آجیل شب یلدا شامل چه چیزهایی است

آجیل شب یلدا شامل چه چیزهایی است

تاریخ انتشار : 1399/09/04 23:15:34
شب یلدا آیین و سنت منحصر به فرد خود را دارد و به طبع آن حاوی آجیل مخصوص به خود است. ایرانیان اصیل بر این اورند که بدون حضور آجیل شب یلدا جشن یلدا ناقص است. در شب یلدا آجیل جذابیت خاصی به این مراسم می دهد. آجیل ایرانی به یکی از نمادهای فرهنگی ایرانی تبدیل شده است و برحسب ترکیبات و اجزای آن آجیل شور، آجیل شیرین و آجیل چهار مغز نام گرفته است.

آجیل شب یلدا شامل چه چیزهایی است؟


آجیل ، یکی از خوراکی های خوش طعم است که از قدیم در انواع مراسم های ایرانی از آن استفاده می کردند. به صورت کلی آجیل حاوی ترکیبی از خشکبار است ولی سنت های دیرینه و سلیقه های مختلف ترکیبات مختلفی را از آجیل را به وجود آورده اند. یکی از آیین های بسیار زیبا تا به امروزه ادامه یافته و به ما نیز رسیده است شب یلدا است. شب یلدا آیین و سنت منحصر به فرد خود را دارد و به طبع آن حاوی آجیل مخصوص به خود است. ایرانیان اصیل بر این اورند که بدون حضور آجیل شب یلدا جشن یلدا ناقص است. در شب یلدا آجیل جذابیت خاصی به این مراسم می دهد. آجیل ایرانی به یکی از  نمادهای فرهنگی ایرانی تبدیل شده است و برحسب ترکیبات و اجزای آن آجیل شور، آجیل شیرین و آجیل چهار مغز نام گرفته است.

آجیل یلدا توفیری با آجیل شب عید و یا دیگر روزها ندارد. البته با این تفاوت که آجیل شب یلدا فقط از آجیل شور استفاده نمی کنند. بلکه از تنقلات شیرین مانند کشمش، توت خشک، برگ زردآلو استفاده می شود. در کنار خشکبار از مغزهای دیگری مانند پسته، فندوق، گردو نیز استفاده می کنند. آجیل شب چله یکی از مهم ترین بخش های این شب است، که بدون آن شب یلدا معنایی ندارد. تمام این سنت ها برای جمع شدن یک خانواده در کنار هم می باشد و که یک شب عالی در کنار هم داشته باشند. ولی وجود تنقلاتی حاوی آجیل یلدا و میوه های زمستونی برای جذاب تر کردن این جشن می باشد.


انواع آجیل یلدا

آجیل براساس سلیقه و علایق و مدل های مختلف، دارای ترکیبات متفاوتی می باشد. ولی آجیل شب چله طبق آیین و سنت های قدیم می باشد. از اصلی ترین قسمت های شب چله، آجیل و تنقلات آن شب به حساب می آید. مصرف آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است. چرا که شامل ویتامین ها و مواد مغذی بسیاری می باشد. با خوردن آن ها می توانید بدن خود را در برابر بیماری های زمستانه مقاوم کنید. علاوه براین با استفاده از آجیل ها از ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی و قند خون پیشگیری می کند. آجیل یلدا شامل انواع و اقسام مختلفی از خشکبار و میوه های خشک می باشد.


مطالعه کنید : 9 آجیلی که به سلامتی بیشتر ما کمک می کنند


در ادامه به معرفی هر کدام از آن ها می پردازیم:


آجیل چهار مغز

یکی از شناخته ترین آجیل های شب چله آجیل چهار مغز محسوب می شود. این آجیل مخلوطی از پسته ، بادام درختی، بادام هندی و فندق است. این آجیل ها به سبب طبع گرمی که دارند مناسب ترین خوراکی ها برای شب های سرد زمستان هستند چرا که موجب جو گرم مهمانی ها و صمیمت می شود.


مطالعه کنید : چگونه از آجیل نگهداری کنیم؟


آجیل مشکل گشا

آجیل های شب یلدا تنها حاوی مغز و تخمه ها نمی باشد. در بسیاری از شهرها میوه های خشک بخشی از سفره این شب است. یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین آجیل ها، مشکل گشا به شمار می رود. که این نوع آجیل حاوی ترکیب نخود و کشمش است. از آنجایی که اغلب آجیل ها به دو شکل شور و بوداده استفاده می شوند، مصرف میوه های خشک که شیرین، ملین و البته مغذی هستند می تواند بسیار مفید باشد. علاوه بر نخود و کشمش میوه های خشک دیگری مانند انجیر، توت خشک، آلو، زردآلو و رز آفریقایی نیز بخشی از مخلوط آجیل های میوه خشک است. تی می توان از چیپس میوه نیز استفاده کرد. به سبب تنوع آجیل ها و میوه های خشک های مانند کشمش و توت خشک، ترکیب های فراوانی وجود دارد.


مطالعه کنید : کاهش وزن با آجیل | آیا خوردن آجیل در کاهش وزن می تواند به شما کمک کند؟


آجیل هفت قلم

آجیل هفت قلم مخلوطی از آجیل چهار مغز و آجیل مشکل گشا می باشد. این ترکیب را می توانید با طراحی متفاوت و جذاب درست کنید.


ویژگی های آجیل شب یلدا چیست؟

به صورت کلی یکی از سالم ترین تنقلات ها آجیل به شمار می رود. آجیل حاوی فیبر بسیار بالا می باشد و در درمان بیماری هایی مانند یبوست، چاقی، انواع سرطان ها و معده بسیار مفید است. علاوه براین آجیل حاوی انواع و اقسام ویتامین های گروه ب و ای، کلسیم، روی، فسفر، پتاسیم، منیزیم، ویتامین آ و پروتئین است که وجود این مواد در بدن باعث تراکم استخوان ها و پیشگیری از ریزش مو و چین چروک پوست، افزایش بینایی، درمان افسردگی و رفع خستگی و گرفتگی عضلات می شود. ولی افرادی که علاقه ای به چاق شدن ندارند می توانند از آجیل کمتر استفاده کنند. به همین دلیل آجیل دارای کالری بسیار بالایی می باشد و استفاده بیش از حد آن باعث چاق شدن می گردد.




قیمت آجیل |انواع آجیل |خرید آجیل ارزان |قیمت آجیل چهار مغز |قیمت آجیل شیرین|قیمت روز آجیل|قیمت آجیل مخلوط |قیمت بادام هندی|قیمت آجیل چهار مغز شور |فروش عمده آجیل و خشکبار|فروش خشکبار|خرید عمده خشکبار ارزان|قیمت آجیل 4 مغز|خرید آجیل 4 مغز |خرید آنلاین آجیل چهار مغز|آجیل ارزان در تهران|خرید خشکبار ارزان


برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام