چای دم کرده تا چند ساعت قابل خوردن است؟
چای دم کرده از نوشیدنی های محبوب ایرانیهاست پس باید در چگونگی مصرف آن دقت لازم را داشت در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس درباره این نوشیدنی محبوب بیشتر بدانید

چای دم کرده تا چند ساعت قابل خوردن است؟


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتسچای از نوشیدنی های محبوب و خواروبار در سراسر دنیا محسوب می شود و طرفداران بسیاری نیز دارد. در کشور ما چای به صورت گوناگونی مصرف می شود. ولی مدت زمان مناسب برای مصرف چای بعد از دم کشیدن و همچنین ویژگی های چای خوب  نیز دارای اهمیت بسیاری می باشد. استفاده از چای فقط بعد از نیم ساعت پس از دم کشیدن نه تنها زیانی برای بدن ندارد بلکه می تواند موجب رفع عطش و خستگی شود. برگ چای منبع طبیعی از کافئین، آنتی اکسیدان ها، تیانین، تئوفیلین و بدون چربی، کربوهیدرات ها  و پروتئین و حاوی طعم کمی تلخ و گس است. گیاه چای در برخی از نقاط جهان از جمله ایران،  چین، هند، ژاپن و سریلانکا پرورش داده می شود.


مدت زمان مفید برای صرف چای دم كرده

زمان لازم برای نوشیدن چای جوشانده شده مابین 15 الی 30 دقیقه می باشد که بعد از گذشت این زمان رایحه و رنگ خود را از دست می دهد در نتیجه زمان مناسب برای مصرف چای حداکثر نیم ساعت است. از آنجایی که چای حاوی ترکیبات شیمیایی متعددی مانند ماده ای به نام کانن دارد، اگر چای بیش از نیم ساعت بعد از دم کردن، بماند میزان کانن موجود در آن افزایش پیدا می کند و این ماده میزان جذب آهن در بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. افزایش اندازه کانن از طریق رنگ چای سیاه  و تیره شدن آن قابل بررسی و مشاهده می باشد. افرادی که دچار کم خونی شدید هستند، ضروی است که باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند و علاوه براین یک ساعت پیش و پس از غذا چای مصرف نکنند.  تنها در صورتی می توان چای دم کرده را به صورت طولانی مدت استفاده نمود که بعد از دم کشیدن آن را از روی منبع حرارتی برداشته و در دمای خنک نگهداری کنید. در این صورت می توان از افزایش کانن در این نوشیدنی جلوگیری کرد چرا که این ماده در اثر حرارت افزایش می یابد.


مطالعه کنید : ده چای گیاهی سالم که باید امتحان کنید!


چند نکته در هنگام دم کردن چای

نکته اول: برای داشتن این نوشیدنی خوش مزه و خوش رایحه می توانید با رعایت چند اصول ساده و اساسی این کار را به سادگی انجام دهید. دلیلی برای پر کردن کتری وجود ندارد می توایند مقداری آب بریزید تا جوش بیاید. زمانی که چای را دم کردید مجددا می توانید مقداری آب به کتری اضافه کنید. در این صورت هم در مصرف سوخت صرفه جویی نموده اید و هم آب کتری زودتر به جوش می آید. سعی کنید همیشه از آب تازه استفاده کنید. هیچ گاه آب کتری را زیاد نجوشانید چرا که چای شما بد رنگ و بی مزه می شود.

نکته دوم: برای دم کردن چای تلاش کنید که از ظرف های  چینی استفاده نمایید. اگر چه  باید این نکته را در نظر بگیرید که مورد استفاده قرار دادن ظرف های سرامیک لعاب دار و ظرف های  شیشه ای نیز می تواند مناسب باشد. بهتر است قبل از دم کردن چای قوری را گرم کنید. در این صورت می توایند قوری را روی کتری در حال جوش قرار دهید یا کمی قوری را در زیر آب گرم قرار دهید و علاوه براین می توانید آب جوش آمده را درون قوری بریزید و بعد خالی کنید. بنابراین با این کار چای بهتر و زودتر دم می کشد.

نکته سوم:  چای دارای انواع و اقسام متعددی می باشد  و مدت زمان لازم برای دم کشیدن چای هر یک از آن ها با دیگری بسیار متفاوت است. اغلب مدت زمان مناسب برای دم کشیدن چای بین 3 الی 5 دقیقه می باشد اما برخی از آن ها ممکن است بین 10 الی 20 دقیقه زمان نیاز داشته باشند یا به اصطلاح چای دیر دم هستند. شما می توانید در اثر تمرین و تجریبات خود مدت زمان مناسب برای دم کشیدن چای خود را پیدا نمایید. توجه نمایید که چای شما زیاد دم نکشد که جوشیده می شود و تمام زحمات شما به هدر می رود. برای ایجاد تنوع در چای اگر مهمان های ویژه ای دارید و می خواهید به نحو احسن از آن ها پذیرایی نمایید، بهتر است تنوعی در طعم و مزه چای خود ایجاد نمایید.


مطالعه کنید : دانستنی های جالب از ارتباط بین رنگ میوه ها و خواص درمانی آنها


 ویژگی های چای خوب

امروزه به دلیل این که در تولید چای بسیار زیاد تقلب می شود، بنابراین باید در زمان خرید چای توجه لازم را داشته باشید. از آنجایی که در بیشتر موارد به آن رنگ و عطرهای مصنوعی اضافه می کنند، برای تشخیص چای خوب می توانید مقداری از آن را در یک ظرف ریخته و مقداری آب به آن اضافه نمایید، اگر بلافاصله رنگ داد به این معناست که چای تقلبی است و چای مناسبی نمی باشد. چای ایرانی در مقایسه با نمونه های وارداتی بسیار بهتر و مناسب تر است. طعم چای ایرانی کمی تند است. اگر افراد به طعم چای ایرانی عادت کنند و آن را مصرف نمایند برای سلامتی آن ها مفید است.


فروشگاه اینترنتی اوناتس  توزیع کننده انواع خواروبار ومرغوبترین چای های شمال کشور ( چای سیاه، چای سبز ، چای ترش،چای به ) سفارش و ارسال به سراسر کشور  

جهت خرید چای پس از ( عضویت در سایت )  اقدام به انتخاب محصول مورد نظرخود کنیدو  یا با ما تماس بگیرید.

 تلفن تماس : 09173318640



همچنین بخوانید:

ده چای گیاهی سالم که باید امتحان کنید!
8 مورد از مهم ترین خواص چای سیاه برای سلامتی
10 خواص چای ترش را بشناسید
خواص بی شمار چای به را بشناسید | خواص چای به
درمان فشار خون بالا با گیاهان دارویی
درمان دیابت با گیاهان دارویی
عوارض و مضرات نوشیدن چای کهنه دم چیست؟
بهترین زمان مصرف چای چه زمانی است؟
آیا چای سبز می تواند ویروس کرونا را مهار کند؟
10 مزیت مبتنی بر شواهد چای سبز

برچسب ها: چای

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام