اطلاعاتی ارزنده  درباره مغز پسته

اطلاعاتی ارزنده درباره مغز پسته

تاریخ انتشار : 1397/09/18 07:06:03
مغز پسته میوه های تک بذری از درخت پسته (خانواده سماق، Anacardiaceae) است که بومی منطقه مدیترانه است و از انواع خانواده خشکبار است.

اطلاعاتی ارزنده  درباره مغز پسته

مغز پسته میوه های تک بذری از درخت پسته (خانواده سماق، Anacardiaceae) است که بومی منطقه مدیترانه است.

مغز پسته ،میوه با پوست( انواع آجیل) است. از آنجا که از ویژگی های مشابه مرتبط با حمل و نقل، به ویژه محتوای روغن بالای آنها، نیازهای مراقبتی آنها در طول ذخیره سازی و حمل و نقل همانند دانه ها / میوه های روغنی است.

پسته دارای برگ های نازک و هسته توپر 1 تا 2 سانتیمتر است که پوسته سفت قهوه ای روشن آن هنگام رسیده شدن باز می شود. هسته ها یک لایه قهوه ای نازک در اطراف دارند. پوشش مغزحاوی آنتی اکسیدان ها است که ازاکسیده شدن دانه های غنی از اکسیژن اتمسفری محافظت می کند تا مانع از زرد شدن (ریزساختار اکسیداتیو) شود. پس از برداشت پوشش مغز، دانه های با رنگ سبز درخشان علامتی از آجیل تازه می باشد 

ارقام زیادی از آجیل پسته وجود دارد که همچنین به عنوان بادام سبز شناخته می شود.

محتوای روغنی:

·         45-55 درصد

·         55 درصد

 

مغز قابل پذیرش پسته باید دارای کیفیت متوسط، خشک و غالبا سبز باشد (مغزهای قدیمی اغلب زرد رنگ هستند)، حاوی هیچ گرد و غبار یا افزودنی های خارجی نیستند و دارای بوی و طعم هستند. 95 تا 98 درصد مغز در پوسته خود باید باز باشد.

 

باید توجه کرد که مغزهای پسته از برداشت محصول سال قبل ممکن است مخلوط شوند.  مغز پسته از برداشت محصول سال گذشته تمایل به تعفن و هجوم سوسک دارد.

 

مغزهای سرخ شده و شور می توانند تحت شرایط تهویه سرد و خشک خوب به مدت سه هفته و کمی بیشتر در زمستان نگهداری شوند. اگر از حداکثر مدت ذخیره سازی گذشته باشد، کیفیت ممکن است خراب شود، برای مثال از دست دادن رنگ سبز درخشان و بادخوردگی.

 

مغزها، به عنوان چاشنی (برای گوشت و محصولات سوسیس) و یا به عنوان طعم دهنده در شیرینی سازی و شکلات، محصولات نانوایی و بستنی استفاده می شود.

مغز پسته، به صورت سرخ شده و شور با پوسته فروخته می شوند تا به عنوان آجیل مصرف شوند ، همچنین برای ماده روغنی مغز به عنوان کال نیز فروخته می شوند.

 

مغز پسته با جعبه های چوبی (مغز پسته)، کارتن، پولیسک (25 تا 60 کیلوگرم) و کیسه های جوت (60 کیلوگرم) بسته بندی می شوند.

بسته بندی با هوا ایده آل است زیرا هسته های پسته به راحتی رطوبت را از هوا جذب می کنند، بنابراین تبدیل شدن به نرم شدن و به دلیل اکسیژن باعث ترد شدن می شوند.


فروشگاه اینترنتی اوناتس عرضه کننده انواع آجیل و خشکبار  با ارسال در سراسر ایران 


نحوه خرید آجیل و خشکبار : شما هموطنان عزیز می توانید محصولات زیر را انتخاب کرده و به سبد خرید اضافه کنید 




قیمت پسته در سال 1401 |قیمت پسته 1401|قیمت پسته در بازار تهران|خرید پسته ارزان|قیمت خشکبار 1401|قیمت آجیل مخلوط|خرید عمده خشکبار ارزان| خرید خشکبار ارزان |خرید آجیل تازه|قیمت آجیل شیرین|قیمت آجیل چهار مغز|خرید آجیل ارزان|





برچسب ها: پسته خواص پسته آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام