آجیل و خشکبار اوناتس |  آیا پسته ها آجیل اند؟

آجیل و خشکبار اوناتس | آیا پسته ها آجیل اند؟

آیا پسته ها آجیل اند؟ !؟ هنوز خیلی از افراد نمی دانند پسته ،آجیل از نوع گیاه واقعی نیست. در واقع ، آنها هسته خوراکی میوه درخت پسته هستند. با این حال ، مانند بسیاری از بذرهای دیگر ، آنها هنوز هم یک ماده مغذی برای اهداف آشپزی هستند.
ادمین اصلی
1398/12/04

آیا پسته ها آجیل اند؟

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتسپسته خوشمزه و مغذی ، را به عنوان میان وعده میل می کنند و به عنوان یک ماده غذایی در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرند ولی  آیا پسته ها آجیل اند؟ 

رنگ سبز آنها باعث می شود که آنها در بستنی ها ، شیرینی ها ، غذاها، گز ، سوهان ، کره ، روغن و کالباس ها محبوب شوند ، زیرا رنگ و طعم مشخص و طبیعی به آنها می بخشند.

با این حال ، اگر حساسیت به آجیل دارید  ، شاید با خود فکر کرده باشید که پسته چیست و آیا متعلق به خانواده آجیل است.

این مقاله توضیح می دهد که آیا پسته آجیل است و به بررسی برخی از مزیت های سلامتی خوردن پسته می پردازد.


آجیل چیست؟

وقتی بیشتر مردم به آجیل فکر می کنند ، آنها به هسته های کوچک سخت مانند بادام ، گردو ، بادام هندی و بادام زمینی فکر می کنند.

با این حال ، تمام میوه هایی که مردم معمولاً به عنوان آجیل در نظر می گیرند واقعا از نظر گیاه شناسی آجیل نیستند.

چند نوع از گیاهان اغلب تحت عنوان " آجیل" در کنار هم قرار می گیرند:

آجیل گیاه شناسی واقعی: این میوه ها با پوسته و دانه سخت قابل خوردن نیستند. پوسته برای آزاد کردن بذر به خودی خود باز نمی شود. آجیل واقعی شامل شاه بلوط ، فندق و بلوط است.

دانه های گوشتی:  میوه های گوشتی هستند که حاوی یک گوشت با لایه نازک و یک دانه سخت در مرکز آن است. برخی از دانه ها که معمولاً به آن آجیل گفته می شود شامل بادام ، بادام زمینی ، پکن ، گردو و نارگیل است.

دانه های دیگر اینها شامل دانه های بدون پوشش مانند  کاج و  گینکو و همچنین دانه های محصور شده در یک میوه مانند ماکادامیا و بادام زمینی است.

در حالی که همه اینها از منظر گیاه شناسی کاملاً متفاوت هستند ، از نظر آشپزی و به طور کلی ، همه آنها را آجیل می نامند.

درخت آجیل یک میوه رایج است و شامل هم آجیل واقعی و هم دانه هایی است که از یک درخت حاصل می شوند .

خلاصه
آجیل های گیاه شناسی واقعی میوه هایی با پوسته و بذر غیرقابل خوردن سخت مانند شاه بلوط  هستند. هنوز هم استفاده معمول و آشپزی انواع مختلفی از دانه ها مانند بادام ، بادام زمینی ، آجیل کاج ، ماکادامیا و بادام زمینی را نیز در بر می گیرد.


پسته چیست؟

پسته ممکن است به هر یک از چندین گونه درختی از جنس Pistacia که بخشی از همان خانواده بادام هندی، انبه و پیچک سمی است اشاره کند .

هنوز ، Pistacia vera تنها درختی است که میوه های خوراکی تولید می کند ، که معمولاً به عنوان پسته شناخته می شوند.

این پسته بومی غرب آسیا و خاورمیانه است و شواهد نشان می دهد که میوه های درخت بیش از 8000 سال است که خورده شده اند  .

امروزه بزرگترین تولید کننده پسته ایران ، ایالات متحده و کشورهای مدیترانه است .

درختان پسته در آب و هوای خشک رشد می کنند و می توانند تا 39 پا (12 متر) از ارتفاع  برسند.

در بهار ، درختان خوشه هایی مانند انگور از میوه های سبز رنگ دارند  ، که به تدریج سفت می شوند و قرمز می شوند.

در درون میوه یک دانه سبز و بنفش قرار دارد که قسمت خوراکی میوه است.

با رسیدن میوه ها ، پوسته سخت می شود و شکاف می یابد که بذر درون آن قرار دارد. میوه ها قبل از فروش برداشت می شوند ، پوسته های سبز جدا می شوند ، خشک می شوند و اغلب بو داده می شوند.

از آنجا که پسته ها دانه یک دروپه هستند ، آنها یک ماده مغذی واقعی گیاه شناسی نیستند. با این حال ، در دنیای آشپزی ، پسته به عنوان آجیل رفتار می کند ، و همچنین به عنوان آلرژن درخت آجیل طبقه بندی می شوند .

خلاصه
پسته دانه های میوه های درخت پسته ورا است که باعث ایجاد خوشه هایی از میوه های کوچک می شود که بتدریج سخت و شکاف دار می شوند که بذر  درون آن قرار دارد. اگرچه آنها بذر هستند ، آنها در آشپزی کاربرد دارند و به عنوان یک میوه  آجیل درختی طبقه بندی می شوند.


فواید سلامتی پسته

پسته بسیار مغذی و پر انرژی است. حدود 3.5 اونس (100 گرم) آجیل پسته خام منابع زیر را ارائه می دهد:

  • کالری: 569
  • پروتئین: 21 گرم
  • کربوهیدرات: 28 گرم
  • چربی: 46 گرم
  • فیبر غذایی: 10.3 گرم
  • مس: 144٪ از ارزش روزانه (DV)
  • ویتامین B6: 66٪ DV
  • تیامین: 58٪ DV
  • فسفر: 38٪ DV
  • منیزیم: 26٪ DV
  • آهن: 22٪ DV
  • پتاسیم: 21٪ DV
  • روی: 21٪ DV

علاوه بر این ، پسته حاوی مقادیر قابل توجهی سدیم ، سلنیوم ، ریبوفلاوین ، ویتامین E ، کولین ، فولات ، ویتامین K ، نیاسین و کلسیم است.

خوردن آجیل پسته به دلیل مقادیر بالای چربی سالم ، فیبر و آنتی اکسیدان ها مانند کاروتنوئیدها ، فیتواسترول ها ، فلاونوئیدها و رسوراترول با بهبود سلامت قلب مرتبط است.

در یک مطالعه 4 هفته ای در 15 نفر مبتلا به کلسترول نسبتاً بالا ، خوردن 15٪ کالری روزانه از پسته باعث کاهش کلسترول کلی و LDL (بد) و افزایش سطح کلسترول HDL (خوب)  شد.

در یک مطالعه 4 هفته ای مقایسه شده در 22 مرد جوان ، خوردن 20٪ کالری روزانه آنها از پسته باعث بهبود گشاد شدن رگ های خونی و کاهش کلسترول و قند خون شد .

جالب اینجاست که علی رغم کالری بالای آنها ، خوردن پسته با افزایش وزن قابل توجهی ارتباط ندارد. به نظر می رسد در هنگام اضافه کردن پسته به رژیم غذایی خود ، مردم احساس سیر می کنند و به طور طبیعی میزان کالری دریافتی را کاهش می دهد .

بنابراین ، اضافه کردن پسته به رژیم غذایی می تواند راهی عالی برای تقویت مواد مغذی و تقویت سلامت قلب بدون اضافه شدن به خط کمر باشد.

خلاصه
پسته ها از نظر انرژی متراکم هستند و سرشار از پروتئین ، چربی های سالم ، فیبر غذایی ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. علاوه بر این ، آنها می توانند با کاهش کلسترول LDL (بد) و افزایش کلسترول HDL (خوب) ، سلامت قلب را ارتقاء دهند.


نکته آخر

پسته آجیل از نوع گیاه واقعی نیست. در واقع ، آنها دانه خوراکی میوه درخت پسته هستند.

با این حال ، مانند بسیاری از دانه های دیگر ، آنها هنوز هم یک ماده مغذی برای اهداف آشپزی و همچنین یک درخت آجیل در بین کسانی که آلرژی دارند ، محسوب می شوند.

اگر حساسیت به آجیل درختی دغدغه شما نیست ، پسته علاوه بر این که بسیار مغذی هستند و باعث تقویت سلامت قلب می شوند ، علاوه بر این به رژیم غذایی شما افزودنی خوبی می دهند.


 خرید پسته تازه  و خرید آجیل و خشکبار در فروشگاه اینترنتی اوناتس




تلفن تماس  فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس  :  09127185245


برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.