تاثیر خوردن آجیل بر اسپرم

تاثیر خوردن آجیل بر اسپرم

تاریخ انتشار : 1399/01/05 18:09:53
یکی از سوالاتی که ممکن برای هر فردی پیش بیاید این است که آیا خوردن آجیل باعث بهتر شدن کیفیت اسپرم در مردان می شود؟ آیا میزان باروری مردان با مصرف آجیل بیشتر می شود؟

یکی از سوالاتی که ممکن برای هر فردی پیش بیاید این است که آیا خوردن آجیل باعث بهتر شدن کیفیت اسپرم در مردان می شود؟

آیا میزان باروری مردان با مصرف آجیل بیشتر می شود؟ ادامه مقاله ، تاثیر آجیل بر اسپرم را شرح داده است.

در 40 سال گذشته ، براساس تحقیقات ، تعداد اسپرم مردان تقریبا 52 درصد کاهش یافته است. کارشناسان سلامت ، انگشت اتهام را به آلودگی  ، سیگار کشیدن و رژیمهای غذایی بد  نشانه گرفته اند.

با این حال ، یک مطالعه جدید نشان داده است که خوردن آجیل می تواند باعث افزایش باروری در مردان شود.

آنچه می خورید می تواند روی اسپرم شما تأثیر بگذارد

محققان دانشگاه Rovira i Virgili در اسپانیا ، 119 مرد در سنین 18 تا 35 سال را جمع و آنها را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول تغییری در نحوه خوردن رژیم غذایی غربی خود ایجاد نکردند. گروه دوم 60 گرم آجیل - که تقریباً دو مشت است - به رژیم غذایی خود اضافه کردند.

محققان نمونه های خون و اسپرم مردان را قبل و بعد از مطالعه ی 14 هفته ای جمع آوری کردند تا میزان تأثیر مصرف آجیل بر سلامت اسپرم را اندازه گیری کنند.

گروهی که گردو ، مغز بادام و فندق خوردند ، شاهد افزایش 16 درصدی تعداد اسپرم در کنار پیشرفت های قابل توجه در قدرت ، تحرک و مورفولوژی اسپرم (شکل و اندازه) بودند. علاوه بر این ، این مردان DNA اسپرم جدا شده ای نداشتند. به عبارت دیگر ، اسپرم آنها برای حرکت طولانی بهتر بود.

این یافته ها در نشست سالانه انجمن تولید مثل انسان و جنین شناسی اروپا در اوایل ماه ژوئیه در بارسلونا ارائه شد.

آجیل چه تاثیری در باروری دارد؟

بادام ، گردو و فندق پر از مواد مغذی اند که با اسپرم سالم تر در ارتباط می باشند- مانند اسیدهای چرب امگا 3 ، فولات و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E ، روی و سلنیوم.

این مواد مغذی برای محافظت از اسپرم در برابر آسیب رادیکالهای آزاد و حفظ تمامیت ساختاری اسپرم شناخته شده اند. اسپرم سالم سرهای بیضی شکل و دمهایی بلند دارد که به آن امکان رسیدن و بارور کردن تخمک را می دهد.

این مواد مغذی سازگار با اسپرم همچنین در تنظیم هورمون کمک می کنند ، که برای رشد اسپرم قوی و سالم ضروری است.


مطالعه کنید : 4 آجیل فوق العاده برای کاهش فشار خون 


چه چیز دیگری برای اسپرم سالم تر باید خورد؟

این اولین مطالعه ای نیست که نشان می دهد رژیم غذایی سالم می تواند تأثیر عمیقی بر باروری و لقاح داشته باشد.

یک مطالعه نشان داد مردانی که غذاهای غنی از آنتی اکسیدان - مانند هویج ، سیب زمینی شیرین و انبه مصرف کرده اند - اسپرم سالم تری دارند. رژیم دیگر مملو از اسیدهای چرب امگا 3 - که در ماهی ها و سبزیجات خاصی یافت می شود - پارامترهای اسپرم را بهبود می بخشد.

لورن مناکر، یک متخصص تغذیه و ثبت کننده و ارائه دهنده خدمات مشاوره مجازی Nutrition Now ، می گوید: "خوردن حبوبات ، آجیل ، غذاهای دریایی و مرغ به جای گوشت قرمز و مواد غذایی فرآوری شده به افزایش باروری در مردان مرتبط است."

این متخصص می گوید: "مردان باید روی خوردن یک رژیم غذایی خوب و پر از میوه و سبزیجات  (در صورت امکان ارگانیک) و کمتر روی چربی ها و غذاهای فرآوری شده تمرکز کنند. از سودا باید اجتناب شود ، زیرا سودا با باروری ضعیف در ارتباط است. "

اگر به دنبال تقویت باروری هستید ، مناکرتوصیه می کند رژیم مدیترانه ای یا هلندی را امتحان کنید. هر دو حاوی سبزیجات ، میوه ، غذاهای دریایی ، مرغ ، غلات کامل ، حبوبات و چربیهای اشباع نشده  هستند.

سبک زندگی سالم نیز اهمیت دارد

گرگ جی سامر ، بنیانگذار برنامه باروری مردان Trak ، خاطرنشان کرد: "به عنوان یک قاعده خوب ، آنچه برای قلب شما مفید است برای اسپرم شما مفید است."

او توصیه می کند که مردان با حفظ فعالیت بدنی و اجتناب از الکل و سیگار ، وزن خود را کنترل کنند. علاوه بر این ، مهم است که هر شب یک خواب خوب داشته باشند زیرا استرس و کمبود خواب با ناباروری در ارتباط است.

سرانجام ، مردان باید از قرار دادن کشاله ران در برابر گرمای بیش از حد خودداری کنند.

سامر توصیه کرد: "بیضه ها برای ایجاد اسپرم باید خنک تر از بقیه بدن باشند ، بنابراین از وان های داغ ، سونا و حتی شورت های سفت  اجتناب کنید."

بنابراین ، آیا باید آجیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

خوب ، حداقل خوردن آجیل ضرر ندارد ، اما برخی از متخصصان در مورد توصیه خوردن آجیل به عنوان تنها راه حل برای مسائل ناباروری تردید دارند.

از آنجا که این مطالعه در مقیاس کوچک انجام شده است، محدود به مردان سالم ، بارور و شامل مردانی که دارای مشکلات ناباروری یا اسپرم غیر طبیعی داشتند، محققان هشدار می دهند که نتایج برای همه مردان قابل اعمال نیست.

در حالی که تحقیقات بیشتری برای درک بهتر چگونگی تأثیر رژیم غذایی در کیفیت بیشتر مایع منی مورد نیاز است ، این مطالعه به رشد شواهد و مدارکی مبنی بر اینکه چیزهایی که می خوریم می تواند بر سلامت کلی ما و توانایی تصور ما اثر بگذارد ، می افزاید.

اگر به دنبال ایجاد خانواده هستید ، سامر توصیه می کند از سبک زندگی سالم خود استفاده کنید و تصمیم گیری هوشمندانه تری بگیرید. اجزای بدن کاملا به هم مرتبط است و هر چه بدن شما سالم تر باشد ، سطح اسپرم و هورمون شما سالم تر خواهد بود.

وی گفت: "چند ماه تمرین کردن برای ایجاد پیشرفت های چشمگیر در سلامت شما کافی نیست ، بلکه تمرین طولانی مدت لازم است تا شما را به یک انسان سالم تر ، شادتر و پرانرژی تر تبدیل کند .  "


در فروشگاه اینترنتی (آنلاین) اوناتس انواع آجیل و خشکبار زیر را می توانید خرید نمایید:



خرید آجیل تازه|قیمت آجیل چهار مغز|آجیل ارزان در تهران|خرید خشکبار ارزان|قیمت آجیل شیرین|ارزان ترین قیمت آجیل|خرید آنلاین آجیل چهار مغز|قیمت آجیل چهار مغز|فروش آجیل|قیمت آجیل|خرید آجیل 4 مغز|قیمت آجیل 4 مغز|خرید آجیل ارزان|قیمت آجیل شیرین|قیمت روز آجیل|قیمت آجیل مخلوط|قیمت آجیل چهار مغز شور|فروش عمده آجیل و خشکبار|قیمت آجیل 4 مغز|خرید عمده خشکبار ارزان






همچنین بخوانید:

7 خوراکی که باعث افزایش میل جنسی شما می شوند
با این 10 نکته طبیعی میل جنسی خود را تقویت کنید

منبع: www.healthline.com
برچسب ها: آجیل اسپرم خشکبار باروری مردان کیفیت اسپرم

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام