10 خواص چای ترش را بشناسید

10 خواص چای ترش را بشناسید

تاریخ انتشار : 1399/03/21 12:24:03
یکی از نوشیدنی های فوق العاده چای ترش می باشد که دارای خواص بسیاری است. این چای از گیاه گل جامائیکا درست می شود. این نوشیدنی در تمام دنیا دارای طرفداران بسیاری می باشد در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس به 10 خواص چای ترش اشاره می کنیم با ما باشید..

10 خواص چای ترش را بشناسید

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس |  خواص چای ترش : یکی از نوشیدنی های فوق العاده چای ترش می باشد که دارای خواص بسیاری است. این چای از گیاه گل جامائیکا درست می شود. این نوشیدنی در تمام دنیا دارای طرفداران بسیاری می باشد و محبوبیت بالایی دارد و به عنوان یک نوشیدنی با خواص درمانی شناخته می شود.

چای این گیاه دارای رنگ قرمز و طعم ترشی دارد. به سبب همین طعم به اسم چای ترش شناخته شده است. این چای را می توانید هم به صورت گرم یا خنک میل کنید. چای ترش بدون  کافئین  و کالری کمی دارد.


1 - کنترل فشار خون بالا

خوردن چای ترش می تواند سبب کنترل فشار خون در افراد مستعد به فشار خون بالا شود. براساس مطالعات صورت گرفته عوامل کنترل کننده فشار خون و کاهش بیماری های قلبی و عروقی از خواص چای ترش می باشد. به همین دلیل چای ترش می تواند برای افراد مستعد به فشار خون بالا و کسانی که در برابر بروز مشکلات قلبی به سبب فشار خون بالا هستند، مفید است.

به سبب عوامل ضد التهابی موجود در این چای، مصرف آن می تواند فشار خون را تا 10 درصد کاهش دهد. برای بهبود فشار خون با مصرف چای ترش، باید هر روز به مقدار 3 فنجان و تا چند هفته مصرف کنید. ادرار آور بودن این نوشیدنی، سبب افزایش دفع آب از بدن و کاهش فشار خون بالا می شود.


2 - کاهش وزن و لاغری

از خواص چای ترش می توان به کاهش وزن و لاغری اشاره کرد. افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند می توانند از چای ترش به جای چای سیاه استفاده کنند. از عواملی برای کاهش جذب نشاسته و گلوکز در بدن می توان از چای ترش استفاده کرد. کاهش جذب این دو ماده امکان دارد سبب لاغری شما شود، گرچه این اتفاق ممکن است برای شما به کندی صورت گیرد.

این نوشیدنی دارای عواملی است که تولید امیلاز در بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. امیلاز ترکیبی است که جذب کربوهیدرات و نشاسته را کاهش داد و سبب لاغری می گردد.


3 - کاهش کلسترول

کاهش کلسترول از خواص چای ترش می باشد .برای کاهش کلسترول بد موجود در رگ های خونی می توان چای ترش مصرف کرد. بدن انسان دارای دو نوع کلسترول است که کلسترول خوب برای انجام واکنش های بدن ضروری است و کلسترول بد سبب بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود. علت اصلی انسداد رگ ها در بدن کلسترول مضر می باشد.

مصرف چای ترش و حذف مواد غذایی چرب، می تواند به میزان زیادی احتمال گرفتگی رگ ها و سکته های قلبی را کاهش دهد. خاصیت هیپوگلیسمی چای ترش برای کسانی که دارای قند خون هستند نیز موثر است و سبب کاهش قند خون در بدن می گردد.


4 - دردهای قاعدگی

یکی از روش هایی که برای کاهش دردهای قاعدگی و گرفتگی عضلات مفید است، چای ترش می باشد. این چای می تواند به تنظیم هورمون های بدن کمک کند. همچنین از شدت دیگر علائم قاعدگی همانند حالت های روحی ناپایدار، افسردگی و پرخوری کم می کند.


5 - کمک به هضم غذا

از خواص چای ترش می توان کمک به هضم غذا اشاره کرد . افراد زیادی از چای ترش برای خاصیت هضم کنندگی اش استفاده می کنند. این نوشیدنی می تواند سبب بهبود هضم و افزایش ادرار شود. بنابراین می تواند از سرطان روده بزرگ پیشگیری کند و در درمان یبوست موثر واقع شود.


6 - ضد افسردگی 

این نوشیدنی دارای ویتامین ها و مواد معدنی همچون فلاورانوئیدهاست که ضد افسردگی می باشد.


7 - خواص ضد سرطانی چای ترش

از آنجایی که چای ترش حاوی مقدار بسیار زیادی آنتی اکسیدان است، آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که اکثرا در غالب مواد مغذی به مانند ویتامین در بدن تامین می شوند. این نوشیدنی به سبب داشتن آنتی اکسیدان کافی، یکی از عوامل اصلی برای کاهش بروز سرطان و تومور نیز شناخته شده است.


8 – بهبود عملکرد کبد

براساس تحقیقات انجام شده چای ترش دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد که می توان در درمان بیماری های کبد موثر واقع شود. آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی با خنثی کردن اثر رادیکال های آزاد موجود در بافت ها و سلول ها از بدن محافظت می کنند. بنابراین می توان گفت چای ترش با کمک به حفظ سلامتی بسیاری از اندام ها سبب افزایش طول عمر فرد می گردد.


9 - سرشار از ویتامین ث

جالب است بدانید که چای ترش حاوی مقدار زیادی  ویتامین c می باشد. بنابراین با مصرف این نوشیدنی سبب حفظ ایمنی بدن شده و از هر نوع عفونت و ویروس پیشگیری می کند.


10 - ضد سنگ کلیه و مثانه

برای جلوگیری از بیمارهایی مانند سنگ کلیه و مثانه می توانید چای ترش مصرف کنید. 


خرید آجیل و خشکبار درفروشگاه اینترنتی اوناتس


شما هموطنان عزیز می توانید خرید چای طبیعی و با کیفیت را از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس تهیه کنید...فروش انواع چای طبیعی زیر :


خرید آجیل از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس








برچسب ها: چای چای گیاهی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام