مناسب ترین آجیل ها برای کاهش وزن و لاغری کدام اند؟
آجیل ها به عنوان یک میان وعده می تواند جلوی اشتهای کاذب را گرفته و از پرخوری اجتناب می کند. در نتیجه آجیل نقش تاثیر گذاری در کاهش وزن و لاغری داشته و همیشه در یک رژیم لاغری اصولی و صحیح مصرف آن توسط متخصصان تغذیه توصیه می شود. اما این که کدام آجیل برای کاهش وزن و لاغری مناسب بوده و در زمان رژیم غذایی خود چه مقدار از آن را باید مصرف کرد، در ادامه مطالب به آن اشاره شده است.

مناسب ترین آجیل ها برای کاهش وزن و لاغری کدام اند؟

آجیل به عبارتی، یک نوع خشکبار محسوب می شود که از مخلوطی از انواع دانه ها، مغزها و میوه های خشک تشکیل می شود. مصرف آجیل و خشکبار با فرهنگ ما ایرانیان دارای ارتباطی تنگاتنگی می باشد و در مراسم ها و آیین های سنتی از جمله عید نوروز و شب یلدا لازم است. این خوراکی سرشار از کالری، پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین، فیبر، مواد معدنی و چربی های مفید هستند. علاوه بر تامین سلامتی بدن، به سوخت و ساز بدن کمک می کند و سبب هضم چربی ها می گردد. 

همچنین  آجیل ها به عنوان یک میان وعده می تواند جلوی اشتهای کاذب را گرفته و از پرخوری اجتناب می کند. در نتیجه آجیل نقش تاثیر گذاری در کاهش وزن و لاغری داشته و همیشه در یک رژیم لاغری اصولی و صحیح مصرف آن توسط متخصصان تغذیه توصیه می شود. اما این که کدام آجیل برای کاهش وزن و لاغری مناسب بوده و در زمان رژیم غذایی خود چه مقدار از آن را باید مصرف کرد، در ادامه مطالب این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس به آن اشاره خواهیم کرد.


انواع آجیل مناسب کاهش وزن و لاغری

براساس تحقیقات صورت گرفته اگر از این 4 نوع آجیل به شکل صحیح و اصولی مقدار مناسبی مصرف گردد، روند کاهش وزن را افزایش می دهد و خوردن آن را به افراد چاق و کسانی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند توصیه می شود. این 4 آجیل عبارتند از:

بادام هندی 

بادام هندی دارای ظاهری مناسب و طعم و مزه عالی در میان آجیل ها می باشد. بادام هندی منبع منیزیم است. با مصرف 28 گرم بادام هندی می توانید نیاز روزانه بدن خود به منیزیم را 73 درصد رفع کنید. قابل توجه است که بدانید برای تنظیم متابولیسم چربی های و کربوهیدرات در بدن منیزیم بسیار ضروری می باشد. همچنین این آجیل سرشار از فیبر و آلفا لینولئیک بوده که مانع جذب چربی و هضم سریع غذاها می شود. به همین دلیل مصرف بادام هندی به همراه نان گندم یا قارچ خوراکی خام یک روش فوق العاده برای کاهش وزن و لاغری محسوب می گردد.


گردو

یکی از آجیل هایی که دارای چربی اشباع نشده و برای سلامتی قلب نیز مفید است، گردو می باشد. گردو بیشترین چربی سالم غیر اشباع در بین آجیل ها را به خود اختصاص داده است. این ماده غذایی در این موضوع سرآمد دیگر آجیل ها است. علاوه بر این گردو حاوی چندین نوع چربی غیر اشباع سالم دیگر می باشد که تاثیر بسیاری در کاهش وزن و لاغری دارد. در گردو ماده ای به نام اسید آلفا لینولنیک یا ALA وجود دارد که به صورت چشم گیری خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. در نتیجه افراد چاقی که بیشتر در معرض سکته های قلبی و مغزی قرار دارند، مصرف گردو به آن ها توصیه می گردد. البته وجود اسید آلفا لینولنیک یا ALA و فیبر موجود در گردو می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش داده و موجب کاهش وزن در افراد چاق گردد. در مصرف گردو باید این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف بیش از اندازه آن می تواند نتیجه برعکس داشته باشد و سبب افزایش وزن گردد. پس در رژیم لاغری مصرف روزانه 2 الی 3  عدد گردو توصیه می شود.


پسته

مصرف پسته فقط در آجیل ها محدود نمی شود، با توجه به رنگ زیبا و چاشنی و مزه عالی که دارد در غذاها و شیرینی ها مصرف بسیاری دارد. برخی از افراد به مواد پختنی خود نیز پسته اضافه می کنند تا علاوه بر طعم عالی زیبایی آن نیز دوبرابر شود. ساده ترین روش مصرف پسته این است که در میان وعده های خود به صورت خام مصرف کنید تا علاوره بر طعم عالی آن از مزایای بهداشتی آن نیز بهره مند شوید. با توجه به نیاز بدن مصرف روزانه 28 گرم پسته توصیه شده است. با توجه به ساختاری که پسته دارد پس از مصرف آن فرد احساس سیری در طولانی مدت و سبب کاهش اشتها می شود که در دراز مدت می تواند موجب کاهش وزن و لاغری گردد. افرادی که در رژیم غذایی خود پسته قرار می دهند پس از مدتی با کاهش چربی دور شکم روبه رو می شوند. 

 بادام درختی

براساس نتایج به دست آمده  یکی از موثر ترین روش ها برای کاهش وزن، کاهش فشار خون و کاهش چربی خون می توان به بادام درختی اشاره نمود. زیرا در بین 18 عدد  بادام درختی11 گرم چربی موجود هست که 7 گرم آن چربی غیر اشباع می باشد. بادام درختی یکی از فوق العاده ترین آجیل ها می باشد که در مناطق خاص به وفور پیدا می شود. این آجیل دارای مقدار زیادی پروتئین و آنتی اکسیدان به ویژه چربی های مفید می باشد که سلامت بدن را تامین می کند و می توانید در رژیم غذایی خود برای کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد.

با خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس یک خرید مطمئن و آسان را تجربه کنید.


تعدادی از محصولات فروشگاه:
















برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار رژیم لاغری کاهش وزن

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام