درمان فشار خون بالا با گیاهان دارویی

درمان فشار خون بالا با گیاهان دارویی

تاریخ انتشار : 1399/08/09 13:17:37
همانطور که می دانید فشار خون بالا از شایعترین و پرخطرترین بیماری هایی است که بیشتر افراد به آن مبتلا هستندراه های مختلفی برای کنترل این بیماری وجود دارد که شامل ورزش، ترک سیگار، کاهش تنش و استفاده از گیاهان دارویی در حد متعادل است.در این مقاله از اوناتس گیاهان دارویی موثر در تنظیم فشار خون را به شما معرفی خواهیم کرد

درمان فشار خون بالا با گیاهان دارویی

فشار خون بالا از بیماری های شایعی هست که در اثر  فشار خون  بیش از حد دیواره رگ ها بوجود می آید. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند بهتر است به پزشک مراجعه نمایند تا فشار خون آن ها کنترل شود. علاوه بر داروهایی که پزشکان تجویز می کنند، راه های مختلفی برای کنترل این بیماری وجود دارد که شامل ورزش، ترک سیگار، کاهش تنش و استفاده از گیاهان دارویی در حد متعادل است. گیاهان دارویی که فشار خون را درمان می کنند شامل دارچین ، زنجبیل ،تخم کتان ،هل ،اسطوخودوس ،ریحان ، سیر و....هستند که در این مقاله راجه به آنها توضیح خواهیم داد.


مطالعه کنید : 4 آجیل فوق العاده برای کاهش فشار خون


دارچین

دارچین از ادویه های خوش طعم محسوب می شود که باید تلاش کنید آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمایید و ممکن است فشار خون را تا چند شماره کاهش دهد. براساس تحقیقات انجام شده عصاره دارچین هم فشار خون بالای ناگهانی و هم طلانی مدت را کاهش می دهد. شما می توانید با استفاده از پودر دارچین و با افزودن آن روی غلات صبحانه، اوتمیل و حتی در قهوه، مصرف آن را در برنامه غذایی بیشتر کنید. در زمان شام، دارچین مزه غذاهای سرخ کردنی، کاری ها و خورشت ها را تقویت می کند.


هل

هل ادویه ای هندی است که اغلب در غذاهای جنوب شرقی آسیا مورد استفاده قرار می گیرد. برحسب تحقیقات انجام شده مصرف پودر هل به صورت روزانه و در مدت زمان 12 هفته موجب کاهش چشم گیر فشار خون می شود. شما می توانید دانه های هل یا پودر آن را در ادویه ها، سوپ ها، خورشت ها و انواع دمنوش و حتی غذاهای بسته بندی شده استفاده نمایید. 


تخم کتان

از آنجایی که تخم کتان منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 می باشد، بنابراین طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده جزو گیاهانی است که می تواند فشار خون را کاهش دهد. مصرف روزانه 30 الی 50 تخم کتان یا پودر آن فواید بسیاری دارد و از بدن در مقابل بیماری سختی عروق قلبی به وسیله کاهش کلسترول خون، بهبود تحمل گلوکز و عمل کردن به عنوان یک آنتی اکسیدان، حفاظت می کند. شما می توانید از تخم کتان در نان و یا به صورت پودر در اسموتی صبحانه استفاده نمایید.  

زنجبیل

زنجبیل از جمله گیاهان دارویی به شمار می رود که می تواند به کنترل فشار خون کمک کند. با توجه به مطالعات انجام شده در حیوانات، زنجبیل می تواند به گردش خون بهتر و آرامش عضلات اطراف مویرگ های خونی کمک نموده و سبب کاهش فشار خون شود. در برنامه غذایی زنجبیل یک ماده همه کاره محسوب می شود که می توان آن را به شیرینی ها و نوشیدنی ها اضافه کرد. زنجبیل را می توانید به شکل نگینی، ریز شده یا به صورت تازه رنده شده به غذاهای سرخ کردنی، سوپ ها و نودل یا غذاهای سبزیجات و انواع خورشت ها اضافه کرد یا آن ها را به دسرها یا چای برای طعمی تازه افزود.


مطالعه کنید : خواص زنجبیل برای سلامتی | گیاه دارویی زنجبیل


اسطوخودوس

از گیاه دارویی اسطوخودوس همیشه برای ایجاد آرامش استفاده می شود. از دیگر خواص این گیاه دارویی می توان به کاهش فشار خون بالا اشاره کرد. به صورت کلی از این گیاه دارویی به تنهایی در آشپزی مورد استفاده قرار نمی گیرد، ولی می توان از گل های آن به همراه رزماری در تهیه نان و کیک استفاده نمود. همچنین می توانید گل های خشک آن را به عنوان یک دمنوش آرام بخش و رفع اسپاسم استفاده نمایید.


مطالعه کنید : خواص و فواید گیاه دارویی اسطوخودوس برای سلامتی


زالزالک

زالزاک یکی از گیاهان دارویی برای کاهش فشار خون مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه براین عصاره زالزالک فواید بسیاری در مورد سلامت قلبی عروقی دارد از جمله کاهش فشار خون، مانع از سخت شدن عروق  و کاهش کلسترول می شود.


کاهش فشار خون با جو دوسر

جو دوسر دارای مواد مقوی و ویتامین های متعددی است و می تواند به عنوان یک صبحانه مفید در نظر گرفته شود. جو دوسر می تواند به سلامت قلب، کاهش وزن، کاهش دیابت و تنظیم فشار خون کمک کند.


ریحان

گیاه ریحان از گیاهان دارویی بسیار خوشمزه و خوش طعم محسوب می شود که در انواع غذاها می توان از آن استفاده کرد. عصاره ی ریحان حاوی خاصیت کاهش دهنده فشار خون است. این گیاه دارویی را می توان بدون نگرانی از عوارض جانبی به رژیم غذایی خود اضافه کرد.


سیر

سیر، یکی از چاشنی هایی که برای مزه دار کردن غذا به کار برده می شود. علاوه بر مزه دار کردن غذا دارای خواص بسیار و سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد، آنتی اکسیدان های موجود در سیر باعث کاهش چربی خون می شود و با پایین آوردن گلوکز سرم خون فشار خون را در افراد ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد.


خریدعمده گیاهان دارویی تهران | نمایندگی فروش داروهای گیاهی

فروشگاه اینترنتی اوناتس ( نمایندگی فروش داروهای گیاهی در تهران ) به صورت اینترنتی با داشتن انواع گیاهان دارویی در خدمت هموطنان می باشد.ارسال به همه نقاط ایران و ارسال رایگان در تهران.


لیست قیمت گیاهان دارویی سال 1401 فروشگاه اینترنتی اوناتس

قیمت اویشن در سال 1401 قیمت هر کیلو آویشن خشک |قیمت کیلویی اسطوخودوس |قیمت زنجبیل فله | قیمت هل فله | قیمت چوب دارچین عمده | قیمت بابونه کوهی | قیمت خاکشیر سال 1401 | قیمت فلفل سیاه فله ای | قیمت فلفل سیاه ساییده | قیمت زردچوبه |فروش گیاهان دارویی کمیاب |داروخانه گیاهی اینترنتی 


تلفن تماس : 09173318640

برچسب ها: درمان فشار خون بالا با گیاهان دارویی درمان فشار خون بالا گیاهان دارویی کاهش فشار خون کنترل فشار خون تنظیم فشار خون

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام