11 خاصیت برتر و علمی  تخمه کدو تنبل

11 خاصیت برتر و علمی تخمه کدو تنبل

تخمه کدو تنبل بسیار مغذی و پر از آنتی اکسیدان های قدرتمند است. آنها باعث بهبود سلامت قلب ، سطح قند خون ، باروری و کیفیت خواب می شود و حتی ممکن است در برابر انواع خاصی از سرطان محافظت کنند.
ادمین اصلی
1398/11/28

11 خاصیت برتر و علمی  تخمه کدو تنبل

تخمه کدو  تنبل  آجیل و خشکبار ی است که ممکن است کوچک باشد ، اما پر از مواد مغذی با ارزش است.

خوردن تنها مقدار کمی از آنها می تواند مقدار قابل توجهی از چربی های سالم ، منیزیم و روی را برای شما فراهم کند.

به همین دلیل ، تخمه کدو  تنبلبا چندین مزیت سلامتی همراه است.

این موارد شامل بهبود سلامت قلب ، سلامت پروستات و محافظت در برابر برخی سرطانها است.

علاوه بر این ، این تخمه ها را می توان به راحتی در رژیم غذایی خود گنجانید.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس درباره 11 مزیت برتر سلامتی  تخمه کدو  تنبل را که توسط علم پشتیبانی می شود آورده ایم.


1. پر از مواد مغذی با ارزش

تخمه کدو  تنبل همچنین به عنوان "پپیتا" شناخته می شود - اصطلاح اسپانیایی مکزیکی.

بر خلاف تخمه های سفید سخت حاصل از کدو حلوایی ، اکثر تخمه های کدو تنبل خریداری شده در سوپر مارکت پوستی ندارند.

این تخمه های بدون پوسته به رنگ سبز ، مسطح و بیضی شکل هستند.

یک اونس (28 گرم) تخمه کدو تنبل بدون پوسته تقریباً 151 کالری دارد ، عمدتا از چربی و پروتئین.

علاوه بر این ، یک وعده (28 گرم) شامل :

  • فیبر: 1.7 گرم
  • کربوهیدرات: 5 گرم
  • پروتئین: 7 گرم
  • چربی: 13 گرم (6 عدد از آنها امگا 6)
  • ویتامین K: 18٪ از RDI
  • فسفر: 33٪ از RDI
  • منگنز: 42٪ از RDI
  • منیزیم: 37٪ از RDI
  • آهن: 23٪ از RDI
  • روی: 14٪ از RDI
  • مس: 19٪ از RDI

آنها همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مقدار مناسب اسیدهای چرب اشباع نشده ، پتاسیم ، ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و فولات هستند.

تخمه کدو تنبل و روغن تخمه بسیاری از مواد مغذی و ترکیبات گیاهی دیگر را دارند که نشان دهنده فواید سلامتی است  .

خلاصه
تخمه کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان ها ، آهن ، روی ، منیزیم و بسیاری از مواد مغذی دیگر است. هر اونس (28 گرم) حاوی حدود 151 کالری است.


2. از نظر آنتی اکسیدان ها زیاد است

تخمه کدو تنبل حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها و ویتامین E است.

آنتی اکسیدان ها می توانند التهاب را کاهش داده و سلولهای شما را از رادیکالهای آزاد مضر محافظت کنند. به همین دلیل است که مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان می تواند به محافظت در برابر بسیاری از بیماری ها کمک کند .

تصور می شود که مقادیر بالای آنتی اکسیدان موجود در تخمه کدو تنبل تا حدی مسئول تأثیرات مثبت آنها بر سلامتی است.

در یک مطالعه ، روغن تخمه کدو تنبل باعث کاهش التهاب در موش های مبتلا به آرتروز بدون عوارض جانبی شد ، در حالی که حیواناتی که  از داروی ضد التهابی استفاده کردند، عوارض جانبی داشتند.

خلاصه
تخمه کدو تنبل پر از آنتی اکسیدان است که ممکن است به محافظت در برابر بیماری و کاهش التهاب کمک کند.


3. با کاهش خطر برخی از سرطان ها همراه است

رژیم های غذایی سرشار از تخمه کدو با کاهش خطر ابتلا به سرطان معده ، پستان ، ریه ، پروستات و روده بزرگ ارتباط دارد .

یک مطالعه بزرگ مشاهده ای نشان داد که خوردن آنها با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان یائسه همراه است .

مطالعات دیگر حاکی از آن است که پلی فنول های موجود در تخمه کدو تنبل ممکن است نقش مهمی در پیشگیری و درمان سرطان پستان داشته باشد  .

مطالعات لوله آزمایش دیگر نشان داد که یک مکمل حاوی تخمه کدو تنبل می تواند رشد سلول های سرطانی پروستات را کندتر کند .

خلاصه
برخی شواهد نشان می دهد که تخم کدو تنبل ممکن است به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان کمک کند.


4- سلامت پروستات و مثانه را بهبود می بخشد

تخمه کدو تنبل ممکن است به تسکین علائم هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) کمک کند ، شرایطی که غده پروستات در آن بزرگتر می شود و باعث بروز مشکل در ادرار می شود.

مطالعات متعددی در انسان نشان داد كه خوردن این تخمه ها علائم مرتبط با BPH را كاهش می دهد  .

در یک مطالعه یک ساله در بیش از 1400 مرد مبتلا به BPH ، مصرف تخمه کدو تنبل باعث کاهش علائم و کیفیت زندگی بهتر شده است .

تحقیقات بیشتر نشان می دهد که مصرف تخمه کدو تنبل یا محصولات آنها به عنوان مکمل می تواند به علائم مثانه بیش فعال کمک کند.

در یک مطالعه 45 زن و مرد با مثانه بیش فعال ، مشخص شد که 10 گرم عصاره تخمه کدو تنبل روزانه عملکرد ادراری را بهبود می بخشد .

خلاصه
تخمه کدو تنبل ممکن است علائم بزرگ شدن خوش خیم پروستات و مثانه بیش فعال را کاهش دهد.


5- از نظر منیزیم بسیار زیاد است

تخمه کدو تنبل یکی از بهترین منابع طبیعی منیزیم است - ماده معدنی که اغلب در رژیم های بسیاری از جمعیت های غربی فاقد آن است.

در آمریكا ، حدود 79٪ از بزرگسالان مصرف منیزیم كمتر از مقدار توصیه شده روزانه (16) دارند.

منیزیم برای بیش از 600 واکنش شیمیایی در بدن شما لازم است. به عنوان مثال ، سطح کافی منیزیم برای موارد زیر مهم است:

  • کنترل فشار خون 
  • کاهش خطر بیماری های قلبی  
  • تشکیل و نگهداری از استخوانهای سالم  
  • تنظیم قند خون  

خلاصه
تخمه کدو تنبل سرشار از منیزیم است. سطح منیزیم سالم برای فشار خون ، سطح قند خون و همچنین سلامت قلب و استخوان بسیار مهم است.


6. ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد

تخمه کدو تنبل منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها ، منیزیم ، روی و اسیدهای چرب است - همگی اینها به سلامت قلب شما کمک می کنند .

مطالعات حیوانی همچنین نشان داده اند كه روغن تخمه کدو تنبل ممکن است فشار خون بالا و کلسترول خون بالا را  - دو عامل مهم برای بیماری های قلبی - کاهش دهد.

یک مطالعه 12 هفته ای در 35 زن یائسه دریافت که مکمل های روغن تخمه کدو تنبل فشار خون دیاستولیک (تعداد پایین خواندن) را 7٪ کاهش داده و سطح کلسترول HDL "خوب" را 16٪ افزایش داده است .

مطالعات دیگر حاکی از آن است که توانایی کدو تنبل در افزایش تولید اکسید نیتریک در بدن شما می تواند تأثیر مثبت آن بر سلامت قلب باشد  .

اکسید نیتریک به گسترش عروق خونی ، بهبود جریان خون و کاهش خطر رشد پلاک در شریانهای شما کمک می کند.

خلاصه
مواد مغذی موجود در تخمه کدو تنبل ممکن است با کاهش فشار خون و افزایش کلسترول خوب به سلامت قلب شما کمک کند.


7. می تواند سطح قند خون را پایین بیاورد

مطالعات حیوانی نشان داده اند که کدو تنبل ، تخمه کدو تنبل ، پودر تخمه کدو تنبل و آب کدو تنبل می توانند قند خون را کاهش دهند  .

این امر به ویژه برای مبتلایان به دیابت بسیار مهم است ، که ممکن است برای کنترل سطح قند خون خود تلاش کنند.

مطالعات متعددی نشان داده اند که مکمل آب کدو تنبل یا پودر تخمه باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود.

مقدار بالای منیزیم تخمه کدو تنبل ممکن است عامل مثبت آن بر دیابت باشد.

یک مطالعه مشاهده ای در بیش از 127000 نفر نشان داد که رژیم های غذایی سرشار از منیزیم با 33٪ خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در مردان و 34٪ خطر کمتر در خانم ها همراه هستند .

برای تأیید تأثیرات مفید تخم کدو روی سطح قند خون ، تحقیقات بیشتری لازم است.

خلاصه
تخم کدو تنبل ممکن است به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.


8. دارای فیبر بالا

تخمه های کدو تنبل منبع خوبی برای فیبر رژیم غذایی است - تخمه های پوسته شده 1.1 گرم فیبر را در یک وعده  (28 گرم) فراهم می کنند.

رژیم غذایی پر فیبر می تواند باعث بهبود سلامتی هضم شود.

علاوه بر این ، رژیم های غذایی با فیبر بالا با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و چاقی همراه هستند.

خلاصه
تخمه کدو تنبل منبع خوبی از فیبر است. رژیم های غذایی پر فیبر با بسیاری از مزایای سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت و چاقی همراه است.


9. ممکن است کیفیت اسپرم را بهبود بخشد

سطح پایین روی با کاهش کیفیت اسپرم و افزایش خطر ناباروری در مردان همراه است.

از آنجا که تخمه کدو تنبل منبع غنی از روی است ، ممکن است باعث بهبود کیفیت اسپرم شوند.

شواهد حاصل از یک مطالعه در موش ها نشان می دهد كه آنها همچنین می توانند اسپرم انسان را از آسیب های ناشی از شیمی درمانی و بیماری های خود ایمنی محافظت كنند .

تخمه کدو تنبل همچنین از نظر آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی سرشار است که می تواند به سطح تستوسترون سالم کمک کرده و سلامت کلی را بهبود بخشد.

در کنار هم ، همه این عوامل ممکن است از سطح باروری و عملکرد تولید مثلی به ویژه در مردان بهره مند شوند.

خلاصه
مقدار زیاد روی تخمه کدو تنبل ممکن است به بهبود کیفیت اسپرم و باروری در مردان کمک کند.


10. ممکن است به بهبود خواب کمک کند

اگر در خواب مشکل دارید ، ممکن است بخواهید مقداری تخمه کدو تنبل را قبل از خواب بخورید. آنها منبع طبیعی تریپتوفان ، یک اسید آمینه هستند که می توانند به تقویت خواب کمک کنند.

تصور می شود مصرف روزانه 1 گرم تریپتوفان باعث بهبود خواب می شود .

با این وجود ، برای رسیدن به مقدار مورد نیاز تریپتوفان ، باید حدود 7 اونس (200 گرم) تخمه کدو تنبل بخورید.

روی موجود در این تخمه ها همچنین می تواند تریپتوفان را به سروتونین تبدیل کند ، که سپس به ملاتونین تبدیل می شود ، هورمونی که چرخه خواب شما را تنظیم می کند.

علاوه بر این ، تخمه کدو تنبل منبع عالی منیزیم است. سطح کافی منیزیم همچنین با خواب بهتری همراه است.

برخی مطالعات کوچک نشان داده اند که مصرف یک مکمل منیزیم باعث بهبود کیفیت خواب و مدت زمان خواب کامل در افرادی که سطح منیزیم کم دارند، شده است.

خلاصه
تخمه کدو تنبل منبع خوبی از تریپتوفان ، روی و منیزیم است - همه اینها به تقویت خواب خوب کمک می کند.


11. راحت به رژیم غذایی خود اضافه کنید

اگر می خواهید مزایای تخمه کدو را تجربه کنید ، آنها به راحتی می توانند در رژیم غذایی تان گنجانده شوند.

در بسیاری از کشورها ، آنها یک میان وعده محبوب هستند که می توانند به صورت خام یا کباب شده ، شور یا بدون نمک خورده شوند.

علاوه بر خوردن آنها به تنهایی ، می توانید آنها را به اسموتی ، ماست یونانی و میوه اضافه کنید.

با ریختن آنها به سالاد ، سوپ یا غلات می توانید آنها را در وعده های غذایی گنجانید. بعضی از افراد از تخمه های کدو تنبل در پخت و پز ، به عنوان ماده ای برای نان شیرین یا بامزه و کیک ها،  استفاده می کنند.

با این حال ، مانند بسیاری از تخمه ها و آجیل ها ، آنها حاوی اسید فیتریک هستند ، که می تواند دسترسی فراهمی زیستی برخی از مواد مغذی شما را کاهش دهد.

اگر بطور مرتب تخمه و آجیل می خورید ، ممکن است بخواهید آنها را خیس کرده تا جوانه بزنند تا محتوای اسید فیتریک آنها کاهش یابد. سرخ کردن آنها ممکن است به شما کمک کند.

خلاصه
تخمه های کدو تنبل را می توان به راحتی به عنوان میان وعده یا ماده ای در وعده های غذایی یا پخت در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نکته آخر

تخمه کدو تنبل بسیار مغذی و پر از آنتی اکسیدان های قدرتمند است.

خوردن آنها می تواند به رفع کمبودهای رژیم کمک کند و ممکن است در برابر مشکلات سلامتی گوناگون ، محافظت کند.

در حقیقت نشان داده شده است که تخمه کدو باعث بهبود سلامت قلب ، سطح قند خون ، باروری و کیفیت خواب می شود. آنها حتی ممکن است در برابر انواع خاصی از سرطان محافظت کنند.

علاوه بر این ، محتوای غنی از مواد مغذی آنها ممکن است مزایای سلامتی دیگری مانند بهبود انرژی ، خلق و خو و عملکرد سیستم ایمنی بدن را به همراه داشته باشد.

بهترین چیز این است که آنها به راحتی به رژیم غذایی شما اضافه می شوند و به شما این امکان را می دهند تا از بسیاری از اثرات مثبت آنها استفاده کنید.


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس عرضه کننده انواع محصولات غذایی و خشکبار:

تعدادی از محصولات فروشگاه اینترنتی اوناتس شامل:








برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.