نکات مهم در رابطه با خرید خرما

نکات مهم در رابطه با خرید خرما

تاریخ انتشار : 1399/03/26 17:57:48
در زمان خرید خرما بسیاری از افراد تنها کیفیت آن را در نظر می گیرند اما تنها این مورد کافی نیست.ما در ایم مقاله از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس می خواهیم راهنمای خرید خرما را برایتان شرح دهیم با ما باشید.

نکات مهم در رابطه با خرید خرما

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : نکته مهمی که در رابطه با خرید آن باید بدانید این است که برای تشخیص این که خرما به صورت تازه نباید به چروک بودن یا نبودن آن توجه کنید. یکسری از انواع خرما در همان ابتدا و به صورت طبیعی روی سطح آن چروک هایی وجود دارد.

اگر خرمایی را باز نمودید و دیدید که خرما حالت شکرک زدگی دارد، آن را مصرف نکنید چرا که به معنای کهنگی و ماندگی خرما است. اگر میخواهید حجم زیادی خرما را خریداری کنید، بهتر است خرماهای خشک و یا نیمه خشک را انتخاب کنید. در این صورت این خرماها راحت تر نگهداری می شوند و ماندگاری بیشتری نسبت به خرماهای تر و مرطوب دارند.

در زمان خرید خرما بسیاری از افراد تنها کیفیت آن را در نظر می گیرند اما تنها این مورد کافی نیست. در زمان خرید باید به نشان های استاندارد روی بسته بندی خرما توجه کنید چرا که نشان استاندارد برای سلامت خرما ضروری است.

حتما به نوع بسته بندی نیز توجه کنید چرا که بسته بندی خرما باید براساس اصول استاندارد باشد، جنس بسته بندی باید مناسب باشد، در بسته بندی ها نباید هیچ گونه حشره و گیاه باشد. همچنین بسته بندی نباید ضربه خورده یا شکسته باشد.

نکته دیگر در رابطه با خرید خرما رنگ آن است، هر کدام از خرماها یک رنگ مشخص دارد که مشخص می کند که خرما رسیده است. گرچه باید به این نکته توجه کنید که خرما رنگ های متعددی را تا مرحله رسیدن تجربه می کنند ولی در نهایت به یک رنگ خاص در میاید. بهتر است در هنگام خرید رنگ اصلی خرما را در ذهن داشته باشید. در زمان خرید نیز باید از یک مراکز معتبر خریداری کنید.


راهنمای خرید خرما

انواع متعدد خرما دارای ویتامین B6 است. اگر این میوه مقوی را با قند  شکر معمولی جایگزین کنید، در این صورت قند مفیدتری را وارد بدن خواهید کرد. از آنجایی که قند خرما طبیعی است بدین ترتیب ضرر کمتری نسبت به قند و شکر سفید دارد اما باید در مصرف آن باید حد تعادل را رعایت کنید.

اگر به فکر خرید حرفه ای هستید، هنگام خرید خرما به رنگ آن توجه کنید. هر نوع خرما رنگ مخصوص خود را دارد، برای همین بهتر است هم نوع خرما را بشناسید و هم نوع خرما زمانی که می رسد باید چه رنگی داشته باشد.


خرمای پیارم

خرما پیارم : این خرما دارای رنگ قهوه ای تیره و ظاهری شکلاتی دارد.


خرمای استعمران

خرما استعمران : از ویژگی های بارز این نوع خرما پوست ضخیم آن است.


خرمای شاهانی

خرما شاهانی : این نوع خرما دارای بافت نرم و مرطوبی می باشد و برای تهیه شیره خرما از آن استفاده می شود.


خرمای مضافتی

خرمای مضافتی : رنگ این خرما سیاه و دارای طعم عالی می باشد.


خرمای زاهدی

خرما زاهدی :  این نوع خرما دارای رنگ طلایی و پوست ضخیمی دارد.


خرمای کبکاب

خرما کبکاب : رنگ این خرما قهوه ای تیره و پر شیره است.


خرما ربی

خرما ربی : دارای ظاهری چروکیده و قدی کشیده است.


خرمای برهی

خرما برهی : به رنگ قهوه ای مایل به قرمز است.


خرمای آل مهتری

خرما آل مهتری : به رنگ زرد است و دارای ظاهری کشیده است.


خرمای خضراوی

خرما خضراوی : به رنگ قهوه ای کم رنگ است.


خرمای شکر

خرما شکر : رنگ این خرما در زمان مختلف رسیدن به ترتیب سبز مایل به زرد و قهوه ای است.


مطالعه کنید :  انواع خرما ی صادراتی ایران


در بررسی بسته بندی خرما باید به چه نکاتی توجه کرد؟

متاسفانه در کشور ما به بسته بندی های خرما توجه نمی کنند علاوه بر خرما بسیاری از صنایع این مشکل را دارند. اولین نکته باید مورد توجه قرار گیرد این است بسته بندی های خرما استانداردهای لازم را داشته باشند. ضروری است که علامت های استاندارد روی بسته بندی توجه کنید و آن ها را با دقت بسیار زیاد بررسی کنید. نکته دیگر این است که جنس بسته بندی حتما باید از جنس مناسب و مرغوب باشد.


آیا خرما به یخچال نیاز دارد؟

خرمای تازه را باید در یخچال و دور از گرما نگهداری شود. ولی می توان خرمای خشک را خارج از یخچال در یک ظرف درب دار نگهداری نمایید. در صورتی که خرمای تازه را در دمای محیط نگهداری کنید، لاروی که معمولا داخل خرما موجود هست به کرم تبدیل می شود و اگر با دقت به برخی خرماهای نرم و چسبناک، سیاهی که در هوای گرم در مغازه ها به شکل فله ای روی هم چیده شده اند توجه کنید، جنبنده ای سفید رنگ و ریز درون خرما خواهید دید.

اما خرماهای خشک ییشتر در معرض حمله آفات انباری مانند شپشه دندانه دار و شب پره هندی قرار دارند و اغلب خرماهای کهنه زاهدی در معرض این حشرات هستند. مصرف خرمای کرم دار و حشره زده چون به انواع میکروب ها آلوده هستند توصیه نمی شود.


خرید انواع خرما ، خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه اینترنتی اوناتس 





برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار خرما

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام