9 خواص موز خشک شده  از تقویت سیستم ایمنی بدن تا درمان کم خونی
موز خشک شده یا چیپس موز از خوشمزه ترین و فوق العاده ترین میوه های خشک محسوب می شود. این میوه خشک تامین کننده ویتامین ها و مواد معدنی لازم بدن است.در این مقاله از فروشگاه اوناتس درباره خواص موز خشک شده بیشتر می خوانیم با ما باشید.

9 خواص موز خشک شده  از تقویت سیستم ایمنی بدن تا درمان کم خونی


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : موز خشک شده از خوشمزه ترین و فوق العاده ترین میوه های خشک محسوب می شود. این میوه خشک  به عنوان یک میان وعده سالم مورد استفاده قرار می گیرد و از طرفی تامین کننده ویتامین ها و مواد معدنی لازم بدن است.

خواص موز خشک شده بیشتر از موز تازه است. بهتر است موز خشک شده را به همان شکل مصرف کنید، چرا که اگر این میوه خشک را خیس کنید، دارای ظاهر زننده و مشمئز کننده ای می شود. موز خشک سرشار از پتاسیم و حاوی فیبر فراوان برای روده کم کار بسیار موثر است. موز خشک شده مطمئنا منشا کربوهیدرات هاست.

کربوهیدرات ها در موز خشک شده به دو شکل کربوهیدرات ساده و کربوهیدرات پیچیده وجود دارد.


خواص موز خشک شده در بهبود هضم

از آنجایی که موز خشک حاوی فیبر می باشد، مصرف این میوه خشک به صورت روزانه فیبر مورد نیاز بدن را تامین می کند و سبب بهبود هضم غذا می شود. اگر در رژیم غذایی خود تکه های موز خشک قرار دهید، مطمئنا به شما در بهبود هضم غذا کمک می کند زیرا فیبرها برای هضم سالم موثر هستند.


چیپس موز از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند

با وجود بسیاری از مواد معدنی، موز دارای ویتامین C زیادی است که برای سلامتی بسیار موثر است. زمانی که موز خشک را با برخی از اودیه ها همچون زردچوبه، زنجبیل و دیگر چاشنی های پخته می شوند، می توانند به یک ماده غذایی سالم در برابر آنفولانزا، سرفه و کمک به بهبود دیگر دستگاه های تنفسی تبدیل شوند.


مطالعه کنید : خواص آویشن برای درمان انواع بیماری ها | داروهای گیاهی طب سنتی


خواص موز خشک شده برای سلامت قلب

از آنجایی که موز خشک شده  یا همان چیپس موز حاوی مقدار قابل توجهی پتاسیم می باشد، در نتیجه پتاسیم موجود در این میوه خشک فوق العاده برای سلامتی قلب موثر است. 


خواص موز خشک شده در بهبود درد معده

موز خشک علاوه بر این که سبب بهبود دستگاه هضم غذا می شود، درد معده را نیز درمان می کند. تکه های موز خشک شده در برابرکردن سطح PH معده شما که درد را درمان می کند، کمک می کند. مصرف این میوه خشک برای خانم هایی که در دوران چرخه قاعدگی دچار درد گرفتگی می شوند نیز موثر است. میزان مصرف آن برای زنان باید محدود باشد چرا که در چرخه قاعدگی به صورت متعادل به انرژی نیاز دارند.


خواص موز خشک شده برای سلامت کلیه

براساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شده بیمارانی که از موزهای با خال های سیاه استفاده کرده اند، بدنشان نسبت به بیماری واکنش دفاعی داشته است. این میوه خشک برای سلامتی کلیه ها بسیار مناسب است.


مطالعه کنید : رژیم لاغری با انجیر خشک


افزایش قوای جسمی

از آنجایی که موز خشک شده ( چیپس موز ) منشا ویتامین C و آنتی اکسیدان ها می باشد، در نتیجه این میوه خشک سبب تقویت قوای جسمانی می شود. ماده ای همانند نشاسته در موز خشک وجود دارد که قند خون را به انرژی تبدیل می کند.


خواص موز خشک شده برای کم خونی

از دیگر خواص موز خشک شده می توان به داشتن آهن و فولیک اسید اشاره کرد که برای درمان کم خونی بسیار موثر است. به دلیل عادت ماهانه در بین خانم ها کم خونی شدت بیشتری دارد، موز خشک را به همراه عسل و مقداری سیاه دانه مصرف کنید و معجزه این میوه خشک را مشاهده نمایید. خواص پوست موز خشک شده برای کم خونی موثر است.


مطالعه کنیدتاثیر خوردن آجیل بر اسپرم


بهبود دستگاه گوارش

اغلب افراد فکر می کنند موز سبب یبوست می شود در صورتی که مصرف این میوه سبب دفع ساده تر می شود. موز یک ملین کننده نیست ولی به سبب داشتن فیبر و رطوبت میزان سفتی شکم را تنظیم می کند. این میوه خشک منشا فیبر است، فیبر موجود در این میوه خشک به سهولت دفع کمک می کند و مانع از یبوست می شود. همچنین به هضم بهتر غذا کمک می کند. قند خون را تا حدودی افزایش می دهد و بر روی فشار خون تاثیر می گذارد.


افزایش انرژی و تامین سوخت و ساز بدن

کربوهیدرات ها سرشار از انرژی های لازم بدن هستند و مصرف تکه های موز خشک می تواند انرژی  مورد نیاز را در هنگام خستگی یا بیماری را افزایش دهد. افزودن تکه های این میوه خشک به صبحانه می تواند به شما قدرت کافی برای انجام وظایف روزانه خود، در محل کار یا محیط هایی که به سلامتی نیاز دارید بدهد. بنابراین در ترکیبات صبجانه های آماده یا کورنفلکس ها از این میوه استفاده می شود. مصرف میوه خشک به هیچ عنوان برای سلامتی شما ضرر ندارد و نه جایگزین مناسبی به جای مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مضر، مانند فست فودها است.


قیمت موز خشک در فروشگاه اینترنتی اوناتس

برای مشاهده قیمت موز خشک باکیفیت و دیگر محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی اوناتس می توانید به سایت اوناتس مراجعه نمایید. با توجه به نوسانات قیمت در بازار می توانید جهت اطلاع از قیمت دقیق  و نحوه سفارش و موجودی میوه خشک می توانید به فروشگاه اینترنتی اوناتس مراجعه کنید.

خرید آجیل و خشکبار، خرید چای ، خرید زعفران ، خرید آنلاین آجیل ، خرید پسته ، خرید میوه خشک  از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس

خریدآنلاین محصولات زیر از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس تنها با یک کلیک!


تلفن تماس : 09173318640

برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام