6 روش خانگی برای تسکین و درمان درد معده
معده درد یکی از شایعترین و دردناکترین دردها در بین افراد می باشد که به دلایل مختلفی ممکن است وجود داشته باشد پیشنهاد ما به شما این است که قبل از استفاده از داروهای شیمیایی راه درمان درد معده را از طریق گیاهان دارویی و دمنوش ها امتحان کنید و اگر به نتیجه نرسیدید به سراغ داروهای شیمیایی بروید.

6 روش خانگی برای تسکین و درمان درد معده

درد معده یکی از شایع ترین دردهای دستگاه گوارش در همه سنین  بشمار می رود که ممکن است دلایل مختلفی نیز داشته باشد در اکثر موارد علت معده درد مشخص نیست ممکن است هر دلیلی مثل سوء هاضمه، سندرم روده تحریک پذیر، زخم معده ، بد هضم شدن غذا، رفلاکس معده  و یا حتی فقط از استرس باشد!

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از استفاده از داروهای شیمیایی راه درمان درد معده را از طریق گیاهان دارویی و دمنوش ها امتحان کنید و اگر به نتیجه نرسیدید به سراغ داروهای شیمیایی بروید.

داروهای گیاهی طب سنتی یا دمنوش های گیاهی می توانند کمک زیادی به درمان درد معده شما کنند


در این مقاله از فروشگاه مواد غذایی اوناتس به بررسی علت های شایع درد معده و درمان آن از طریق گیاهان دارویی می پردازیم.


درد معده بر اثرسوءهاضمه 

سوءهاضمه  بعلت هضم نادرست مواد غذایی بروز می کند واختلالی در عملکرد سیستم گوارشی بوجود می آورد بطوریکه 40 درصد از درد های معده به علت سوءهاضمه است سوءهاضمه باعث درد و سوزش معده همراه با احساس سنگینی بر اثر مصرف غذای نامناسب می شود


درد معده بر اثرسنگ صفرا 

یکی دیگر از علت های درد معده وجود سنگ صفرا است که موجب التهاب شکمی غیرقابل تحملی می شود در این صورت از خوردن غذاهای چرب خودداری کنید فاکتورهایی مثل دیابت ، چاقی و کاهش وزن سریع و شدید این عارضه را تشدید می کند در مواردی ژنتیک هم در این عارضه تاثیر گذار است.


مطالعه کنید : خواص گل ختمی برای بیماری های دستگاه گوارش | گیاه دارویی گل ختمی


رفلاکس معده

اگر سوزش سر دل یا تلخی گلو دارید به طوریکه این طعم تلخ از ناحیه گلو به دهانتان وارد می شود همه اینها از نشانه های ریفلاکس معده هستند که در بعضی افراد هر چند یکبار پیش خواهد امد اما اگر بطور مداوم این عوارض همراه شماست باید جدی گرفته شود.

همانطور که قبلا گفته شد درد معده علتهای زیادی ممکن است داشته باشد که باید کاملا بررسی شوند اما برای درمان درد معده بهتر است اول راههای درمان خانگی را امتحان کنید و بعد به سراغ داروهای شیمیایی بروید  و حتی در مواردی ممکن است این عارضه بر اثر بد غذاخوردن نیز باشد اصول درست و به موقع غذا خوردن را رعایت کنید مواردی مثل سر تایم مشخصی در روز غذا خوردن، جلوگیری از خوردن آب و نوشیدنی نیم ساعت قبل و بعداز هر غذا، جلوگیری از خوردن غذای سنگین در وعده شام و یا حتی وعده ناهار، نخوردن نوشیدنی های گازدار وغذاهای نفخ دار،جلوگیری از خوردن فست فود و....و در کنار رعایت این موارد از دمنوش های گیاهی یا همان گیاهان دارویی  بجای چای در روز استفاده کنید  در ادامه مطالب به این موارد اشاره خواهیم داشت


زنجبیل و درمان درد معده

از قدیم برای درمان امراض به سراغ زنجبیل می رفتند این گیاه دارویی حاوی موادی است به اسم جینجرول و شوگاول که به آرام سازی عضلاتی که روده هارا دربرگرفته کمک می کنند و انقباض های معده را کم می کند زنجبیل به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل کرده و مکمل های زیادی دارد اما بهترین حالت استفاده از خود گیاه زنجبیل بصورت طبیعی است.


مطالعه کنید : خواص زنجبیل برای سلامتی | گیاه دارویی زنجبیل


جویدن دانه رازیانه

اگر درد معده شما به دلیل بدهضمی غذا باشد جویدن دانه رازیانه می تواند بسیار موثر واقع شود رازیانه به دلیل داشتن آنتول ( روغن ناپایداری که ترشحات آنزیم را افزایش می دهد) باعث کاهش التهاب و همچنین تسکین درد معده خواهد شد. همچنین می توانید از دانه رازیانه در سالاد استفاده کنید و مصرف آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.


دارچین 

دارچین ادویه با خاصیت گرم است که حالت تهوع را برطرف و به کاهش معده درد کمک می کند برای درمان درد معده بهتر است یک قاشق مرباخوری دارچین را در یک لیوان آب به مدت 10 دقیقه جوشانده و بعد میل کنید.


مصرف آویشن و ریحان 

برای جلوگیری از اسپاسم معده مصرف آویشن را جدی بگیرید خاصیت آویشن در کم کردن اسپاسم معده و خروج گازهای معده بسار موثر است. ریحان نیز از گیاهان دارویی است که به کاهش درد دل ،گلو درد و درد معده کمک قابل توجهی می کند.


مطالعه کنید : انواع دمنوش های گیاهی ترکیبی


کاهش درد معده با شیرین بیان

اگر دچار رفلاکس هستید بهتر است شیرین بیان را با مقداری آب بجوشانید و 15 دقیقه قبل از غذا میل کنید این عصاره معجزه گر برای کاهش اسید معده و رفع دل پیچه و دل درد و همچنین برای تقویت معده نیز بسیار موثر است.


درمان درد معده با سرکه سیب

سرکه سیب بدلیل خواصی که دارد به بهبود هضم غذا کمک زیادی می کند و درد معده را تسکین می دهد توصیه می شود قبل از مصرف غذای اصلی در یک لیوان آب چند قاشق چای خوری سرکه سیب ریخته و بنوشید این ترکیب مواد مغذی را جذب بدن می کند.


فروشگاه مواد غذایی اوناتس توزیع کننده انواع گیاهان دارویی،  خواروبار،حبوبات ، غلات ، زعفران، خرما ،دمنوش ،برنج ایرانی ،آجیل و خشکبار، ادویه، شکلات و......

جهت خرید از فروشگاه اینترنتی اوناتس ابتدا در سایت عضو شده ( عضویت در سایت) سپس کالای مورد نظر خود را در سبد خرید قرار دهید و یا با شماره مشاورین خرید فروشگاه تماس بگیرید :

تلفن تماس : 09173318640




برچسب ها: گیاهان دارویی گیاه درمانی خشکبار دمنوش

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام