روش های خشک کردن آلو

روش های خشک کردن آلو

تاریخ انتشار : 1399/03/04 20:10:58
اگر آلوهای زیادی دارد بهترین راه این است که آن ها را خشک کنید. آلو خشک سبب اضافه شدن طعم به طیف گسترده ای از غذاها می شود.

روش های خشک کردن آلو 

برای این که میوه های اضافی خراب نشوند می توانید این میوه ها را خشک کنید، میوه ها حتی بعد از خشک شدن دارای طعم عالی نیز هستند. اگر آلوهای زیادی دارد بهترین راه این است که آن ها را خشک کنید. آلو خشک سبب اضافه شدن طعم به طیف گسترده ای از غذاها می شود. همچنین می توانید از آلو خشک به عنوان یک وعده غذایی سالم و خوشمزه استفاده کنید. اگر این خشکبار به صورت درست ذخیره شود می تواند برای مدت زمان زیادی نگه داشته شود. روش های متنوعی برای خشک کردن آلو وجود دارد. آلو در انواع گوناگونی همانند آلو زرد، آلوی سیاه  و از این قبیل در طعم های خوب و متفاوتی می توان خشک کرد. با روش های مناسب خشک کردن می تواند یک آلو خشک با کیفیت را تولید کرد.


برای خشک کردن آلو روش های متنوعی وجود دارد که باید از روش های بهتری برای خشک کردن استفاده کرد که این روش ها  می توان به خشک کردن در برابر نور آفتاب و یا در مواردی مانند ماکروفر، فر و یا در دستگاه های خشک کن می توان انواع از میوه های خشک را تهیه کرد خشکباری مثل آلوبخارا، آلوچه ترش، آلو شابلون، انجیر، کشمش، توت سفید، شاه توت، سیب، عناب، کیوی خشک، پرتقال خشک ، هلو خشک، میوه خشک مخلوط، لیمو و  به را خشک کرده و مورد استفاده قرار داد. بهتر است برای خشک کردن آلو از بهترین نوع آن استفاده کرد تا آلوی شما کیفیت مطلوب آن به شکل مناسبی باقی بماند.


خشک کردن آلو به روش دودی

در این روش ابتدا پوست آلوهای رسیده را جدا نموده و آن ها را به قعهات کوچکتری تقسیم و هسته های آن ها را جدا کنید و سپس آلوها را بر روی قفسه های توری بچینید. در زمان خشک کردن آلو از محفظه های بزرگ برای قرار دادن سبدها استفاده می کنند و با آتش زدن مقداری از گوگرد دود آن به مدت 30 دقیقه در مجاورت آلوها قرار می گیرد. سپس آلوها را از محفظه خارج کرده و در برابر نور آفتاب خشک نمایید.


خشک کردن آلو به روش آفتابی

در این روش ابتدا آلوها را شسته و آن ها را نصف  و هسته ها را خارج کنید. خشک کردن آلو به روش آفتابی نیاز به زمان طولانی برای خشک شدن  دارد. با این حال، یکی از روش های ساده و ارزان می باشد و نیازی به استفاده از تجهیزات خاصی نیست. در زمان خشک شدن این میوه باید یک قطعه فویل در زیر تورها بگذارید تا آب آلو روی آن جمع گردد. سپس با قرار دادن پارچه پنیر بر روی تورها، از آلوها در مقابل حشرات محافظت کنند. هر چند وقت یک بار نیمه آلو را بچرخانید تا هر طرف به زیبایی خشک شود.

نکته:

آلوها را داخل ترکیب آب و آبلیمو قرار دهید و بگذارید چند دقیقه خیس بخورد. این کار مانع تغییر رنگ میوه ها به قهوه ای می شود.


خشک کردن آلو با استفاده از دستگاه خشک کن

بهترین روش برای خشک کردن آلوها استفاده از دستگاه های خشک کن می باشد. این دستگاه ها در ابعاد گوناگونی درست شده و هر کدام از این دستگاه ها براساس اندازه و حجم آن میزان مشخصی از آلوها را خشک می کنند. اگر می خواهید آلوهای زیادی را خشک کنید، برای این که هزینه خشک کردن آلو  را کاهش دهید و همچنین آلو با کیفیت بهتری از لحاظ شکل ظاهری و از نظر بهداشتی تولید کنید توصیه ما به شما استفاده از دستگاه خشک کن آلو می باشد. استفاده از این دستگاه زمان خشک کردن آلو را کاهش می دهد و از دردسرهای خشک کردن آلو در محیط باز خلاص می شوید.


خشک کردن آلو در فر

در این روش ابتدا آلوها را نصف کنید و هسته های آن را جدا کنید. سپس آلوها را در فر قرار دهید و بین میوه ها فاصله مناسب بگذارید. یک کاغذ روغنی کف سینی فر قرار دهید تا میوه ها پس از خشک شدن به کف سینی فر نچسبند یا یک تکه فویل یا سینی پخت با روکش فویل در زیر قفسه بگذارید. برای پیشگیری از جمع شدن، یک لایه فویل را روی پایه اجاق قرار دهید تا آب آلو جمع شود. دمای فر را باید بین 170 درجه الی 200 درجه فاز نهایت یا پایین تر تنظیم کنید. بهتر است در هنگام خشک کردن آلو فر را در کمترین درجه ممکن قرار دهید. برای این که آلو به صورت یکنواخت خشک شود، هر دو ساعت یا چند بار روی آن ها را بررسی کنید.

خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه اینترنتی اوناتس

کیفیت بالا و قیمت مناسب را درفروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس تجربه کنید













برچسب ها: آلو آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام