انواع دمنوش های گیاهی ترکیبی

انواع دمنوش های گیاهی ترکیبی

تاریخ انتشار : 1399/05/02 18:40:44
همانطور که میدانید خالق بی نیاز درمان تمام دردها را در طبیعت و در اختیار انسان ها قرار داده و این تلاش و کوشش ماست که آنها را کشف کرده و استفاده کنیم زیرا همانطور که می دانید استفاده از هر داروی شیمیایی عوارض خاص خود را به دنبال خواهد داشت ما در این مقاله سعی کرده ایم به معرفی انواع دمنوش های گیاهی ترکیبی بپردازیم با ما باشید.

انواع دمنوش های گیاهی ترکیبی

دمنوش های گیاهی ترکیبی یک نوع نوشیدنی گیاهی محسوب می شود که اجزای آن را با آب حل می کنند و به شکل خشک یا تازه می توان آن ها را تهیه کرد. یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های مصرف داروهای گیاهی دم کردن گیاهان دارویی و گرفتن عصاره آن ها می باشد. در گذشته مصرف انواع دمنوش گیاهی ترکیبی مرسوم بوده و اما در سال های اخیر مصرف و علاقه دوباره به انواع دمنوش های گیاهی ترکیبی به صورت چشم گیری افزایش پیدا کرده است. امروزه برخی افراد برای بهره مند شدن از فواید درمانی از این دمنوش های گیاهی ترکیبی استفاده می کنند و برخی برای تنوع از این نوشیدنی ها به صورت روزانه استفاده می کنند.

دمنوش های گیاهی ترکیبی از چندین گیاه طبیعی تهیه شده است که هر کدام از آن ها دارای خواص بسیاری می باشد و اگر با هم ترکیب شوند خاصیت فوق العاده ای پیدا می کنند و برای انواع و اقسام بیماری ها در منزل استفاده می گردد. در بسیاری از موارد از دمنوش های گیاهی ترکیبی برای جایگزین کردن درمان های شیمیایی استفاده می نمایند.


دمنوش گل‌ گاو زبان و لیمو عمانی

از محصولات محبوب، دمنوش گیاهی گل گاو زبان است که با لیمو عمانی ترکیب شده است. گرچه گل گاو زبان دارای حواص بی شماری می باشد، این گیاه دارویی برای مهار کردن استرس و آرام بخش این قابلیت را دارد آثار مشکلاتی از جمله نفخ معده در بزرگسالان و حتی نوزادان را از بین ببرد. حالا این گیاه سحرآمیز را با لیمو عمانی ترکیب شده است. لیمو عمانی موجب آرام شدن اعصاب و کنترل فشار خون می شود و ترکیب آن با گیاه گل گاو زبان  طعمی شگفت انگیز و دل نشین را به وجود آورده است.


مطالعه کنید : خواص زنجبیل برای سلامتی | گیاه دارویی زنجبیل


دمنوش ترکیبی ریلکسیشن (آرام بخش)

این دمنوش گیاهی ترکیبی از چندین گیاه که شامل گیاه سنبل الطیب، گل گاو زبان، به لیمو، بهار نارنج، گل محمدی، میوه نسترن، چاه کوهی، چوب دارجین و بادرنج بویه است. بنابراین از هر کدام به میزان کمی به نسبت مساوی ترکیب کرده و به مدت پنج دقیقه دم کنید. بهتر است از این دمنوش در آخر شب قبل از خواب استفاده نمایید چرا که این دمنوش شما را از استرس و ناراحتی اعصاب و دغدغه های روزانه دور می کند. هر کدام از این گیاهان به تنها دارای خواص بسیاری هستند و هنگامی که با هم ترکیب شوند دمنوش شگفت انگیزی برای آرامش شما درست می شود.


دمنوش ترکیبی لاغری

دمنوش ترکیبی لاغری برای آب کردن چربی های شکم و اضافه وزن مورد استفاده قرار می گیرد. این دمنوش گیاهی ترکیبی  دارای خواص بی شماری می باشد که هر کدام از این گیاهان با مکانیسم جداگانه ای از جمله افزایش سوخت و ساز، مانع از ایجاد رسوب چربی در بافت ها، ملین بودن و چربی سوزی موجب کاهش وزن و لاغری می شود. این دمنوش حاوی ترکیبات چای سبز، سنا، به لیمو، لیمو عمانی و زیره می باشد که علاوه بر کاهش وزن و لاغری موجب کاهش فشار خون و چربی خون می شود.


دمنوش گیاهی مخلوط بابونه

این دمنوش گیاهی ترکیبی دارای طعمی عالی و موثر برای بدن محسوب می شود که از ترکیب گل های بابونه و ادویه هایی که طبع گرم دارند، تهیه می شود. این دمنوش علاوه بر داشتن خواص شگفت انگیز گیاه بابونه، هنگامی که با ادویه ها ترکیب شود، برای سوء هاضمه و دستگاه گوارش بسیار مناسب است. این ترکیبات شامل گیاه بابونه، هل، دارچین و میخک می باشد. در طب سنتی هل بادشکن بوده و برای درمان تهوع، استفراغ، اسهال و کم اشتهایی مصرف شده است. علاوه بر این دارچین تاثیر بسیاری در درمان بی اشتهایی، سوء هاضمه، نفخ، تهوع و اسهال برای کاهش قند خون داشته است. این دمنوش گیاهی را می توانید با هم ترکیب کرده و به مدت 5 الی 10 دقیقه دم کرده و سه بار در روز مصرف کنید.


مطالعه کنید : آنچه که باید از خواص دارویی زعفران بدانیم



دمنوش گیاهی مخلوط زعفران

این دمنوش گیاهی ترکیبی از زعفران، گل سرخ، هل می باشد که برای درمان افسردگی و اضطراب موثر است. علاوه بر این زعفران حاوی خواص بی شماری از جمله اشتها آور، مغذی و معرق دارد. همچنین گل محمدی یا همان گل سرخ دارای خواص ضد افسردگی می باشد و محرک گردش خون است. هل برای دستگاه گوارشی بسیار موثر است و ترکیب معطر زعفران با گل سرخ، هل موجب می شود که اثر درمانی افزایش یافته و به عنوان افزایش قوای جنسی و شادی بخش استفاده شود.


دمنوش گیاهی مخلوط زرشک

این دمنوش گیاهی از ترکیب زرشک، سیب و چای ترش تهیه می شود. از مهم ترین خواص این دمنوش گیاهی ترکیبی می توان به ضد سرطان، کاهش فشار خون، تقویت کبد و ضد میکروب اشاره کرد.


دمنوش گیاهی مخلوط معطر بهاری

این دمنوش گیاهی ترکیبی از ترکیب گل سرخ، بهارنارنج، دارچین و هل تهیه می شود. از مهم ترین خواص این دمنوش گیاهی ترکیبی می توان به کاهش خون ریزی در سیکل ماهانه، تنظیم سیکل ماهانه و رفع اختلال در تخم گذاری اشاره کرد.


مطالعه کنید : 10 خواص چای ترش را بشناسید


دمنوش گیاهی مخلوط سیب

این دمنوش گیاهی حاوی خواص اعجاب انگیزی می باشد که از ترکیب سیب، میخک و دارچین تهیه می شود. این دمنوش گیاهی ترکیبی می توان برای رفع خستگی روزانه و بهبود کارکرد دستگاه گوارش مورد استفاده قرار داد.


خرید دمنوش گیاهی ،خرید آنلاین آجیل ،  خرید خشکبار ارزان ،  خرید چای سبز درجه یک ، خرید گیاهان دارویی ارگانیک در فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس ( مرکز فروش گیاهان دارویی در تهران ) 

 دمنوش های زیر را تنها با یک کلیک از اوناتس بخواهید

خرید دمنوش بهارنارنج

خرید گل گاوزبان ( قیمت گل گاو زبان سال ۹۹

خرید چای به

خرید چای سبز درجه یک 

خرید چای سیاه

خرید دمنوش گل محمدی

خرید زعفران درجه یک ( قیمت زعفران مثقالی )





برچسب ها: دمنوش دمنوش گیاهی گیاهان دارویی طب سنتی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام