9 دلیل استفاده از روغن فندق برای پوست شما
روغن فندق مایعی است که توسط دستگاهی به نام پرس روی فندق تولید و معمولاً برای پخت و پز و سس سالاد استفاده می شود. این ماده همچنین برای مراقبت از مو و همچنین به عنوان روغن حامل روغنهای معطر یا ماساژ استفاده می شود.در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس درباره خواص روغن فندق برای پوست شما توضیح می دهیم با ما باشید.

روغن فندق چیست؟


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : روغن فندق مایعی است که توسط دستگاهی به نام پرس روی  فندق تولید و معمولاً برای پخت و پز و سس سالاد استفاده می شود. این ماده همچنین برای مراقبت از مو و همچنین به عنوان روغن حامل روغنهای معطر یا ماساژ استفاده می شود.

اما روغن فندق نیز می تواند به عنوان یک محصول مراقبت از پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد. روغن فندق حاوی ویتامین های تغذیه کننده پوست و اسیدهای چرب ضروری هستند که به محافظت از پوست در برابر آفتاب ، تقویت تولید کلاژن و موارد دیگر کمک می کنند.

این مطلب را تا آخر بخوانید تا درمورد تاثیر فندق بر پوست شما و افزودن دائمی آن برای مراقبت از پوست ، اطلاعات بیشتری کسب کنید.


1. برای پوست های حساس بی خطر است

در اکثر موارد روغن فندق برای افرادی که پوست حساس دارند بی خطر است. اگرچه جمع کننده است (بیشتر در مورد آن در زیر) ، تفاوت آن با ماده جمع کننده الکل که اغلب در راهرو مراقبت از پوست مشاهده می کنید متفاوت است.

مواد جمع کننده بر پایه الکل می توانند خشن باشند و باعث خشک شدن یا تحریک پوست شما شوند. روغن فندق یک ماده طبیعی بدون الکل است که معمولاً باعث تحریک نمی شود.


2. آبرسان است

محتوای بالای ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن فندق می تواند به افزایش منبع هیدراتاسیون قابل اعتماد در خارجی ترین لایه پوست کمک کند. ویتامین E با نگه داشتن مرطوب کننده پوست ، به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست نیز کمک می کند و باعث می شود که آن را محکم و نرم جلوه دهد.


3- مرطوب کننده است

اسیدهای چرب و ویتامین E روغن فندق نیز آن را به یک منبع مرطوب کننده مؤثر تبدیل می کنند. این مواد به ایجاد یک لایه روغن طبیعی کمک می کنند که به پوست شما کمک می کند آب را حفظ کرده و از خشک شدن آن جلوگیری کند.


4- می توان از آن به عنوان قابض یا جمع کننده استفاده کرد

روغن فندق حاوی تانن ها است که آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند. تانن های موجود در روغن فندق آن را به یک منبع قابض یا جمع کننده تبدیل می کنند که می تواند به پوست های روغنی خشک ، پاکسازی و کوچک شدن منافذ کمک کرده و باکتری ها را از بین ببرد.


5- به افزایش تولید کلاژن کمک می کند

کلاژن یک پروتئین اساسی است که استخوان ها ، اندام ها و تاندون های شما را در کنار هم قرار می دهد. به پوست ، ساختار و خاصیت ارتجاعی می بخشد. پوست ما با افزایش سن ، کلاژن کمتری تولید می کند ، اما ویتامین E می تواند کمک کند و کلاژن را با کاهش آنزیمی که منبع اطمینان کلاژن را از بین می برد ، تولید می کند.


6. به کاهش ظاهر زخم ها کمک می کند

استفاده از محصولات پر ویتامین E روی پوست شما ممکن است به کاهش ظاهر زخم ها کمک کند ، اما تحقیقات هنوز در این رابطه ادامه دارد.

در یک مطالعه ، کودکانی که زخم های جراحی دارند و روزانه سه بار ویتامین E را روی پوست خود قرار داده اند ، دچار خلوئید (بافت زخم اضافی) بیش از زخم های خود نشدند.

با این حال ، یک مطالعه دیگر نشان داد که ویتامین E نتیجه بهتری نسبت به پماد مبتنی بر روغن ندارد. یک سوم افرادی که از ویتامین E استفاده کرده بودند ، همچنین یک بثور خارش به نام درماتیت تماسی ایجاد کردند.


7. ممکن است به کاهش ظاهر خطوط ریز کمک کند

ویتامین E موجود در روغن فندق نیز ممکن است به کاهش ظهور خطوط ریز کمک کند.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان مهم برای مراقبت از پوست است زیرا به یکدست شدن پوست کمک می کند و همچنین به لایه بیرونی پوست کمک می کند آب و رطوبت خود را حفظ کند.

با این حال ، برخی از منابع معتبر تحقیقات نشان می دهد که محصولات با ویتامین E و C در مبارزه با علائم پیری مؤثرتر از محصولاتی هستند که تنها ویتامین E دارند. فندق حاوی ویتامین C نیست.

تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب ، مانند آنهایی که در روغن فندق وجود دارند ، می توانند به کاهش ظهور خطوط ریز یا چین و چروک ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب نیز کمک کنند.


8- به محافظت در برابر آفتاب کمک می کند

نور خورشید رادیکالهای آزاد ایجاد می کند ، که به سلول های شما آسیب می رسانند و منجر به علائم پیری در پوست شما می شوند. ویتامین E با خنثی کردن رادیکالهای آزاد و محافظت از غشاهای سلولی در برابر آفتاب در محافظت از بدن شما کمک می کند.


9. به کاهش فشار خون کمک می کند

هایپرپیگمانتاسیون شرایطی است که باعث تیرگی پوست می شود. این می تواند روی نواحی کوچک یا بزرگ پوست شما تأثیر بگذارد.


افزایش فشار خون می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود ، از جمله:

  • آکنه
  • آسیب آفتاب
  • بارداری
  • مصرف قرص های ضد بارداری خاص
  • صدمات به پوست

روغن فندق سرشار از ویتامین E است و شواهد تجربی نشان می دهد که ویتامین E می تواند باعث افزایش فشار خون شود. با این وجود ، تحقیقات بیشتری لازم است تا واقعاً اثربخشی آن مشخص شود.


مطالعه کنید : 10 خواص بی نظیر مغز فندق | خواص فندق


نحوه استفاده از روغن فندق

می توانید روغن فندق را به تنهایی روی پوست خود بمالید و یا آن را با روغنهای دیگر ترکیب کنید. در صورت تهیه لوسیون یا کرم خود می توانید از آن به عنوان پایه نیز استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از انجام یک برنامه کامل ، تست پوستی انجام دهید. برای انجام این:

مقدار روغنی به اندازه ریمل را داخل قسمت جلوی ساعد خود بمالید.

منطقه را با بانداژ بپوشانید و 24 ساعت صبر کنید.

در صورت تحریک ، ساعد خود را کاملاً بشویید و دوباره از روغن استفاده نکنید. اگر تحریک شدید است ، با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر در طی 24 ساعت متوجه هیچگونه التهاب یا سوزش نشوید ، روغن فندق برای شما مناسب است که در جای دیگر استفاده کنید.

هنگامی که روغن ،تست شما را پشت سر گذاشت ، می توانید آن را اعمال کنید:

صورت و یا قسمت دیگری از پوست خود را با یک دستمال مرطوب و گرم حدود 20 ثانیه بپوشانید.

دستمال را بشویید و حدود 1/2 قاشق چایخوری روغن فندق را درون پوست خود ماساژ دهید. در صورت تمایل می توانید کم و بیش از آن استفاده کنید.

بگذارید روغن به مدت 30 ثانیه بنشیند.

از یک دستمال گرم و مرطوب استفاده کنید تا آن را به آرامی پاک کنید.

این فرایند صورت شما را تمیز می کند و همچنین بیشتر انواع آرایش را از بین می برد. شما می توانید از روغن فندق مانند هر نوع پاک کننده دیگر ، صبح یا شب  استفاده کنید. اگر شب استفاده می کنید ، قبل از قرار دادن هر نوع کرم شب از روغن استفاده کنید.

برای اکثر مردم ،مصرف روزانه روغن فندق  بی خطر است. با این حال ، ادامه را بخوانید تا در مورد خطرات احتمالی و عوارض جانبی بیشتر بدانید.


عوارض جانبی و خطرات احتمالی

تحقیقات در مورد عوارض جانبی احتمالی و خطرات استفاده از روغن فندق برای مراقبت از پوست محدود است.

دانشکده آلرژی ، آسم و ایمونولوژی آمریکا توصیه می کند افرادی که به آجیل درخت حساسیت دارند (مانند فندق) از روغن های آجیل و خشکبار یا هر نوع محصول حاوی آنها خودداری کنند.

حتی اگر به آجیل درخت حساسیت ندارید ، ایده خوبی است که قبل از استفاده از روغن فندق ، یک واکنش آلرژیک را بررسی کنید. یک روش آسان برای انجام این کار همانطور که در بالا توضیح داده شده است با تست بانداژ روی پوست شما است.

روغن فندق سرشار از ویتامین E است که برای اکثر افراد بی خطر است. با این وجود ، مصرف زیاد آن از طریق رژیم غذایی ، مکمل ها یا استفاده از آن بر روی پوست شما می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

ویتامین E بیش از حد می تواند باعث موارد زیر شود:

  • خستگی
  • ضعف
  • حالت تهوع
  • تاری دید
  • گاز
  • اسهال

اگر نگران دریافت ویتامین E خود هستید ، قبل از شروع استفاده از روغن فندق با پزشک خود مشورت کنید.

اگر داروی ضد خون دهانی را مصرف می کنید ، قبل از استفاده نیز باید با پزشک خود صحبت کنید. مصرف بیش از حد ویتامین E می تواند اثرات دارو را افزایش دهد ، در نهایت منجر به خونریزی بیشتر و زمان لخته شدن طولانی تر شود.


نکته آخر

استفاده از روغن فندق روی پوست شما می تواند مزایای بسیاری ، از صاف کردن و آبرسانی پوست شما تا محافظت در برابر آفتاب داشته باشد.

روغن فندق عموماً ملایم و بی خطر تلقی می شود ، اما اگر نگران خطرات سلامتی هستید ، قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.


خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه اینترنتی اوناتس :














منبع: www.healthline.com
برچسب ها: فندق خواص فندق آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام