آیا مصرف پسته باعث کاهش وزن یا اضافه وزن می شود؟
بسته به اینکه از کجا مشاوره گرفته اید، پسته ها ممکن است باعث کاهش وزن یا افزایش وزن شوند. یک تحقیق جدید چینی به موشکافی این موضوع کمک کرده است.

آیا پسته به کاهش یا چاقی وزن کمک می کند؟

بسته به اینکه از کجا مشاوره گرفته اید، پسته ها ممکن است باعث کاهش وزن یا افزایش وزن شوند. یک تحقیق جدید چینی به موشکافی این موضوع کمک کرده است.

آیا آجیل را صرفا به عنوان آجیل مصرف کنیم یا برای رژیم غذایی؟ این سوال بسیاری از افراد با رژیم غذایی است که احساس می کنند مصرف آجیل و خشکباردر مشاوره ها پر از تناقض گویی است.

از یک سو، آجیل دارای چربی و کالری زیاد است و باعث افزایش وزن می شود. فقط نصف کاسه پسته بدون نمک دارای 170 کالری، 13 گرم چربی و 1.5 گرم چربی اشباع است.. در عین حال، آجیل های چاق مانند گردو می توانند بیش از 350 کالری و 30 گرم چربی در نصف کاسه داشته باشند.

از سوی دیگر، کارشناسان سریع به این نکته اشاره می کنند که چربی در آجیل، چربی غیرمستقیم سالم است که جزء ضروری رژیم غذایی سالم است. چربی Monounsaturated می تواند سطح کلسترول سالم را افزایش دهد، سلامت پوست و مو را بهبود بخشد و بیشتر، و همان نیم کاسه پسته دارای 6 گرم پروتئین و 3 گرم فیبر است که باعث افزایش احساس سیری در افراد با رژیم غذایی می شود. رژیم گیرندگان همچنین از آهسته خوردن پسته بیشتر استقبال می کنند - به نظر میرسد که با خوردن تک تک پسته ها به کنترل پروتئین کمک می کند.

در حال حاضر یک مطالعه جدید در نشریه تغذیه منتشر شده است که همه این موارد در مورد آجیل، بویژه پسته، ممکن است قابل بحث باشد. محققان در پکن که رژیم های غذایی بزرگسالان مبتلا به سندرم متابولیک را مطالعه کرده اند، دریافتند که پسته ها نه به افزایش وزن و نه از دست دادن وزن در یک دوره 12 هفته ای منجر می شوند.


مطالعه کنید : بهترین روش برای نگهداری پسته


در این مطالعه 90 نفر از اعضای گروه به سه گروه تقسیم شدند:

  • گروه اول مصرف روزانه توصیه شده 42 گرم پسته را در روز مصرف کردند،
  • گروه دوم بیشتراز 70 گرم در روز مصرف کردند  و گروه سوم پسته نخوردند.


همه افراد شرکت کننده رژیم غذایی را با دستورالعمل انجمن قلب آمریکا مشاوره داشتند. دوازده هفته بعد هیچ یک از گروه ها تغییرات قابل توجهی در وزن یا بدن نداشتند.

اما گروههایی که پسته را خوردند مزایای دیگری را بهره بردند. هر دو گروه استفاده کننده مغز پسته  دارای سطوح پایین گلوکز خون و تری گلیسیرید پایین بودند و باعث شد تا محققان نتیجه گیری کنند که پسته لزوما تغییرات وزن را بهبود نمی بخشد اما ممکن است علائم سندرم متابولیک مانند فشار خون، انسولین و تری گلیسیرید را بهبود بخشد.

بهترین راه برای خوردن ،پسته خام، در پوسته، بدون نمک است.توصیه شده که نصف کاسه مصرف شود که پر از پتاسیم، ویتامین E ضد سرطان ، و ویتامین B6 است که می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند .

شما هموطنان عزیز می توانید انواع پسته و خشکبار را با قیمت باورنکردنی با بهترین کیفیت را از فروشگاه اینترنتی اوناتس خریداری کنید...

 جهت خرید از فروشگاه اینترنتی اوناتس ابتدا در سایت عضو شوید ( عضویت در سایت ) و یا با کارشناسان فروش اوناتس در تماس باشید 

تماس با ما : 09173318640

فروش عمده پسته در تهران | قیمت یک کیلو پسته | قیمت پسته در بازار تهرانقیمت پسته سال 1401 | قیمت پسته فندقی امروز| قیمت پسته اکبری اعلاقیمت پسته کیلوییپسته احمدآقایی قیمت |قیمت روز پسته سیرجان | قیمت مغز فندق تازه

برچسب ها: کاهش وزن پسته خواص پسته فواید پسته اضافه وزن چاقی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام