخوان

از آنجایی که توت فرنگی خشک شده دارای اسید مالیک است و این ماده سبب تغییر رنگ دندان ها می شود، می توانید از توت فرنگی خشک شده همراه با ترکیب بکینگ پودر در آب خیس کنید و یک خمیر دندان گیاهی آماده کنید.همچنین پیشنهاد می شود بیش از حد معمول از این روش استفاده نکنید چون ممکن است به مینای دندان های خود صدمه وارد کنید.

 

مطالعه کنید : 9 دلیل استفاده از روغن فندق برای پوست شما


 مصرف توت فرنگی در بارداری

 از آنجایی که توت فرنگی خشک شده سرشار از فولات است، مصرف یک فنجان توت فرنگی خشک شده ، 10 درصد از نیاز مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. براساس تحقیقات تاثیر فولات بر روی بدن بسیار مفید است و مصرف فولات در دوران بارداری بسیار مهم است. فولات سبب پرورش و رشد کامل بدون نقص جنین و سیستم عصبی آن خواهد شد.


قیمت توت فرنگی خشک شده در فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس

قیمت توت فرنگی خشک شده با کیفیت بالا و همچنین دیگر میوه های خشک یا چیپس میوه را می توانید را در فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس مشاهده کنید. مشتریان می توانند تمام محصولات را از جمله
آجیل و خشکبار و گیاهان دارویی را از  سایت ما خریداری نمایند.


 خرید آنلاین آجیل ، خرید میوه خشک ارزان ، خرید زعفران ، خرید چای ، خرید آجیل و خشکبار ،  از فروشگاه اینترنتی اوناتس...تنها با یک کلیک محصولات زیر را از اوناتس خریداری کنید

خرید توت فرنگی خشک 

خرید کیوی خشک

خرید میوه خشک مخلوط

خرید موز خشک

خرید زعفران یک گرمی استوانه ای

خرید زعفران نیم مثقالی پاکتی

خرید چای سبز

خرید چیپس میوه مخلوط

خرید انجیر خشک 



برچسب ها: میوه خشک خشکبار آجیل

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام