خواص دارویی دمنوش گل گاو زبان

خواص دارویی دمنوش گل گاو زبان

تاریخ انتشار : 1399/03/29 23:21:44
یکی از دمنوش هایی که می توان به جای داروهای شیمیایی استفاده کرد، دمنوش گل گاو زبان است. این دمنوش دارای خاصیت دارویی بسیاری می باشد در این مقاله از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس درباره خواص گل گاو زبان توضیح خواهیم داد با ما باشید.

خواص گل گاو زبان | خواص دارویی دمنوش گل گاو زبان |  خواص دمنوش گل گاو زبان

خواص دارویی دمنوش گل گاو زبان  فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : گیاه دارویی  گل گاو زبان به شکل خودرو در میان کوه ها رشد می کند و امروزه به صورت صنعتی نیز کشت می شود. این گیاه دارای خواص دارویی بسیاری می باشد که اکثر خانواده ها آن را در باغچه های خود کشت می کنند.

گل گاو زبان به سبب دارا بودن مقادیر چشمگیری پتاسیم و کلسیم بسیار ادرار آور بوده و با تحریک کردن بدن، تبادلات سلولی را تنظیم می کند و سیستم اعصاب را آرام و برای درمان ناراحتی های اعصاب نیز به کار می رود.

یکی از دمنوش هایی که می توان به جای داروهای شیمیایی استفاده کرد، دمنوش گل گاو زبان است. این دمنوش دارای خاصیت دارویی بسیاری می باشد. یکی از موثرترین دمنوش ها، دمنوش گل گاو زبان است. از این گیاه دارویی در گذشته برای درمان بیماری های بسیاری مورد استفاده قرار می گرفت.


مطالعه کنید: 6 دانه فوق العاده سالم که باید بخورید


خواص ضد سرطانی

از آنجایی که دمنوش گل گاو زبان حاوی منیزیم می باشد، در نتیجه می تواند مانع از بروز بیماری سرطان شود. گل گاو زبان دارای مقدار بالایی از مواد آنتی اکسیدان و ضد التهاب است و برای درمان و مانع از سرطان مفید است. براساس تحقیقات صورت گرفته این گیاه می تواند از شدت بیماری سرطان پانگراس کم کند.


قاعدگی و پریود شدن

مصرف بیش از پنج روز به صورت منظم دمنوش گل گاو زبان، می تواند موجب پریود شدن زنان شود. همچنین بعد از گذشت  5 روز مصرف از آن در صورت نیاز، چند روز فاصله انداخته سپس دوباره استفاده کنید. دمنوش گل گاو زبان به سبب خاصیت ضد التهابی و ضد درد طبیعی برای درمان کمر درد و دل درد در زمان قاعدگی مفید است.


فشار خون و قلب

از آنجایی که دمنوش گل گاو زبان دارای مقدار بالایی آنتی اکسیدان می باشد، در نتیجه مصرف این دمنوش گردش خون را بهبود می بخشد، فشار خون بالا را درمان کرده و مانع از بروز و ابتلا به بیماری های قلبی  و عروقی می شود.


مطالعه کنید : خواص بادام درختی برای بیماری های قلبی


کاهش تب

مصرف این دمنوش برای درمان تب های دانه ای همچون مخملک، آبله مرغان و سرخک بسیار موثر است.


تصفیه‌ كننده خون

از دیگر خواص این دمنوش علاوه بر خاصیت تصفیه کننده خون به سبب داشتن آلکوالویید برای زنان باردار و کودکان ضرر دارد. این دمنوش نشاط انگیز و تسکین دهنده است که می تواند برای ایجاد آرامش از آن به جای چای و قهوه استفاده کنید.


دیابت و قند خون

براساس تحقیقات صورت گرفته دمنوش گل گاو زبان می تواند به کاهش قند خون در افرادی که به دیابت مبتلا هستند کمک کند.


مطالعه کنید: فواید و خطرات بادام زمینی برای مبتلایان به دیابت


سرما خوردگی و گلو درد و بیماری های تنفسی

از آنجایی که گیاه گل گاو زبان دارای مقدار زیادی  ویتامین C و فلاونوئید هایی است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. همچنین دارای خواص ضد درد بوده و به درمان سرما خوردگی و گلو درد کمک می کند. 

مصرف این دمنوش به همراه لیمو عمانی و عسل، در فص زمستان به سبب داشتن ویتامین C از سرما خوردگی جلوگیری می کند. همچنین برای درمان سرفه های مزمن، وقفه های تنفسی و آسم خفیف نیز بسیار موثر است. این دمنوش به سبب خواص خلط آور طبیعی که دارد می تواند به درمان آسم و برونشیت نیز کمک کند.

در طب سنتی برای کاهش تب بالا، نرم کننده سینه، رفع تنگی نفس و التیام دهنده گلو درد از دمنوش گل گاو زبان استفاده می کنند.


استرس، اضطراب و افسردگی

یکی از بهترین گیاهان دارویی برای تقویت اعصاب، گل گاو زبان می باشد و به سبب آرام بخش و نشاط انگیز طبیعی که دارد می تواند برای درمان اضطراب، افسردگی و استرس مورد استفاده قرار گیرد. براساس تحقیقات انجام شده دمنوش گل گاو زبان به سبب خواص آرام بخش طبیعی که دارد، می تواند بی خوابی شبانه را درمان کند. از چای گل گاو زبان برای درمان وسواس نیز می توان استفاده کرد.


تقویت کلیه‌ ها و تسکین درد ناشی از سنگ کلیه

از دیگر خواص دمنوش گل گاو زبان که می توان به آن اشاره کرد کاهش درد ناشی از سنگ کلیه است. از آنجایی که گل گاو زبان یک گیاهی ادرار آور است، در نتیجه برای دفع راحت تر سنگ مثانه می توان این دمنوش را مصرف کرد. به صورت کلی این دمنوش کلیه ها را تقویت و التهاب آن ها را درمان می کند و برای درمان بی اختیاری ادار موثر است.


تقویت اعصاب و روحیه

یکی از مهمترین خواص دمنوش گل گاو زبان، استحکام سیستم عصبی، برطرف کردن استرس و اضطراب می باشد. این دمنوش سبب از بین بردن غم و غصه می شود و افسردگی را کاهش می دهد. متخصصان طب سنتی از این دمنوش برای کمک به درمان افرادی که با خود حرف می زنند، استفاده می کنند.

خرید دمنوش گیاهی زیر از فروشگاه اینترنتی اوناتس


خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه آنلاین اوناتس


برچسب ها: گل گاو زبان دمنوش گل گاو زبان گیاهان دارویی دمنوش

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام