9 خواص خرما برای سلامتی بدن

9 خواص خرما برای سلامتی بدن

تاریخ انتشار : 1399/03/13 15:39:47
خرما یکی از بهترین خوراکی ها برای رشد ماهیچه ها شناخته شده است خواص بسیار زیاد خرما سبب شده که این میوه یکی از بهترین تشکیل دهنده برای توسعه عضلات باشد.در این مقاله از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس درباره 9 خواص خرما برای سلامتی بدن خواهیم گفت با ما باشید..

9 خواص خرما برای سلامتی بدن

خرما دارای خواص بسیاری برای سلامتی می باشد. این میوه یکی از بهترین خوراکی ها برای رشد ماهیچه ها شناخته شده است. می توانید این میوه را به روش های متنوعی مصرف کنید، از جمله به صورت ترکیب پوره ی خرما با شیر، ماست، نان یا کره که می تواند طعم لذیذ آن را چندین برابر کند.

خرما، منشا چربی، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، کلسیم، سولفور، مس، منیزیم و سایر مواد معدنی و ویتامین ها می باشد که همه این موارد برای سلامتی بدن بسیار موثر است. متخصصان بر این باورند که مصرف یک عدد خرما در طول روز برای داشتن رژیم غذایی متعادل و سالم لازم است. خواص خرما بسیار زیاد  است که  سبب شده این میوه یکی از بهترین تشکیل دهنده برای توسعه عضلات باشد.


خرما برای تسکین یبوست

از آنجایی که خرما به عنوان یک ماده غذایی ملین در نظر گرفته می شود، به همین سبب افرادی که دچار یبوست شده اند می توانند از این ماده و فواید آن به خوبی استفاده کنند. برای دستیابی به اثر ملینی خرما، باید آن را یک شب در آب خیس نمایید، سپس آن را صبح میل کنید. خرما سطح بالایی از فیبر محلول را دارا است که برای اجابت مزاج، افزایش سطح سلامت دستگاه گوارش و حرکت راحت غذاها در مجاری بسیار موثر است و می تواند نشانه های یبوست را تسکین دهد.


افزایش سلامتی و استحکام استخوان‌ ها

یکی از خواص خرما استحکام بخشیدن به استخوان هاست خرما سرشار از مواد معدنی است، این مقدار قابل توجه از مواد معدنی موجود در خرما، سبب تقویت استخوان ها و مبارزه در برابر بیماری های رنج آور و تضعیف کننده ای از جمله پوکی استخوان می باشد. خرما دارای مس، منیزیوم، سلنیوم و منگنز است که برای رشد، استحکام و حفظ سلامتی استخوان بسیار مفید است. پس برای تقویت و استحکام استخوان های خود این خوراکی خوشمزه را مصرف کنید.


بهبود سلامت قلب

یکی از خوراکی های خوشمزه برای حفظ سلامت قلب خرما می باشد. برای درمان ضعف قلب خرما را شب در آب خیس کنید و صبح آن را له کنید و میل نمایید. طبق پژوهش ها پتاسیم موجود در خرما می تواند از حملات قلبی و دیگر بیماری های قلبی اجتناب کند. علاوه بر این مصرف خرما میزان کلسترول های بد خون را کاهش می دهد و خطر حملات قلبی و سکته را کاهش می دهد. به همین سبب مصرف دو بار در هفته سبب بهبود سلامت قلب می شود.


حفظ سلامت سیستم عصبی

ویتامین های بسیاری در خرما موجود است که این ویتامین ها سبب استحکام سیستم عصبی و کارکرد عالی آن می باشد. یکی از مواد تشکیل دهنده اساسی که می تواند سیستم عصبی را سالم نگه دارد، پتاسیم است. این ماده هوشیاری مغز را بهبود می بخشد و سرعت فعالیت های آن را بیشتر می کند. یکی از ماده غذایی شگفت انگیز برای افرادی که سیستم عصبی شان خوب کار نمی کند خرما است.


خرما برای درمان کم خونی

از خواص خرما می توان به در مان کم خونی اشاره داشت ، آنجایی که خرما دارای سطح بالایی از مواد معدنی می باشد و می تواند در شرایط گوناگونی موثر باشد، در نتیجه آهن بالای موجود در آن سبب شده است یک مکمل غذایی بسیار عالی برای افرادی که از کم خونی رنج می برند، باشد. آهن بالای موجود در خرما می تواند کم خونی را بهبود بخشد، انرژی بدن ر ا بیشتر کند و خستگی را نیز کاهش دهد.


درمان آلرژی با خرما

یکی از وِیژگی های مهم خرما، سولفور ارگانیک موجود در آن است. این عنصر زیاد در مواد غذایی پیدا نمی شود اما خواص زیادی برای بدن دارد. خرما می تواند واکنش های آلرژیک و آلرژی های فصلی را کاهش دهد. ترکیب سولفور ارگانیک موجود در این میوه می تواند تاثیر مفیدی بر روی افرادی داشته باشد که دچار آلرژی فصلی شده اند. افرادی که این شرایط را تجربه می کنند می توانند از خرما بهترین استفاده را داشته باشند.


پیشگیری از کوری شبانه

خرما دارای خواص بسیاری برای سلامتی بدن می باشد. این میوه می تواند برای درمان بیماری های گوناگونی کاربرد داشته باشد. هنگامی که خرما را به صورت خمیر در می آید و بر روی اطراف چشم مالیده می شود و یا به صورت معمولی مصرف می گردد، می تواند تکرار شبانه را کاهش دهد.


خرما برای درمان اسهال

از آنجایی که خرمای رسیده سرشار از پتاسیم می باشد، برای درمان اسهال می تواند بسیار موثر واقع شود. مصرف این میوه می تواند هضم غذا را آسان کند و می تواند اسهال مزمن را بهبود ببخشد. فیبر محلولی موجود از خواص خرما هست که سبب تسکین اسهال می شود.


درمان ضعف جنسی با خرما

براساس مطالعات صورت گرفته یکی از روش های موثر برای افزایش میل جنسی مصرف خرما می باشد. چند عدد خرما را می تواند در شیر تازه خیس کنید سپس آن را با همان شیر با مخلوط کن ترکیب کنید، سپس کمی هل و عسل نیز به آن اضافه کنید. این ترکیب برای بالا بردن میل جنسی و کاهش نازایی ایجاد شده به سبب اختلالات بسیار مفید خواهد بود.

خرید خرما ی با کیفیت و ارزان  را تنها  از فروشگاه اینترنتی اوناتس بخواهید..


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس توزیع کننده انواع آجیل و خشکبار با بهترین کیفیت ومناسبترین قیمت...فروش بصورت تک و عمده

تعدادی از محصولات فروشگاه آنلاین اوناتس














برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار خرما

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام