کاهش وزن با آجیل | آیا خوردن آجیل در کاهش وزن  می تواند به شما کمک کند؟

کاهش وزن با آجیل | آیا خوردن آجیل در کاهش وزن می تواند به شما کمک کند؟

آجیل بسیار سالم است ، زیرا آنها پر از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند .در این مقاله دنبال شواهدی برای تعیین اینکه آیا آجیل ها کاهنده وزن یا چاق کننده هستند ، می پردازیم.
ادمین اصلی
1398/11/18

کاهش وزن با آجیل | آیا خوردن آجیل در کاهش وزن  می تواند به شما کمک کند؟

آجیل و خشکبار محصولی بسیار سالم است ، زیرا آنها پر از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند .

در واقع ، آنها به طیف گسترده ای از مزایای سلامتی ، از جمله محافظت در برابر بیماری های قلبی و دیابت مرتبط هستند.

با این حال ، آنها همچنین چربی و کالری بالایی دارند و باعث می شود بسیاری از افراد از ترس اینکه چاق شوند از آجیل خودداری کنند.


در این مقاله  از فروشگاه اینترنتی اوناتس دنبال شواهدی برای تعیین اینکه آیا آجیل ها  کاهنده وزن یا چاق کننده هستند ، می پردازیم.


آجیل ها  چربی و کالری زیادی دارند

آجیل کالری بالایی دارد.

کاهش وزن با آجیل : این امر به این دلیل است که بخش اعظمی از آنها چربی است ، که منبع انرژی متمرکز است. یک گرم چربی حاوی 9 کالری است ، در حالی که یک گرم کربوهیدرات یا پروتئین فقط حاوی 4 کالری است.

آجیل ها حاوی بیشتر چربی اشباع نشده هستند. این نوع چربی از بیماری های مختلف  ، مانند بیماری های قلبی  جلوگیری می کند.

کالری و چربی موجود در هر وعده (28 گرم) برخی از آجیل های خوراکی معمولی در زیر نشان داده شده است:

  • گردو: 183 کالری و 18 گرم چربی (4)
  • آجیل برزیل: 184 کالری و 19 گرم چربی (5)
  • بادام: 161 کالری و 14 گرم چربی (6)
  • پسته: 156 کالری و 12 گرم چربی (7)
  • بادام زمینی: 155 کالری و 12 گرم چربی (8)

از آنجا که از نظر چربی و کالری زیاد هستند ، بسیاری از افراد تصور می کنند که اضافه کردن آجیل به رژیم غذایی آنها منجر به افزایش وزن می شود.

با این حال ، همانطور که در زیر بحث خواهد شد ، مطالعات علمی از این امر پشتیبانی نمی کنند.

خلاصه:
آجیل ها دارای کالری و چربی زیاد ، منبع غلیظ انرژی هستند. حتی بخش های کمی از آن چربی و کالری بالایی دارند.



به طور منظم خوردن آجیل ، افزایش وزن نمی آورد

کاهش وزن با آجیل : چندین مطالعه مشاهده ای نشان داده است که خوردن منظم آجیل با افزایش وزن همراه نیست و حتی می تواند از بروز آن جلوگیری کند .

به عنوان مثال ، در یک مطالعه رژیمهای غذایی 8865 مرد و زن بیشتر از 28 ماه بررسی شده است.

مشخص شد كسانی كه هفته ای دو یا چند بار آجیل می خورند ، در مقایسه با كسانی كه هرگز آجیل نخورده اند ، 31 درصد كمتر به چاقی مبتلا شده اند.

همچنین ، یک بررسی از 36 مطالعه نشان داد که مصرف مرتب آجیل با افزایش وزن ، شاخص توده بدنی (BMI) یا اندازه دور کمر مرتبط نیست.

در مطالعات کنترل شده ای که شرکت کنندگان باید رژیم سخت گیرانه خود را حفظ کنند ، افزودن بسیاری از انواع مختلف آجیل باعث تغییر در وزن بدن نمی شود .

مهمتر از همه ، در مطالعاتی که آجیل به رژیم های غذایی افرادی اضافه شد که قادر به خوردن آن بودند ،و آجیل را دوست داشتند ، مصرف آجیل منجر به افزایش وزن نشد.

گفته می شود ، تعداد کمی از مطالعات گزارش داده اند که خوردن آجیل با افزایش وزن بدن همراه است.

با این حال ، افزایش وزن بسیار ناچیز بود ، بسیار پایین تر از حد انتظار و در دراز مدت ناچیز است.


خلاصه:
مطالعات نشان داده است که خوردن آجیل به طور منظم باعث افزایش وزن نمی شود ، صرف نظر از این که افراد از رژیم غذایی سخت پیروی می کنند یا طبق خواسته خود غذا می خورند. در بعضی موارد ، از افزایش وزن محافظت می کنند.


خوردن آجیل ممکن است باعث کاهش وزن شود

کاهش وزن با آجیل : چندین مطالعه مشاهده ای بزرگ نشان داده اند که مصرف مکرر آجیل با وزن کمتری از بدن همراه است  .

هنوز مشخص نیست که چرا این اتفاق می افتد ، اما ممکن است تا حدودی به دلیل انتخاب سالم تر شیوه زندگی کسانی که آجیل می خورند ، باشد.

با این حال ، مطالعات انسانی نشان می دهد که آجیل به عنوان بخشی از رژیم کاهش وزن مانع کاهش وزن نمی شود. در حقیقت ، اغلب باعث کاهش وزن می شود.

به عنوان مثال ، یک مطالعه روی 65 فرد دارای اضافه وزن یا چاقی ، رژیم غذایی کم کالری و بادام را با یک رژیم غذایی کم کالری که دارای کربوهیدراتهای پیچیده است ، مقایسه کرد.

آنها مقادیر مساوی از کالری ، پروتئین ، کلسترول و چربی اشباع مصرف کردند.

در پایان دوره 24 هفته ای ، افرادی که در رژیم غذایی بادام قرار دارند 62٪ کاهش وزن و BMI ، 50٪ کاهش بیشتر در دور کمر و 56٪ کاهش بیشتر در توده چربی داشتند .

در مطالعات دیگر ، رژیم های غذایی حاوی کالری حاوی آجیل منجر به کاهش مشابه وزن به عنوان یک رژیم بدون کالری شدند.


با این حال ، گروه آجیل مصرف کننده بهبودهایی در کلسترول دارند ، از جمله کاهش کلسترول LDL "بد" و تری گلیسیرید. این نفع توسط کسانی که رژیم های غذایی بدون آجیل مصرف می کنند تجربه نشده است .


خلاصه:
به طور منظم خوردن آجیل به عنوان بخشی از رژیم کاهش وزن می تواند باعث کاهش وزن و بهبود کلسترول شود.


آجیل ها می توانند به کاهش اشتهای شما و افزایش احساس سیری کمک کنند

کاهش وزن با آجیل : اضافه کردن آجیل به رژیم غذایی با کاهش گرسنگی و احساس سیری برای مدت طولانی مرتبط است .

به عنوان مثال ، نشان داده شده است که تنقلات بادام دار باعث کاهش گرسنگی و هوس می شود.

در یک مطالعه به بیش از 200 نفر گفته شد که بخشی از بادام زمینی را به عنوان میان وعده میل کنید.

نتیجه این شد که آنها بعدا در روز کمتر کالری می خورند. این اثر بیشتر از زمانی بود که بادام زمینی به عنوان میان وعده خورده شد ، و نه در یک وعده غذایی اصلی .

تصور می شود که اثرات مهار کننده اشتها آنها به دلیل افزایش تولید هورمون های پپتید YY (PYY) و / یا کولسیستوکینین (CCK) است که هر دو به تنظیم اشتها کمک می کنند  .

نظریه این است که پروتئین بالا و چربی اشباع نشده بالا ممکن است مسئول این اثر باشند .


مطالعات نشان می دهد که 54-104٪ کالری اضافی که از افزودن آجیل به رژیم غذایی حاصل می شود با کاهش طبیعی در مصرف غذاهای دیگر از بین می رود.

به عبارت دیگر ، خوردن آجیل به عنوان میان وعده باعث افزایش احساس سیری بودن می شود ، که منجر به خوردن غذاهای دیگر کمتر می شود.


خلاصه:
مصرف آجیل با کاهش اشتها و افزایش احساس سیری همراه است. این بدان معناست که ممکن است افرادی که در حال خوردن آنها هستند ، در طول روز کمتر غذا بخورند.


فقط بعضی از چربی ها هنگام هضم جذب می شوند

کاهش وزن با آجیل : ساختار و محتوای فیبر زیاد آجیل بدان معنی است که مگر اینکه آنها کاملاً زمین خورده یا جویده شوند والا بخش مغذی آن از روده هضم نشده عبور می کند.

درعوض ، داخل روده ها تخلیه می شود. در نتیجه ، بعضی از مواد مغذی مانند چربی جذب نمی شوند و در عوض از طریق مدفوع خارج می شوند.

این دلیل دیگری است که به نظر می رسد آجیل ها دوستدار کاهش وزن هستند.

در حقیقت ، مطالعات نشان داده اند كه پس از خوردن آجیل ، میزان چربی از بین رفته از مدفوع 5٪ به بیش از 20٪ افزایش یافته است  .

این نشان می دهد که بخش زیادی از چربی موجود در آجیل حتی توسط بدن شما جذب نمی شود.

جالب اینجاست که چگونگی هضم آجیل ممکن است تأثیر زیادی در چگونگی جذب مواد مغذی مانند چربی داشته باشد.

برای مثال ، یک مطالعه نشان داد که میزان چربی های دفع شده در مدفوع برای بادام زمینی کامل (17.8٪) بیشتر از کره بادام زمینی (7٪) یا روغن بادام زمینی (4.5٪)  بود.

آجیل بو داده نیز ممکن است جذب مواد مغذی آنها را افزایش دهد .

بنابراین ، جذب چربی و کالری از آجیل به احتمال زیاد هنگام خوردن کامل آنها کمترین میزان را دارد.


خلاصه:
برخی از چربی های موجود در آجیل به خوبی جذب نمی شوند و در عوض در مدفوع خارج می شوند. احتمال کاهش چربی بعد از مصرف آجیل کامل بیشتر است.


آجیل ها باعث افزایش چربی و سوزاندن کالری می شوند

کاهش وزن با آجیل : برخی شواهد نشان می دهد که مصرف آجیل ممکن است باعث افزایش تعداد کالری های سوزانده شده در حالت استراحت شود  .

یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان پس از وعده غذایی حاوی آجیل، بیش از وعده غذایی حاوی چربی از منابع لبنی ، 28 درصد کالری بیشتری سوزاندند.

یک مطالعه دیگر نشان داد که مکمل روغن بادام زمینی به مدت هشت هفته منجر به افزایش 5 درصدی کالری سوزی شد. با این حال ، این فقط در افراد دارای اضافه وزن دیده می شود .

علاوه بر این ، برخی از مطالعات نشان می دهد که در بین افراد دارای اضافه وزن و چاقی ، خوردن آجیل می تواند چربی سوزی را افزایش دهد .

با این حال ، نتایج متنوعی هستند و برای تأیید ارتباط بین آجیل و افزایش کالری سوزی ، مطالعات با کیفیت بهتر مورد نیاز است.


خلاصه:
چندین مطالعه نشان می دهد که خوردن آجیل می تواند باعث افزایش چربی و سوزاندن کالری در افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند ، شود.

با وجود داشتن چربی و کالری زیاد ، آجیل فوق العاده سالم است.

به طور منظم خوردن آجیل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم با افزایش وزن همراه نیست و حتی ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند.

با این حال ، انجام کنترل بخش اهمیت دارد. دستورالعمل های بهداشت عمومی توصیه می کند که در بیشتر روزهای هفته یک وعده (28 گرم) آجیل میل کنید.

برای سالم ترین گزینه ، انواع ساده و بی رنگ را انتخاب کنید.

 با خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس از بهترین کیفیت با نازلترین قیمت برخوردار خواهید شد


تعدادی از محصولات فروشگاه اینترنتی اوناتس :










برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.