انواع خرما ی صادراتی ایران

انواع خرما ی صادراتی ایران

تاریخ انتشار : 1399/03/25 14:02:42
یکی از بهترین مواد خوراکی برای تامین مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن، خرما می باشد. خرما محصولی از مناطق گرم و خشک است که دارای طعم شیرین و حاوی ویتامین هایی می باشد که به عنوان یک میان وعده محسوب می شود. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس می خواهیم درباره انواع خرما برایتان توضیح دهیم با ما باشید.

با انواع خرما آشنا شوید

یکی از بهترین مواد خوراکی برای تامین مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن، خرما می باشد. خرما محصولی از مناطق گرم و خشک است که دارای طعم شیرین و حاوی ویتامین هایی می باشد که به عنوان یک میان وعده محسوب می شود. تولید خرما در هر منطقه ی گرم و خشک به سبب تفاوتی که تو گونه های نخلستان و گیاهانش وجود دارد متفاوت است.

به عنوان مثال در خود ایران، خرمای کرمان با خرمای چابهار متفاوت است، البته این تفاوت ها زیاد نیست. تنوع خرما در جهان بسیار زیاده بوده، که این تنوع و تفاوت ظاهر، تو مزه و خواص آن نیز تاثیر می گذارد. بیش از 100 نوع خرما در ایران وجود دارد و این رقم در مقیاس جهانی از 500 هم بالا می زند.

ما در این مقاله از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس  می خواهیم به شما کمک کنیم تا بهترین و مناسب ترین انواع خرما هایی مانند خرما پیارم، خرما زاهدی، خرما خاصویی، خرما کبکاب را از فروشگاه اینترنتی اوناتس به صورت آنلاین بخرید.


خرمای پیارم

یکی از گرانترین و لوکس ترین انواع خرما ها ، خرمای پیارم است. این خرما گوشتالو و نیمه خشک با رطوبت  15 درصد است و اغلب در ابتدای پاییز برداشت می شود. خرمای پیارم سرشار از پروتئین و سایر مواد معدنی می باشد و از ارزش غذایی مغذی و با کیفیتی برخوردار است. این خرما دارای پوستی نازک و تیره می باشد که گوشت آن به پوستش چسبیده، طعم آن مانند تافی کاراملی است. این خرما میزان فروکتوز آن زیاد بوده و به همین سبب این خرما را برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند توصیه می شود.


خرمای استعمران

یکی از خرماهای ایرانی که جز خرماهای نیمه خشک نیز محسوب می شود، خرمای استعمران است. این خرما یکی از بهترین خرماهای موجود در ایران می باشد و یکی از محصولاتی است که به دیگر کشورها صادر می شود. خرمای استعمران در مقایسه با دیگر خرماها دارای قند بالایی می باشد و در بیشتر نخلستان های خوزستان این نوع خرما به عمل میاد. 


خرمای زاهدی

از دیگر خرماهایی که جز خرماهای نیمه خشک و در مناطق خشک تولید می شود، خرمای زاهدی است. این نوع خرما یکی از خرماهای مطلوب و دارای رنگ قهوه ای روشن، درشت و فاقد هر گونه آفت می باشد. این نوع خرما در شهرهای خوزستان، فارس و بوشهر تولید می شود. به سبب قند بالا در این نوع خرما، برای تهیه سرکه و الکل از آن استفاده می شود. خرمای زاهدی دیررس بوده و در کشورهایی همچون آمریکا و عراق نیز تولید می گردد.


خرمای مضافتی

یکی از خرماهایی که به سبب طعم خوش آن دارای محبوبیت و طرفداران بسیاری می باشد، خرمای مضافتی است. این نوع خرما بیشترین استفاده را دارد. به سبب بافت نرمی که دارد توانایی نگهداری کمی دارد و رنگ آن تیره، پر شهد و خوشمزه است. گرچه بیشتر خرماها را در دماهای متعددی می توان نگهداری کرد، اما توصیه می شود این نوع خرما را در یخچال، فریزر و از آفتاب دور نگه دارید، زیرا موجب می شود زمان ذخیره محصول کاهش پیدا کند. خرمای مضافتی در پایان تابستان برداشت می شود و جز خوشمزه ترین انواع خرما در دنیا می باشد. بهترین تامین کننده خرما مضافتی و فروش عمده این نوع خرما در شهر بم می باشد.


خرمای کبکاب

یکی از مهمترین خرماها که جز خرماهای صادراتی ایران محسوب می شود، خرما کبکاب است. این نوع خرما بسیار شیرین و پر شیره است و اندازه آن بسیار درشت می باشد. خرمای کبکاب دارای بافتی نیمه خشک و زرد رنگ، ضخامت پوسته در آن ها ضخیم می باشد. این خرما به سبب منیزیم موجود در آن ضد سرطان است و یک مکمل غذایی عالی برای رفع تشنگی، سرشار از آهن و مواد معدنی مفید برای بدن است. به طور کلی این خرما در انبارهای سرد نگهداری می شود زیرا پتانسیل بالایی برای جذب حشرات دارد. بنابراین دمای پایین سبب می شود که خرما در زمان بسیار طولانی نگهداری شود.


خرمای خاصوئی 

یکی از انواع خرما هایی که در خوزستان محبوبیت بسیاری دارد، خرما خاصوئی است. این نوع خرما مرغوب و بسیار شیرین است، همچنین گرد و کوچک است و رنگ آن قهوه ای روشن است و از لحاظ اندازه ریز به حساب می آید. خرمای خاصوئی قابلیت نگهداری بسیار بالایی دارد.


خرمای شاهانی 

از دیگر خرماها می توان به خرمای شاهانی اشاره کرد، این نوع از انواع خرما دارای ظاهری کشیده و بسیار خوش عطر و با کیفیت عالی می باشد. این نوع خرما دیررس بوده و رنگ آن قهوه ای روشن و نرم و با پوستی نازک و بسیار خوش رنگ است.


خرید آجیل و خشکبار ، خرید خرما صادراتی از فروشگاه آنلاین اوناتس

محصولات دیگر اوناتس :



برچسب ها: خرما سلامتی خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام