10 خواص  بی نظیر مغز فندق | خواص فندق

10 خواص بی نظیر مغز فندق | خواص فندق

تاریخ انتشار : 1399/02/21 13:33:18
یکی از انواع آجیل ها، آجیل فندق می باشد. و یکی از خوراکی های خوشمزه محسوب می شود، همچنین دارای خواص به شکل های مختلفی همانند بوداده ، خام و یا به صورت پودر در شیرینی ها و غذاهای گوناگون به کار برده می شود. این آجیل مانند سایر آجیل ها و دانه ها دارای خواص بسیاری می باشد. فندوق منشا مواد مغذی و پروتئین ها می باشد. چربی ها، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در این دانه یافت می شود.

10 خواص  بی نظیر مغز فندق | خواص فندق

یکی از انواع آجیل  و خشکبار، آجیل فندوق می باشد. و یکی از خوراکی های خوشمزه محسوب می شود، همچنین دارای خواص به شکل های مختلفی همانند بوداده ، خام و یا به صورت پودر در شیرینی ها و غذاهای گوناگون به کار برده می شود.

این آجیل مانند سایر آجیل ها و دانه ها دارای خواص بسیاری می باشد. فندق منشا مواد مغذی و پروتئین ها می باشد. چربی ها، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در این دانه یافت می شود. 


1 - بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن

یک ویتامین ضروری برای کارکرد مناسب اسید های آمینه در بدن ویتامین B6 می باشد. اسیدهای موجود در فندق نقش کلیدی در تنظیم کردن و حفظ سیستم عصبی را دارند. ویتامین B6 موجود در این آجیل مانع از سنتز غلاف میلین می گردد و برای عملکرد صحیح سیستم عصبی لازم است.

این ویتامین نیز برای تولید مناسب انتقال دهنده های عصبی از جمله ملاتونین، سروتونین و اپی نفرین لازم است.


2 - سرشار از مواد مغذی است

از خواص فندق می توان به مواد مغذی موجود در آن اشاره کرد. مواد مغذی موجود در فندوق دارای کالری بالایی می باشد، ولی منشا مواد مفید و چربی های سالم هستند. علاوه بر مواد مغذی فندق شامل مقدار زیادی فولات، زینک (روی)، فسفر، ویتامین B6 و پتاسیم می باشد.

  از دیگر خواص فندق می توان به چربی های تک اشباع نشده و چربی های چندتایی غیر اشباع، اسیدهای چرب امگا 6 و 9 اشاره نمود. همچنین این آجیل حاوی فتیک اسید نیز هست که این ماده مانع از جذب مواد معدنی، نظیر آهن و روی می باشد.


3 - لاغری و کاهش وزن

از آنجایی که فندق دارای مقدار زیادی تیامین است به همین سبب متابولیسم بدن را بالا می برد و موجب لاغری و کاهش وزن می گردد.

همچنین وجود منگنز موجود در فندق با بهبود آنزیم های گوارشی برای کاهش وزن در افراد چاق بسیار موثر است. مقدار فیبر موجود در این آجیل سبب کاهش اشتها و از پر خوری جلوگیری می کند و به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.


4 - کاهش فشار خون

مصرف فندق می تواند در کنترل فشار خون موثر باشد. مغز این آجیل دارای چربی های سالمی می باشد.

پتاسیم موجود در این آجیل سبب کاهش فشار خون شده و ابتلا به  بیمارهایی نظیر سکته قلبی را کاهش می دهد. توصیه می شود از مصرف زیاد این آجیل به شدت خودداری کنید زیرا سبب بالا رفتن فشار خون می گردد.


5 - پیشگیری از سرطان

از آنجایی که فندق منبع آلفا توکوفول می باشد که برای پیشگیری از سرطان مثانه موثر است. همان طور که می دانید این آجیل حاوی مقدار زیادی منگنز می باشد که این عنصر مانع بروز سرطان های مختلفی می شود.


6 - دیابت و قند خون

براساس تحقیقات صورت گرفته مصرف این آجیل عدم تحمل گلوکز را بهبود می دهد. همچنین میزان بالای منیزیم موجود در این آجیل می تواند به کاهش فشار خون کمک نموده و خطر مبتلا شدن به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. فنوق دارای مقدار زیادی چربی مفید برای بدن می باشد که می تواند کلسترول بالای خون را در افراد دیابتی را کاهش دهد.


7  - تقویت و سلامت قلب

از آنجایی که فندق حاوی چربی های غیر اشباع است و کلسترول آن صفر می باشد. چربی های غیر اشباع موجود در این آجیل سبب افزایش کلسترول خوب می شود. منیزیم موجو در این آجیل سبب تنظیم میزان کلسیم بدن شما می شود، کنترل شدن کلسیم موجب سلامت قلب شما می گردد.

مواد مغذی شامل فیبر، فولات، ویتامینE، پتاسیم، چربی را به بدن اضافه می کند. همچنین مصرف مداوم این آجیل سبب افزایش چربی های سالم، پلاسمای سالم  و کاهش خطر ابتلا به بیماری های عروقی و قلبی در مردانی که دارای کلسترول خون بالایی هستند در ارتباط است.


8 - سلامت و تقویت استخوان ها

از آنجایی که فندق دارای منگنز می باشد برای رشد استخوان ها بسیار مفید و موثر است. این مغز خوشمزه به عنوان یک میان وعده عالی برای زنان محسوب می شود و از پوکی استخوان نیز جلوگیری می کند.


9 - درمان استرس و افسردگی

اسید آلفا لینولنیک و اسیدهای چرب امگا 3 به همراه ویتامین های گروه B  موجود در فندق موجب می شود که از استرس و اضطراب و افسردگی جلوگیری شود. عناصر موجود در این آجیل سبب بهبود حافظه می شود و مشکلات روحی را از انسان دور می کند.


10 - سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان های موجود در فندق مواد شیمیایی مضر را در بدن به اسم رادیکال های آزاد خنثی می کند.

رایدکال های آزاد به ساختار های سلولی و حتی DNA می توانند آسیب برسانند. محتوای اسید اولئیک موجود در این آجیل می تواند از غشاهای سلولی در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کند.


فروشگاه اینترنتی اوناتس عرضه کننده انواع آجیل و خشکبار، چای، زعفران، میوه خشک ،دمنوش و.....


  شما همراهان عزیز می توانید هر کدام از محصولات زیر را انتخاب کرده و به سبد خرید خود اضافه کنید ...ارسال در سریع ترین زمان به تمام نقاط ایران

تعدادی از محصولات ما :






























برچسب ها: فندق خواص فندق آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام