آجیل شب یلدا برای عروس سنتی کهن ازاقوام ایرانی
شب یلدا از بزرگ ترین و قدیمی ترین جشن های ایرانیان محسوب می شود.در این شب خانواده ها دورهم جمع شده و اگر نو عروسی در آن سال به آنها اضافه شده باشد طبق رسوم قدیمی با انواع هدایا و شیرینی و آجیل به دیدارش می روند تا بهانه ای برای جشن کوچکی در اولین شب از زمستان شود

آجیل شب یلدا برای عروس سنتی کهن ازاقوام ایرانی

 پیشینه جشن شب یلدا به هفت هزار سال پیش بر می گردد که مردم در طولانی ترین شب سال دور هم جمع شده  و یک ثانیه بیشتر در کنار هم بودن را جشن می گیرند .  از سنت های شب یلدا در قدیم روشن کردن آتش بود  چرا که آتش را نماد خورشید می دانستند. البته امروزه آتش جای خود را به بخاری و شومینه داده است. یکی دیگر از رسم و سنت های شب یلدا هدیه به نو عروس است.

هدایایی که در شب یلدا از طرف خانواده داماد برای نو عروس در نظر می گیرند، در اغلب فرهنگ ها کم و بیش به یک شکل است. آجیل و میوه های تزئین شده پایه ثابت هدیه های شب یلدا هستند که به شکل های بسیار زیبا تزئین می شوند. همچنین خانواده داماد نیز هدیه ای برای عروس در نظر می گیرند که به صورت معمول یک لباس زمستانی یا پارچه می باشد. برخی از خانواده ها هم برای عروس طلا هدیه می آورند. گاهی نیزدیوان حافظ را در کنار دیگر کادوها قرار می دهند.


آجیل یلدا مخصوص عروس

پای ثابت خوراکی هایی که برای عروس در شب چله در نظر می گیرند، آجیل شب یلدا است. هر خانواده ای ایرانی طبق سلایق  و رسم و رسوم های خود آجیل شب چله  را تزئین می کند. آجیل شب یلدا برای عروس نیز مانند دیگر آجیل های شب یلدا می باشد. البته با این تفاوت که در کنار آن ها کادویی هر دو طرف برای یکدیگر در نظر گرفته اند. میوه ها، آجیل و خشکبار شب یلدا را برای عروس به شکل های شیک با ربان قرمز و تورهای رنگارنگ تزئین می کنند که زیبایی کادوها را دو چندان می کند. همچنین وجود این ربان ها در کنار قرمزی هندوانه و انار ترکیب رنگی بسیار زیبا را ایجاد می کند. این رسم در سال اول عروسی برای تمام عروس و دامادها اجرا می شود و طرفین براساس توان خود کادویی نیز خریداری می کنند.


تنقلات و آجیل شب یلدا

لباس های شب یلدا معمولا به رنگ قرمز انتخاب می شوند شاید دلیل این کار برایتان سوال برانگیز باشد ! همانطور که می دانید رنگ قرمز نمادی از شادی نهادینه شده است  . سفره شب یلدا را نیز با رنگ قرمز مزین می شود. میوه هایی به رنگ قرمز از جمله انار، سیب قرمز و هندوانه میوه های اصلی سفره محسوب می شوند و میوه انار مهمترین آنهاست و در فرهنگ ایرانی نماد برکت و روزی زیاد است .

مانند دیگر جشن های ایرانی، شام شب یلدا معمولا سبزی پلو با ماهی  است ترکیبات آجیل شب یلدا شامل: پسته، بادام، گردو، فندق، انواع تخمه، توت خشک، سنجد، انجیر خشک، کشمش، گندم برشته، شاهدانه برشته، برگ های آلو و زرد آلو و دیگر میوه های خشک می باشد.

آجیل شب یلدا طبق سنت دیرین ایرانی ها همچنان از تنقلات اصلی و خوراکی های مفید دورهمی های شب چله خودنمایی می کند. میوه ها و آجیل شب یلدا، تنقلاتی هستند که مهمان ها در این شب طولانی می خورند و از طعم و مزه انار شیرین و هندوانه های پایانی در شب نشینی اول زمستان لذت می برند.


سفارش اینترنتی آجیل شب یلدا

ساده ترین کار در این روزهای کرونایی سفارش اینترنتی آجیل شب یلداست.علاوه بر میوه های تزئین شده مثل هندوانه، انار، لبو، کدو تنبل، لباس زمستانی یا پارچه و یا طلا، هدایای نقدی، کله قند تزئین شده، نقل و شیرینی  که برای عروس مهیا می کنید می توانید بسته مخصوص آجیل و میوه های خشک شب یلدا  را از فروشگاه اینترنتی اوناتس  سفارش داده  و درب منزل تحویل بگیرید.

تلفن تماس فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : 09173318640


قیمت آجیل 4 مغز|آجیل 4 مغز قیمت|خرید آنلاین آجیل چهار مغز|آجیل ارزان در تهران|خرید آجیل تازه |قیمت آجیل شیرین |قیمت آجیل چهار مغز شور|قیمت روز آجیل|خرید خشکبار ارزان|قیمت بادام هندی |مراکز فروش عمده خشکبار|آجیل ارزان در تهران|قیمت آجیل چهار مغز|قیمت آجیل مخلوط| خرید آجیل ارزان |خرید آجیل تازه

برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام