خواص و فواید گیاه دارویی اسطوخودوس برای سلامتی
از آنجایی که اسطوخودوس خاصیت ضدعفونی کننده دارد، می تواند در کاهش ترشحات برونشیتی موثر باشد و به خلط انداختن آن را ساده تر کند و در درمان گلودرد و سرفه موثر واقع شود. گیاه دارویی اسطوخودوس برای درمان بیماری های تنفسی همانند برونشیت، رینیت بسیار تاثیر گذار می باشد.

خواص و فواید گیاه دارویی اسطوخودوس برای سلامتی

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : از خوشبوترین گیاهان دارویی می توان به  گیاه دارویی اسطوخودوس اشاره کرد. این گیاه در مکان های متعددی به شکل خودور تولید می شود. این گیاه براساس شرایط محیط و خاک به انواع متنوع ظاهر می شود و دارای مزاجی گرم و خشک می باشد. اسطوخودوس علاوه بر این که به عنوان گیاه دارویی و پر خاصیت در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان یک خوراکی مفید در سبد غذایی وجود دارد. همچنین اسطوخودوس و فرآورده های آن همانند روغن اسطوخودوس، عصاره اسطوخودوس و چای یا دمنوش اسطوخودوس فواید دیگری نیز دارد.


اسطوخودوس خاصیت آرام بخشی دارد

از آنجایی که دمنوش اسطوخودوس دارای عطر عالی می باشد، عطر بی نظیر و آرام بخش آن، شما را آرام می کند. براساس مطالعات انجام شده گیاه دارویی اسطوخودوس سبب کاهش سرعت دستگاه عصبی می شود و موجب آرامش فرد می شود. خاصیت موجود در دمنوش اسطوخودوس به رفع اضطراب، بی خوابی، استرس و افسردگی می کند.


مطالعه کنید: 10 خواص چای ترش را بشناسید


رفع مشکلات گوارشی

پلی فنول هایی که در این گیاه پیدا شده تاثیرات بسیار مفیدی بر روی بدن دارد. این ماده از پیشرفت باکتری های مضر و تجمع گاز در روده جلوگیری می کند. همچنین سبب تسکین ناراحتی های معده، کاهش نفخ معده و از بین رفتن و درد و گرفتگی شکم می شود. از فواید دمنوش اسطوخودوس می توان به درمان مشکلات گوارشی مانند معده عصبی و سوء هاضمه اشاره کرد. براساس مطالعات جدید، از نظر علمی فواید های آن اثبات شده است. 


کاهش اضطراب و استرس

شیوه های بسیاری برای استفاده از اسطوخودوس برای تسکین اضطراب و استرس وجود دارد. ترکیبات طبیعی موجود در این گیاه می تواند بسیار شگفت انگیز باشد. این موارد می توانند سبب تسکین بدن و ذهن گردد و اضطراب را کاهش دهد و خلق و خوی را متعادل کند.


درمان مشکلات خواب

اگر از بی خوابی و نامنظم بودن آن رنج می برید می توانید از گیاه دارویی اسطوخودوس استفاده نمایید. می توانید این دمنوش را در آب جوش بریزید و سپس مصرف کنید. این دمنوش می تواند خواب شما را تحریک کند. اثر گل های این گیاه روی سیستم عصبی به شکل آشکار است و می تواند به از بین رفتن افکار منفی کمک کند. برای بهره مندی از تاثیر این دمنوش کافی است یک ساعت قبل از خواب یک فنجان آن را به صورت ولرم مصرف کنید. این دمنوش کمک می کند به مرور خوابی آرام و بی دغدغه داشته باشید.


فواید اسطوخودوس برای درمان بیماری های تنفسی

از آنجایی که اسطوخودوس خاصیت ضدعفونی کننده دارد، می تواند در کاهش ترشحات برونشیتی موثر باشد و به خلط انداختن آن را ساده تر کند و در درمان گلودرد و سرفه موثر واقع شود. گیاه دارویی اسطوخودوس برای درمان بیماری های تنفسی همانند برونشیت، رینیت بسیار تاثیر گذار می باشد.


کیفیت ضد التهابی

امروزه هر فردی به دنبال یک شیوه قابل اعتماد برای آرام کردن بدن و ذهن خود می باشد. یکی از دمنوش های که می تواند این موارد را برای شما تامین کند، دمنوش اسطوخودوس می باشد. اگر گل های گیاه اسطوخودوس را به حمام خود اضافه کنید می توانید از ترکیبات ضد التهابی آن برای کم کردن التهاب برخوردار شوید. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی اسطوخودوس بسیار قوی است.


محافظت از سلامت قلب

از آنجایی که گیاه دارویی اسطوخودوس  دارای کیفیت آرام کنندگی و ترکیبات طبیعی و آنتی اکسیدان برخوردار است، همین عوامل می توانند سبب کاهش فشار خون و کم کردن فشار رگ های خونی شود که می تواند سلامت قلب را بهبود ببخشد. این موضوع سبب جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی همانند سکته و حملات قلبی می شود.


مطالعه کنید9 خواص خرما برای سلامتی بدن


خواص اسطوخودوس برای درمان یبوست

از دیگر گیاه دارویی اسطوخودوس  می توان به درمان یبوست، ضد استرس اشاره کرد. به همین سبب می تواند بهتر غذا را هضم کند.


توانایی ضد عفونی کنندگی

از آنجایی که گیاه اسطوخودوس برای آرام کردن و و کاربردهای آروماتیک استفاده می شود، در نتیجه تاثیرات چشمگیری نیز در ضد عفونی کردن دارد.


قیمت گیاه دارویی اسطوخودوس در فروشگاه اینترنتی اوناتس

برای اطلاع از قیمت گیاه دارویی اسطوخودوس می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی اوناتس مراجعه کنید و محصول مورد نظر را جستجو کنید. سپس محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و قیمت آن را مشاهده کنید.

برای خرید گیاه دارویی اسطوخودوس می توانید با انتخاب گزینه افزودن به سبد خرید محصول مورد نظر را به لیست خرید خود اضافه کنید. در نتیجه اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنید سپس به صورت آنلاین هزینه محصول مورد نظر را پرداخت کنید. خرید تمام محصولات این فروشگاه به صورت اینترنتی می باشد و ارسال به سراسر کشور را نیز دارا می باشد.

خرید آنلاین آجیل ،خرید دمنوش گیاهی،خرید گیاهان دارویی،خرید چای ،خرید زعفران و آجیل و خشکبار در فروشگاه اینترنتی اوناتس















برچسب ها: گیاهان دارویی گیاه درمانی خشکبار دمنوش

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام