دیابتی ها چه میوه هایی بخورند ؟

دیابتی ها چه میوه هایی بخورند ؟

تاریخ انتشار : 1398/12/11 13:13:43
بیشتر میوه های کامل دارای GI پایین تا متوسط ​​هستند. بسیاری از میوه ها همچنین دارای ویتامین های A و C و همچنین فیبر هستند.

دیابتی ها چه میوه هایی بخورند ؟ 

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس :  بدن ما به کربوهیدرات ها احتیاج دارد زیرا آنها به سلول ها انرژی می دهند. اما برای اینکه بدن بتواند از آن برای انرژی استفاده کند ، به انسولین احتیاج داریم.

وقتی بدن ما انسولین تولید نمی کند یا قادر به استفاده از آن نیست یا به اندازه کافی از آن درست استفاده نمی کند (دیابت نوع 2) ، ما در معرض خطر قند خون بالا هستیم. مقادیر زیاد می تواند منجر به عوارض مزمن مانند آسیب عصبی ، چشم یا کلیه شود.


شاخص گلیسمی چیست؟

شاخص گلیسمی (GI) به شما می گوید که چگونه سریع غذاهای حاوی کربوهیدرات ها هنگام غذا خوردن  قند خون را تحت تأثیر می گذارند. طبق انجمن دیابت آمریکا (ADA) ، نمرات GI به این ترتیب رتبه بندی می شوند:

  • کم: 55 یا پایین تر
  • متوسط: 56 تا 69
  • بالا: 70 و بالاتر

هرچه نمره GI پایین تر باشد ، با سرعت آهسته تر قند خون افزایش می یابد ، که می تواند به بدن کمک کند تا تغییرات بعد از غذا را بهتر مدیریت کند.

بیشتر میوه های کامل دارای GI پایین تا متوسط ​​هستند. بسیاری از میوه ها همچنین دارای ویتامین های A و C و همچنین فیبر هستند.

یک ارزیابی مفیدتر از اثر قند مواد غذایی و خون ،بار گلیسمی (GL) است که دارای دسته بندی غذایی، کم ، متوسط ​​و زیاد است. این محاسبه GI را در نظر می گیرد ، به علاوه گرم کربوهیدرات ها در هر وعده غذایی.

اگرچه هر فردی که مبتلا به دیابت است ، به مقدار کربوهیدرات به صورت متفاوت پاسخ می دهد  ، اما GL هنگام مصرف غذای خاص ، تأثیر واقعی را بهتر تخمین می زند.

برای محاسبه GL خود ، از این معادله استفاده کنید: GL برابر با GI است ، ضرب در گرم کربوهیدرات ها ، تقسیم بر 100.

  • کم: 0 تا 10
  • متوسط: 11 تا 19
  • بالا: 20 و بالاتر


مطالعه کنیدنکات مهم در رابطه با خرید خرما


1. گیلاس

نمره GI: 20
نمره GL: 6

گیلاس سرشار از پتاسیم و مملو از آنتی اکسیدان ها است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. از آنجا که آلبالوها دارای فصل رشد کوتاهی هستند ، تازه استفاده کردن آنها دشوار است. با این حال ، گیلاس های ترش کنسرو شده ، که دارای نمره GI 41 و GL 6 هستند ، تا زمانی که با شکر خیلی همراه نشوند ، جایگزین خوبی هستند.


2. گریپ فروت

امتیاز GI: 25
نمره GL: 3

گریپ فروت بیش از 100 درصد از ویتامین C روزانه شما را تامین می کند. چیزی که باید مراقب آن باشید: گریپ فروت روی عملکرد تعدادی از داروهای تجربی تأثیر می گذارد.

در صورت مصرف داروهای تجویزی ، در مورد خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت با پزشک خود مشورت کنید.

 

3. زردآلو خشک

امتیاز GI: 32
نمره GL: 9

زردآلوها به راحتی له می شوند ، بنابراین گاهی اوقات نمی توانید بهترین زردآلوهای تازه را پیدا کنید. آنها در حالی که هنوز سبز هستند برای جلوگیری از له شدگی چیده می شوند  .

زردآلو خشک وقتی به مقدار کم خورده می شود جایگزین خوبی است. از آنجا که آنها خشک شده اند ، میزان کربوهیدرات های ارائه شده آنها از کل میوه بیشتر است. آنها یک چهارم از نیاز روزانه مس را دارند و دارای ویتامین های A و E زیاد هستند .


مطالعه کنید خواص میوه خشک برای کودکان


4. گلابی

نمره GI: 38
نمره GL: 4

از شیرینی غنی و لطیف گلابی ، چه تازه و چه برشته شده لذت ببرید. آنها با مواد مغذی زیاد سلامتی برخوردار هستند و بیش از 20 درصد از توصیه های روزانه فیبر دریافتی شما را تأمین می کنند.


5. سیب

نمره GI: 39
نمره GL: 5

یک دلیل وجود دارد که سیب یکی از میوه های مورد علاقه آمریکایی ها است.  یک سیب شیرین با پوست آن تقریبا 20 درصد از نیاز روزانه فیبر شما را تأمین می کند. سیب به تغذیه باکتری های روده سالم شما کمک می کند!


6. پرتقال

نمره GI: 40
نمره GL: 5

پرتقال ویتامین C شما را تقویت می کند. فیبر سالم زیادی نیز در پرتقال وجود دارد. پرتقال های خونی را در این دستور العمل برای رنگ روشن و طعم جدید جایگزین کنید.


7. آلو

نمره GI: 40
نمره GL: 2 (نمره GL برای آلوها 9 است)

آلو نیز به راحتی له می شود ، و باعث می شود تا آلوهای سفت به بازار روانه شود. شما می توانید از خواص تغذیه ای آلو در حالت خشک شده آنها به عنوان آلو لذت ببرید ، اما در اندازه آن باید مراقب باشید. میوه های خشک شده آب را از بین می برند و بنابراین کربوهیدرات های بیشتری دارند. آلوهای تازه دارای نمره GL 2 هستند ، در حالی که آلوها دارای GL 9 هستند.


مطالعه کنید :  فواید و خطرات بادام زمینی برای مبتلایان به دیابت


8. توت فرنگی

امتیاز GI: 41
نمره GL: 3

واقعیت جالب: یک فنجان توت فرنگی ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارد! انواع زیادی توت فرنگی وجود دارد که خودتان می توانید در ماههای گرم رشد دهید. از آنها به عنوان منبع ویتامین C ، فیبر و آنتی اکسیدان به صورت خام لذت ببرید. همچنین می توانید آنها را در اسموتی مبتنی بر سویا امتحان کنید.

حتی خبرهای خوب دیگری نیز وجود دارد: انواع توت ها نیز دارای گلیسمی کم هستند! از تمشک ، تمشک و توت سیاه لذت ببرید ، که همه آنها با 3s و 4s در رتبه پایین قرار دارند.


9. هلو

امتیاز GI: 42
نمره GL: 5

هلو متوسط ​​فقط 68 کالری دارد و دارای 10 ویتامین مختلف از جمله A و C می باشد. علاوه بر این برای اسموتی ها ، چه ترکیب آنها با زغال اخته و انبه باشد ، عالی هستند.


10. انگور

نمره GI: 53
نمره GL: 5

انگور مانند سایر میوه هایی که پوست زیادی در آن می خورید ، فیبر سالم را تأمین می کند. انگور همچنین منبع خوبی از ویتامین B-6 است که از عملکرد مغز و هورمونهای خلقی پشتیبانی می کند.

به یاد داشته باشید که نمرات GI و GL راهنماهای کلی برای کمک به شما در انتخاب غذاها هستند. بررسی قند خون خود با استفاده از گلوکومتر بعد از میان وعده ها و وعده های غذایی هنوز فردی ترین روش برای شناسایی بهترین غذاها برای سلامتی و قند خون شماست.


خرید میوه خشک ، خرید آجیل و خشکبار در فروشگاه اینترنتی اوناتس











منبع: www.healthline.com
برچسب ها: میوه قند خون دیابت شاخص گلیسمی گیلاس آلو انگور زردآلو گلابی سیب گریب فروت پرتقال توت فرنگی هلو دیابت نوع 2

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام